Hol irtam en, hogy jobb terepjaro a Wrangler, mint a G wagen ? Vagy jol olvasom ??!! A GWagen erepjaro kitunosege nem volt ketsegbe vonva sehol, sem a cikk irojatol sem altalam. A cikk iro kigunyolta az ara miatt, ennyi !! Annyira nagy bun az ?? Amivel azonban en is egyetertek. Azt irtam, hogy a Gwagen ara egy vicc, es 70 ezer dollarral nem tud tobbet mint pl. a Jeep Wrangler tortenetesen, vagy akarmilyen mas jobbacska terepjaro, ugyanezt irnam ha veletlen egy Toyota FJ Cruiser, Nissan, stb. lett volna a Jeep helyett a cikkbe. Ennyi !! Mivel tud tobbet egy himezett kibaszott draga fegyver a te Krico-dtol vagy az en Sako-mtol....semmivel, ja igen az biztos szebb es dragabb. Erted a lenyeget ?!
Az ára annyi amennyit adnak érte. Ez vonatkozik az eladási számokra is. Lehet, hogy Jeep Wranglerből többet adnak el...na és? Mountain bike-ból még többet. A Jeep Wrangler otthon van az észak-amerikai piacon,nosztalgiából meg az olcsósága miatt annyi kél el belőle mint a szemét de ez kit érdekel? A mercedesnek ebben a szegmensben nem érdeke olcsó tucatautót gyártani oszt jónapot.
Nagyon sok mindent, olyan autokat gyart amit a tomeg meg tud engedni maganak, nem arannyal befujt szarokat mint a GWagen pl. (A Ford Model T mond neked valamit, na ez a marketing meg mindig aktualis itt) Pelda: hol tudsz a vilagon mas helyen mint E. Amerika venni egy 500 LE, vagy ujabban 700 LE sport autot vasarolni vadonat ujjon 50-60 ezer dollarert. (Challenger HellCat, Shelby Cobra, Chevrolet Corvette) .....valasz: sehol, (a Dubai-i fejkendosoket leszamitva).....mindenutt mereg dragak. ugyanez vonatkozik a terepjarokra is.
Visszakérdezek, a világon hol gyártanak még ilyen laprugós, őskövület szarokat "sportautó" néven mint észak amerikában? Talán kínában vgy még ott sem. A lóerő nem minden. Valami vonzónak kell bennük lenni, ha a sebességüket nem használhatod ki az európainál is szigorúbb sebességkorlátozások miatt, az adójuk csillagászati, a technikájuk elavult.
Lapozzunk. A melosok nagyon jol keresnek az autogyarto iparba itt, aki ott dolgozik elete vegeig nincs gondja kituno fizetes es nyugdij. A sok olcso azsiai szart beengedtek igy jottek a gondok, az olcso import tariffak miatt. Az amerikai auto ipar sosem fog csodbe menni arra merget vehetsz ....az allam nem engedi.
A "sok olcsó ázsiai szar" technikailag, megbízhatóságban fényévekkel előrébb jár a "drága amerikai szaroknál". Olcsóbb? Persze, az ázsiai munkások nem keresnek olyan jól mint amerikai kollégáik. De az elég vicces, hogy az európai autó azért szar, mert drága, az ázsiai meg azért, mert olcsó...amúgy meg mindkettő veri minőségben az amerikai autókat.
Az meg tényleg nagyon gáz, hogy azért nem megy csődbe az autógyártásuk mert az állam nem engedi...nem érzed, hogy ezzel a érveléssel eléggé tökönszúrtad az eddigi mondandódat?
Nem kerultem, azt irtam ez itt nem hir. Igen, az europaiak (olaszok) akarnak "buziautot" csinalni belole ne feledd el, azert hogy minel olcsobb legyen eloallitani....de elore azert nem innek a medve borere, nem lehet meg tudni mi lesz belole.
Igen, az olaszok. Na és? Ők a górék, náluk van a széf kulcsa. Ha az amerikai autóipar nem tud megállni a saját lábán, akkor beszopta. Ennyi.
2012-be eladtak globalisan majdnem 200 ezer Jeep Wranglert 7 milliard dollar ertekbe, es 6600 darab G Wagent 726 millio dollar ertekbe. Tehat ertelek igen, ....fogynak....
dontsd el te hogy melyik fogy jobban. A Jeep, a Chrysler " best seller" - je a Grand Cherokee utan, abbol eladtak 223 ezret.
Erre már válaszoltam. Esetleg a sokkal kevesebb eladás mellett is össze lehetne hasonlítani a mercedes és a chrysler nyereségét...
Feri, amikor a feketeerdo nagy csirkeje lett gyartva 2004-be akkor a Mercedes reszese volt a Chryslernek es azert.....most mar nem. Most a 3 litres VM Motori a dizel gyartojuk.
Ez se a minőség védjegye...