Pali85
|
|
« Új üzenet #4350 Dátum: 2015. Január 05. - 23:57:54 » |
|
Szia Pali!
Egy hete adtam el a Pinint,14évesen. 1.8GDI,3ajtós,Super Select váltóval,140E km volt benne. Osztrákban élő rokonunk anno újan vette. Hozzám csak tavaly nyáron került,,,az eladásig itthon csupán 2000km-t mentem vele,előtte viszont volt alkalmam jó párszor osztrák "terepen" meggurítani. Mivel új kora óta ismertem,vadászautónak gondoltam megtartani. A kisalföldi terepeken könnyen elboldogult,motorja sem volt túl hangos 3000 fordulatig, az étvágya viszont nem kevesebb,mint 9.5L/100km átlagban ( az itthon megtett 2000km után ). Mikor behoztam friss olajat illetve szűrőket kapott,kb 20000Ft volt ez a költség összesen. Vezérműszíjat illetve gyertyákat még osztrákiában cseréltek benne 90 illetve 120E km-nél. Típushibát konkrétan én nem ismerek velük kapcsolatban. Igénytelen,megbízható,a kinti nagyobb mínuszokban is könnyen induló kis vas volt! (Rokonunk után szabadon) Ha lenne szervizelt,rozsdamentes,5ajtós,Super Select váltós és színben is tetsző belőle,ismét csak olyat vennék!! ( mivel olyat nem találtam,így egyre inkább a benzines Vitara felé kacsintgatok )
DE! Pár szó következzen a nekem nem tetszőkről is: 3ember egy téli lesvadászatra az összes cókmókjával teletölti... S ebbe a 3ajtós változatba hátra bemászni illetve kiszállni sem oly egyszerű.. Talán amit még negatívumként említenék,az a kezdődő korrózió a sárvédőperemeknél illetve a tornyoknál. Túl sokat ezekből sajnos itthon nem nagyon találni...
Köszi a leírást! Én is ilyen 14-12 éves forma Pinineket nézegettem, 5 ajtós, manuális váltóst. Persze még bele kell üljek egybe, hogy lássam mi is ez valójában, mert egyetlen autónak venném, ha venném... Lehet ha meglátom, beleülök, azonnali kiábrándulás lesz és nézelődhetek tovább, ki tudja...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ragadozo
|
|
« Új üzenet #4351 Dátum: 2015. Január 06. - 13:22:24 » |
|
Sokféle autóval mászkáltam. Vectra GTS, Mondeo TDCI; jól húzó kényelmes vasak, baráti fogyasztással. Alfa 159 2,4 Diesel; már többet eszik, de megy mint a disznó... Alfa 159 3,2 V6 benzin, a gatyámat elette, de élmény volt járni vele... Porsche Cayman S, 20 liter alatt akkor evett, ha tréleren vitték (és persze csak is 100-as otkánszámút), de 19 perc elég volt Szegedről Kecskemétre... Összességében én is dízel párti vagyok, de manapság már nem megyek annyit, hogy 3-5 liter/100 km hasba akasszon. Ráadásul a dízeles autóim dízeles "hisztijeire" már otthagytam egy fél lakás árát a szervizben. Most is dízel van, de az esetek 90%-ban be sem melegszik a motor üzemi hőfokra A és B pont között... ez meg hamar megbosszulja magát. Szia Pali!Egy terep járónál vedd figyelembe a nyomatékot is!Szerintem fontosabb,mint a lóerő!Ez viszont Diesellel érhető el jobban!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
ragadozo
|
|
« Új üzenet #4352 Dátum: 2015. Január 06. - 13:26:17 » |
|
Sziasztok! Nézegettem a használtautó.hu kínálatában a mitsubishi pajero pinin, terepjárónak álcázott járgányokat. Van valakinek véleménye ezekről, gondolok itt terepképességek, szerviz- és fenntartási költségek, típushibák, stb...? Az hamar lejött, hogy nem kell a G-merci, Patrol, Uaz vonalon gondolkodni, terepképességeket tekintve, de nem is célom siratófalat mászni, sem a legnagyobb dagonyán átvergődni, csak kéne végre egy olyan autó, amivel ki tudok járni vadászni és pecázni, le lehet térni az aszfaltos útról. Az eddigi autóim -a régi munkaköreimhez alkalmazkodva- autópályára való kocsik voltak/vannak, a pecázni járós ignis meg a gazdasági válság áldozata lett. Már nem kell havi 6-8000 km-ket vezetnem, így szerintem egy benzines jobban megérné. Ezek a pininek 1.8 és 2.0-es benzin motorral vannak szerelve, szerintem ez jó lenne nekem városba, meg földútra. Előre is köszi a véleményeket! Nem kell félni a Pajerotól!Tipus hiba talán a váltóban lévő lánc megnyúlása,ami kb 100E Ft!Vételnél figyelj oda,hogy az alvázszám ne legyen kirohadva!Nem mind rendelkezik hátsó 100%-os diffizárral!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
forester73
Vendég
|
|
« Új üzenet #4353 Dátum: 2015. Január 06. - 13:42:34 » |
|
Nem kell félni a Pajerotól!Tipus hiba talán a váltóban lévő lánc megnyúlása,ami kb 100E Ft!Vételnél figyelj oda,hogy az alvázszám ne legyen kirohadva!Nem mind rendelkezik hátsó 100%-os diffizárral!
Annyit tennék hozzá , hogy nem csak a Pajero láncos . Az L200-asom az én f@szságom miatt nyújtotta el a láncot (540 000 km alatt 1db-ot), ha jó a hajtáslánc vezérlés és nem hajt vissza az első diffi az osztóműbe és a terepváltóban is van olaj (amit 60000 km-ként cserélni kell ) akkor nincs a láncal probláma . A Pajero és az L300 az sper diffis az L200 vákumos fixen zárható. Üdv én
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
krisaaaak
|
|
« Új üzenet #4354 Dátum: 2015. Január 06. - 13:51:17 » |
|
Nekem az 1.6-os (benzin) 2 ajtós vitarám fogyasztása 5-5,5 liter, csak sajnos 50 kilométeren. Bár nem is a gyári méretű kerekekkel van szerelve (255/60/15). Amúgy jó nyomatékos a motor, szinte sík úton le se lehet vele fulladni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
forester73
Vendég
|
|
« Új üzenet #4355 Dátum: 2015. Január 06. - 16:52:42 » |
|
Nekem az 1.6-os (benzin) 2 ajtós vitarám fogyasztása 5-5,5 liter, csak sajnos 50 kilométeren. Bár nem is a gyári méretű kerekekkel van szerelve (255/60/15). Amúgy jó nyomatékos a motor, szinte sík úton le se lehet vele fulladni.
Nem szeretnék kötekedős lenni de szerintem csak örülnél ha 5-5.5l-t fogyasztana 50 kilométeren , vagy arra gondoltál , hogy országúton egerészve !?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
krisaaaak
|
|
« Új üzenet #4356 Dátum: 2015. Január 06. - 17:12:01 » |
|
Nem úgy gondoltam, hogy 100-on 10, inkább 11 litert fogyaszt!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
galoscsabus
|
|
« Új üzenet #4357 Dátum: 2015. Január 06. - 20:36:05 » |
|
Nem úgy gondoltam, hogy 100-on 10, inkább 11 litert fogyaszt!
Az 1000-es Panda 4x4 is benyalt ennyit terepen
|
|
|
Naplózva
|
Vadász vagyok...így egyszerűen.
|
|
|
godena
|
|
« Új üzenet #4358 Dátum: 2015. Január 06. - 21:29:52 » |
|
Az én kis Vitarám (3 ajtós, 1,6 8V 1993-as) most 215/75 R15-ös BFG M/T gumival is úgy nyakal, hogy szinte szemmel látható a mutató zuhanása... A Yokohama Geolandar A/T-vel határozottan jobb volt a fogyasztása. Viszont ezzel az összeállítással bátran közlekedem szinte bárhol.
|
|
|
Naplózva
|
"A VADÁSZAT számomra egy életre szóló ösztönös elhivatottság. Alázatos szolgálata erdőnek, vadnak egyaránt" - Bornemisza Péter
|
|
|
Rzoli
|
|
« Új üzenet #4359 Dátum: 2015. Január 10. - 16:59:54 » |
|
Ilyen méret szerintem nincs. Szia! Csak nagy nehezen találtam meg a linket. Annak idején Pápán futóztattam fenyőmintásra a használt gumit. Ez a legnagyobb méret amit a Vitara még elbír! A gumin a felirat csak 195 15C . Picit le is kellett szabályozni az alátekerést. BRIDGESTONE R202 195/85R15 113L BRIDGESTONE R202 195/85R15 113L http://www.tyresales.com.au/search?search=size&width=195&aspect=85&rim=15
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #4360 Dátum: 2015. Január 10. - 17:49:51 » |
|
Szia! Csak nagy nehezen találtam meg a linket. Annak idején Pápán futóztattam fenyőmintásra a használt gumit. Ez a legnagyobb méret amit a Vitara még elbír! A gumin a felirat csak 195 15C . Picit le is kellett szabályozni az alátekerést. BRIDGESTONE R202 195/85R15 113L BRIDGESTONE R202 195/85R15 113L http://www.tyresales.com.au/search?search=size&width=195&aspect=85&rim=15
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16598
|
|
« Új üzenet #4361 Dátum: 2015. Január 11. - 11:42:22 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #4362 Dátum: 2015. Január 11. - 11:47:55 » |
|
És mind az általam szajkózott vékony gumival! Az öregek (is) már tudtak valamit!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #4363 Dátum: 2015. Január 11. - 13:06:04 » |
|
És mind az általam szajkózott vékony gumival! Az öregek (is) már tudtak valamit!
Ki mire esküszik... Egy portálagyra, viszonylag ballonos gumikkal szerelt 20-as kerék igen mély sarat kell "kapjon", hogy lehasaljon a hídtok, míg mondjuk egy Pajero/Terrano/pickup/stb. független felfüggesztéssel, jóval kisebb átmérőjű kerekekkel ilyen talajsüllyedés esetén földöntúli élmények közelébe jut... Én egy offroados barátommal értek egyet: könnyű kocsira keskeny gumi, nehéz kocsira széles gumi. Akkor a talajterhelés kordában tartható, ezzel arányosan a sárban való elsüllyedés esélye is csökken. Lásd mezőgazdasági gépek, azt hiszem jobb rájuk a rálátásod mint nekem. Bár itt már szerepet kap a talaj is és tény, hogy egy keskeny kereket könnyebb kipörgetni, ha meg kipörög, kidobja a sarat ideális esetben és újat tud fogni. (nem vitaindító, csak eszmecserélünk!)
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16598
|
|
« Új üzenet #4364 Dátum: 2015. Január 11. - 13:22:30 » |
|
Érdekes játék lett volna a huszonpár lóerős unimog ballonos kerekekkel amik baromi nagyot fognak... Az alacsony nyomású, széles gumikhoz teljesítmény is kell.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
|