forester73
Vendég
|
|
« Új üzenet #4065 Dátum: 2014. Október 06. - 15:34:30 » |
|
Csak egy kis statisztika: 380.000 Km , 5 garnitúra BFGOODRICH 1 gar. AT , 4 gar. KM2 , volt próbálva más is de nem mérvadó . Amióta a Michelin felvásárolta a BF-t azóta jó a gumikeverék is , én 65-70 e km-nél cserélem a KM2-t . Nem zúg az aszfalton és nem eszik többet mint az AT , a fékút szárazon ugyan olyan , télen is csak a letaposott , kijegesedett havas/jeges út a kényes , de ott az AT sem jeleskedik . Sárban össze sem lehet hasonlítani . Boar téli felvetésére megfordult a fejemben a Good Year Wrangler Duratec , de a barátaim akik használják és a gumisom szerint is a 35-40 000 km megállítja . Tehát hiába az esetleges "havon jobban viselkedek" lehetőség és 7-8000 Ft-os árelőny nem áldozom fel azt a plusz 35-40 000 km futásteljesítményt . Üdv ÉN
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
huszlavika
|
|
« Új üzenet #4066 Dátum: 2014. Október 06. - 16:40:51 » |
|
Csak egy kis statisztika: 380.000 Km , 5 garnitúra BFGOODRICH 1 gar. AT , 4 gar. KM2 , volt próbálva más is de nem mérvadó . Amióta a Michelin felvásárolta a BF-t azóta jó a gumikeverék is , én 65-70 e km-nél cserélem a KM2-t . Nem zúg az aszfalton és nem eszik többet mint az AT , a fékút szárazon ugyan olyan , télen is csak a letaposott , kijegesedett havas/jeges út a kényes , de ott az AT sem jeleskedik . Sárban össze sem lehet hasonlítani . Boar téli felvetésére megfordult a fejemben a Good Year Wrangler Duratec , de a barátaim akik használják és a gumisom szerint is a 35-40 000 km megállítja . Tehát hiába az esetleges "havon jobban viselkedek" lehetőség és 7-8000 Ft-os árelőny nem áldozom fel azt a plusz 35-40 000 km futásteljesítményt . Üdv ÉN
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Stefi
Vendég
|
|
« Új üzenet #4067 Dátum: 2014. Október 06. - 16:43:47 » |
|
(Magasan szállt a pöttyös!)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
huszlavika
|
|
« Új üzenet #4069 Dátum: 2014. Október 06. - 17:02:32 » |
|
Csaba, az èn km2-esemnèl valami nem stimmel akkor. 100-nál már rezeg a gèp mint álllat 130-nál halálfèlelmem van a gèpben. Most van rajta sima országúti, 120-nál tök simán fut. Valami nem stimmel A futómű, kasztni ezek szerint rendben. Csak a nagy buflák Km2-es gumi lehet a hunyó.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
nagysas
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 4147
TSP
|
|
« Új üzenet #4070 Dátum: 2014. Október 06. - 17:06:49 » |
|
Csaba, az èn km2-esemnèl valami nem stimmel akkor. 100-nál már rezeg a gèp mint álllat 130-nál halálfèlelmem van a gèpben. Most van rajta sima országúti, 120-nál tök simán fut. Valami nem stimmel A futómű, kasztni ezek szerint rendben. Csak a nagy buflák Km2-es gumi lehet a hunyó. Szerintem a Ranger alatt sem zúg/pattog, de majd az illetékes kolléga pontosít. Ki-e van rendesen centlírozva?
|
|
|
Naplózva
|
Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!! 在我赤裸的身上牺牲一只山羊
|
|
|
Erdojaro (Molnár Attila)
|
|
« Új üzenet #4071 Dátum: 2014. Október 06. - 17:08:25 » |
|
Csaba, az èn km2-esemnèl valami nem stimmel akkor. 100-nál már rezeg a gèp mint álllat 130-nál halálfèlelmem van a gèpben. Most van rajta sima országúti, 120-nál tök simán fut. Valami nem stimmel A futómű, kasztni ezek szerint rendben. Csak a nagy buflák Km2-es gumi lehet a hunyó. Szerintem is! Centrírozás.
|
|
|
Naplózva
|
A Vadászat olyan mint a NŐ! Minél több időt töltesz vele, annál jobban rájössz, hogy nem tudsz róla semmit!
|
|
|
forester73
Vendég
|
|
« Új üzenet #4072 Dátum: 2014. Október 06. - 17:51:03 » |
|
Az autódat 31x10.5x15 gumikhoz tervezték , a 33-as már extrém méret , extrém körülmények közé . Mellesleg osztom az előttem szólók véleményét a centírozás csodákra képes !
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Rzoli
|
|
« Új üzenet #4073 Dátum: 2014. Október 06. - 20:00:56 » |
|
Csaba, az èn km2-esemnèl valami nem stimmel akkor. 100-nál már rezeg a gèp mint álllat 130-nál halálfèlelmem van a gèpben. Most van rajta sima országúti, 120-nál tök simán fut. Valami nem stimmel A futómű, kasztni ezek szerint rendben. Csak a nagy buflák Km2-es gumi lehet a hunyó. Ha nem elég a centírozás akkor a felniket "görgőztetni" kell és csodákra képes! Kevesebb súly a felnikre és simább futás normál úton. Beleszaladtam én is ebbe a csapdába, de mára túl vagyok rajta!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
S.Peti
|
|
« Új üzenet #4074 Dátum: 2014. Október 06. - 20:50:05 » |
|
Elég a centírozás. Csak jól kell csinálni. El kell forgatni a gumit a felnin. Időigényes, de megéri. Ezek a gumik, leginkább a BFG KM2 qrva vastag oldalfallal készülnek. Jó gumist kell keresni csak...
|
|
|
Naplózva
|
...forrókezű fiatal vadásztárs...
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #4075 Dátum: 2014. Október 06. - 21:03:04 » |
|
Csak egy kis statisztika: 380.000 Km , 5 garnitúra BFGOODRICH 1 gar. AT , 4 gar. KM2 , volt próbálva más is de nem mérvadó . Amióta a Michelin felvásárolta a BF-t azóta jó a gumikeverék is , én 65-70 e km-nél cserélem a KM2-t . Nem zúg az aszfalton és nem eszik többet mint az AT , a fékút szárazon ugyan olyan , télen is csak a letaposott , kijegesedett havas/jeges út a kényes , de ott az AT sem jeleskedik . Sárban össze sem lehet hasonlítani . Boar téli felvetésére megfordult a fejemben a Good Year Wrangler Duratec , de a barátaim akik használják és a gumisom szerint is a 35-40 000 km megállítja . Tehát hiába az esetleges "havon jobban viselkedek" lehetőség és 7-8000 Ft-os árelőny nem áldozom fel azt a plusz 35-40 000 km futásteljesítményt . Üdv ÉN Csak azt nem írtad,hogy a 380 ezret mennyi idő alatt futottad.Én ugyan Hankook Dynapro RT03 MT-t használok,4 év alatt most van benne 30 ezer.Simán elmenne még 4 évet és 30 ezret,de szvsz. 2 év múlva műszakira új "cipő" kell,mert addigra elöregszik,elérik az oldalfala.Tehát nem minden a futásteljesítmény...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #4076 Dátum: 2014. Október 06. - 21:03:43 » |
|
Ismeretségi körben a Terrano meglepően szépen teljesített az AT-vel, azon túl a többségében aszfalt is feküdt a guminak. Talán a hajtást sem pattintja szét olyan könnyen, mint egy "fogósabb" gumi. A V.erdőnél a Hilux-okon szinte kivétel nélkül AT van. Hagyd már a fenébe a kotvány Terranot!
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
Rzoli
|
|
« Új üzenet #4077 Dátum: 2014. Október 06. - 21:14:41 » |
|
Elég a centírozás. Csak jól kell csinálni. El kell forgatni a gumit a felnin. Időigényes, de megéri. Ezek a gumik, leginkább a BFG KM2 qrva vastag oldalfallal készülnek. Jó gumist kell keresni csak... Peti! Nem kötözködés, de azért csak ellentmondok! Sajnos a lemez és könnyüfém felnik hajlamosak a deformálódásra! Mielőtt a gumit felteszik a jó gumis megpörgeti a felnit a centírozó gépen! Ha elváltozást tapasztal akkor normális és görgőzést javasol. Ha csak a pénz érdekli akkor aggat rá mindenfelé súlyokat, de a megoldás akkor is a görgőzés! Sajnos tapasztaltam mind a két megoldást és a tulaj gépjármű hiánya miatt mindig a kedvező,de rosszat választotta! A téli gumim felnijei is a görgőzés után sírnak, mert tavaly későn szereltettem fel őket! Most mielőtt bejön a fagyos idő meg kell csináltatni őket! Gumi le+ fel + Centir+görgőzés! Ez több mint amire szeretném belőni anyagilag , de csak így fog egy garnitúra a gyári futásteljesiményre eljutni. Az utazás komfortja viszont kellemesebb, mint az elhanyagolt felni!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
galoscsabus
|
|
« Új üzenet #4078 Dátum: 2014. Október 06. - 21:19:54 » |
|
El kell forgatni a gumit a felnin. Időigényes, de megéri. Jó gumist kell keresni csak...
Amelyik gumis ért is egy kicsit ahhoz amivel a kenyerét keresi, az a gép kijelzőjén látva a magas értékeket nem a súlyokhoz nyúl, hanem a gumit forgatja el a felnin. Ez motorgumi szerelésnél mindennek az alfája, de autókeréken is csodákra képes Terepjárónál meg nem árt megpörgetni külön a felnit a szerelés előtt.
|
|
|
Naplózva
|
Vadász vagyok...így egyszerűen.
|
|
|
Rzoli
|
|
« Új üzenet #4079 Dátum: 2014. Október 06. - 21:36:42 » |
|
Érdemes figyelni a gumiabroncs nyomásra hiszen a kerekek méretei néha megegyeznek a teherautó gumiabroncsaira vonatkozó előírásokkal ami magasabb nyomást ír elő. Miután a 3,5 bar ról leengedtem a nyomást 2,2 bar-ra a a "gumin nyoma sem látszott a nyomás külömbségnek" az utazási komfortja azonnal kedvezőbbre változott! Elötte a lelkem is kirázta, utána csak egyszerü terepjárós volt. Sok múlik a gumison és érdemes megfogadni a tanácsait, de utána azokat tesre kell szabni!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|