Oldalak: 1 ... 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 [224] 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792582 alkalommal)
Vinczelehel
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 761


« Új üzenet #3345 Dátum: 2013. November 21. - 09:04:52 »

Pedig hóban nagyon előnyös a fehér...  Ördög Nekem is az van, de én színezem sárral.  Vigyorog

  Naaagyon  okos! Okos A legolcsóbb terepszín. Ha  jön  a hó  meg egyszerűen  lemosod. Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Naplózva

Erdész  vadász  üdvözlettel    Lehel
huszlavika
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2791



« Új üzenet #3346 Dátum: 2013. November 21. - 09:42:34 »

Barna, a pogácsákon kívül is van még emelés a kocsin?
Elöl gondolom 4 centis, hátul mennyi?

Nem akarok telhetetlennek látszani, de egy profilfotó is jöhetne még a Vitarádról.

Sajnos az enyém még nagyon barbis. Szép, fehér színű...  Hány
De a fejemben már kezd összeállni a kép, hogy milyennek is szeretném.
0. olajszivárgás megszüntetése!!!
1. futómű helyrepofozása, plusz kapna négy pogácsát.
2. rohadások eltüntetése
3. kapna egy új színt (matt zöld+fekete kombinációban)
4. a jelenlegi Yokohama Geolandar A/T mellé egy garnitúra M/T-s gumit, a nehezebb napokra... Ördög
 Emelem


Jajjdejó!!

Látom, hogy akkor ez igazán ragacsos betegség... Ördög

Amíg Nívám volt, addig pontleszartam, hogy milyen, hogy néz ki, neadjisten az olajcsöpögést meg még a rohadást is rendbehozassam.. pláne kitakarítsam!
Most meg ez a tetű hüjebogár nem csak a puskák terén kerülget.. egy kis alváz-üregvédelem itt, egy kis rozsdaeltüntetés ott, egy kis felnisgumi garnitúra dágyványba, egy másik jó időre, netán jövő nyáron a légkondit is megcsináltassam........  Vigyorog Vigyorog Vigyorog
Üdv a klubban!
 Wave
Naplózva
Hegedűs Sándor
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1467


« Új üzenet #3347 Dátum: 2013. November 21. - 10:33:24 »

Szervusztok.

egy barátom megválna a Terranojától.

http://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/nissan/terrano/nissan_terrano_ii_2.7_tdi_s_xxx-7406606


üdv:HSanyi
Naplózva
Dzsi
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 517


« Új üzenet #3348 Dátum: 2013. November 21. - 10:40:05 »

Szia!
Megbízhatónak megbízható, de nem elég csak a pogácsa hozzá. A lengéscsillapítók fölé is kell közbetét. Nem ismerem a Fronterákat, át kell lesni a futóművet, hogy mi-mitől fog még távolodni, mert vannak korlátok amiket nem árt betartani... Játszottam a Vitarával, mire minden a helyére került.
 Egy általad linkelt pogácsaszett árából pedig egy esztergályos négy garnitúrát csinál neked danamidból, ha nem hatot...   Kacsint

 Emelem

Szia,

Remélem elég jó az autószerelőm, és kitalálja, hogy mi kell még a pogácsán kívül. Először spirálrugó cserében gondolkodtam, az húzósabb lett volna, akkor azt mondták, hogy nem kell a csillapítót cserélni 4-5 centit tolerál. Elvileg ennyit emel a pogácsa is, de jó hogy említetted, körbejárom a témát.
Én is tudom, hogy olcsóbb esztergáltatni, mindegy, már megrendeltem.  Okos

Ja és még egy infó: A forgalmazó szerint csak hátra kell a két rugó alá. Erről vélemény?

 Emelem
Naplózva
Dzsi
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 517


« Új üzenet #3349 Dátum: 2013. November 21. - 10:47:00 »

Szia,

Remélem elég jó az autószerelőm, és kitalálja, hogy mi kell még a pogácsán kívül. Először spirálrugó cserében gondolkodtam, az húzósabb lett volna, akkor azt mondták, hogy nem kell a csillapítót cserélni 4-5 centit tolerál. Elvileg ennyit emel a pogácsa is, de jó hogy említetted, körbejárom a témát.
Én is tudom, hogy olcsóbb esztergáltatni, mindegy, már megrendeltem.  Okos

Ja és még egy infó: A forgalmazó szerint csak hátra kell a két rugó alá. Erről vélemény?

 Emelem

Ja és egy pár szót a "hülyebogárról": Bal hátsó küszöb kilakatolva újrafújva, négy felni le, homokfújóval fémtisztára, porfújva lakkozva, teljes alvázvédőzve. Most ülésszivacs csere a vezető oldalon, és "a Pogácsa project".

 Emelem
Naplózva
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #3350 Dátum: 2013. November 21. - 11:01:57 »


Titok nincs...
Jimny emelőpogácsa rajza alapján lett "méretre szabva", elöl 25, hátul pedig 45 mm. Ha ugyanakkorát teszel elöl-hátul, "kitolja" az orrát (mert a lengőkaron belül emelsz, a külső fele többet mozdul)- az agynál így kb. 40 mm az emelés elöl. Legközelebb 30/50-re csinálnám. Elöl a lengéscsillapító fölé került egy közdarab, hátul F Astra gátló van- hosszabb a kinyúlása. Nekem a stabilizátort törte, az alsó bekötésnél alátéteztem 5 mm-t, most jó. Az első kerekek kissé dőlnek kifelé, nem lehet állítani sajnos. A típushoz készült emelőszetteknél ezt egy excentercsavarral oldották meg a gátló rögzítésénél.
Naplózva

Üdv,
Barna
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #3351 Dátum: 2013. November 21. - 11:19:23 »

Szia,

Remélem elég jó az autószerelőm, és kitalálja, hogy mi kell még a pogácsán kívül. Először spirálrugó cserében gondolkodtam, az húzósabb lett volna, akkor azt mondták, hogy nem kell a csillapítót cserélni 4-5 centit tolerál. Elvileg ennyit emel a pogácsa is, de jó hogy említetted, körbejárom a témát.
Én is tudom, hogy olcsóbb esztergáltatni, mindegy, már megrendeltem.  Okos

Ja és még egy infó: A forgalmazó szerint csak hátra kell a két rugó alá. Erről vélemény?

 Emelem

Szerelő nem jellemző, hogy kitalálja. Ha igen, add meg az elérhetőségét! Oda megyek én is!  Vigyorog
A csillapító teljes mozgása kb. 25 cm. Ennek a középállásában helyezkedik el "nyugalmi" állapotban, 12.5 cm-re a végállástól. Ebből veszed el -5 cm emelés esetén- a mozgásterének 40%-át egyik irányban. Nem úgy reagál ám ilyenkor, én párezret elmentem vele toldás nélkül. Én toldanám a helyedben...
Ha csak hátra teszel, az elejét majd a nagy gázadás emeli ki?  Vállat von Szerintem hamarabb van arról szó, hogy a féltengelyek szöge megváltozik, és ezt nem annyira tolerálja az Opel, mint pl. a Suzuki. Ergo, törni fogja...
Naplózva

Üdv,
Barna
godena
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1519



« Új üzenet #3352 Dátum: 2013. November 21. - 12:13:04 »

Amíg Nívám volt...
Láttad volna az én Nivámat, Atti!
3 évig nyűttem, ezalatt egyszer volt lemosva, azt sem én csináltam. Belülről egyszer sem éreztem késztetést a takarításra.  Vigyorog
Az olajszivárgásnál nyugodtan konstatáltam, hogy "jóvan, vammégbenne, bajnemlehet..." A 3-ast néha kidobta, nyugodtan visszapakoltam, aztán hajrá!
A gyerekek minden beszállásnál elénekelték az "Azért szeretjük a Nivát..." kezdetű saját, sokversszakos, hóthamis költeményüket...
Most meg mi is van? Ugyeugye... a hűjebogár.
Naplózva

"A VADÁSZAT számomra egy életre szóló ösztönös elhivatottság.
Alázatos szolgálata erdőnek, vadnak egyaránt" - Bornemisza Péter
Dzsi
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 517


« Új üzenet #3353 Dátum: 2013. November 21. - 13:32:46 »

Szerelő nem jellemző, hogy kitalálja. Ha igen, add meg az elérhetőségét! Oda megyek én is!  Vigyorog
A csillapító teljes mozgása kb. 25 cm. Ennek a középállásában helyezkedik el "nyugalmi" állapotban, 12.5 cm-re a végállástól. Ebből veszed el -5 cm emelés esetén- a mozgásterének 40%-át egyik irányban. Nem úgy reagál ám ilyenkor, én párezret elmentem vele toldás nélkül. Én toldanám a helyedben...
Ha csak hátra teszel, az elejét majd a nagy gázadás emeli ki?  Vállat von Szerintem hamarabb van arról szó, hogy a féltengelyek szöge megváltozik, és ezt nem annyira tolerálja az Opel, mint pl. a Suzuki. Ergo, törni fogja...

Na látod, ez a gond és nem akarok senkit sem megbántani.
Miért kell nekem megrendelőként mély ismeretekkel rendelkeznem, kiképezni magam amennyire lehet futóművileg és nem szakmabeliként meghozni a döntést.
Persze, érdekel a mechanikája, szeretem tudni, hogy miért fizetek, de a szerelő adja hozzá a megalapozott infokat, ami aztán úgy is lesz ahogy mondta, problémák nélkül.
Azért még megpróbálok keresni egy jó, futóműhöz értő szakembert...
Naplózva
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #3354 Dátum: 2013. November 21. - 14:32:56 »

Amit mi az autókkal csinálgatunk, azt nem a "szerelés" hanem a "tuning" kategóriába sorolják. Vagy olyan embert keresel, aki emelt Fronterát, aki látott már karón varjút (és nem lőtte meg Ördög), vagy képzed magad, elmeséled a szerelődnek mit hová kellene rakni és megcsinálja. Nekem is szerelő rakta a helyére a dolgokat-mert nincs megfelelően felszerelt műhelyem-, de nem ő találta ki hogy mit-hova. Két napig voltam elveszve a Monroe katalógusaiban, hogy a felfogatási pontjaiban és terhelhetőségében azonos, de kinyúlásban hosszabb csillapítót megtaláljam, stb...  Érdeklődj, keress típus-fórumot, ott biztos van pár lelkes amatőr-vagy esetleg profi.  Kacsint Fronterát nem néztem meg közelebbről sosem, csak gondolom hogy a hátsó emeléstől nem lesz magasabban az eleje. 
Naplózva

Üdv,
Barna
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #3355 Dátum: 2013. November 21. - 15:25:17 »


2. rohadások eltüntetése
3. kapna egy új színt (matt zöld+fekete kombinációban)


A pogácsákon kívül csak a nagyobb, 205/80R16 gumik emelnek az autón, a gyárihoz képest kb. 3-4 centit. Mondjuk, jó abroncs nélkül az emelés semmit sem ér(nekem gyengusz van, de M/T)...
A rohadásokkal én is küzdök. Ha pedig elhatározom, hogy soha többé nem megyek erdőre, ahol ezer karc, horpadás meg egyéb ékszer lesz rajta, akkor felül matt zöld, alul pedig fekete fólia kerül majd a dobozra...

 Emelem
Naplózva

Üdv,
Barna
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #3356 Dátum: 2013. November 21. - 16:42:41 »

Elmondok egy-két gondolatot, aztán aki hülyének néz, tegye...

Nem gondoljátok, hogy egy tartós igénybevételre szánt eszközt, mint pl. egy vadászati célú terepjáró, úgy kéne hagyni, ahogy a gyárból kijött?
Csak mérnökök tervezték! A Suzukit ráadásul japán mérnökök.
Gyanítom, hogy ez a megemelem, megszélesítem, meg egyéb machinációk nagyon gyorsan visszaütnek valahol.
Azt elhiszem, hogy Somogybabodon három napot, egy tele utánfutó pótalkatrésszel ki lehet húzni valahogyan, mert van egy év a jövő évi agymenésig egy zsák pénzből újra működőképessé tenni a kocsit, de mindennapi felhasználásra nem biztos, hogy ezt az utat kéne járni. 
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
huszlavika
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2791



« Új üzenet #3357 Dátum: 2013. November 21. - 18:43:22 »

Elmondok egy-két gondolatot, aztán aki hülyének néz, tegye...

Nem gondoljátok, hogy egy tartós igénybevételre szánt eszközt, mint pl. egy vadászati célú terepjáró, úgy kéne hagyni, ahogy a gyárból kijött?
Csak mérnökök tervezték! A Suzukit ráadásul japán mérnökök.
Gyanítom, hogy ez a megemelem, megszélesítem, meg egyéb machinációk nagyon gyorsan visszaütnek valahol.
Azt elhiszem, hogy Somogybabodon három napot, egy tele utánfutó pótalkatrésszel ki lehet húzni valahogyan, mert van egy év a jövő évi agymenésig egy zsák pénzből újra működőképessé tenni a kocsit, de mindennapi felhasználásra nem biztos, hogy ezt az utat kéne járni. 

Lajos!
Szerintem igazad van!
Azonban..... amennyire én tudom, ez a pogácsás emelés tulajdonképpen minden lényegi dolgot az eredeti magasságában hagy - alváz, meg minden szar, ami ott lent van  Vigyorog -egyet tesz lehetővé, nagyobb gumit lehet az autóra tenni. Azt is elsősorban azért, hogy a gumi ne érjen bele a sárhányóba, főleg fordulásnál.....
Amennyivel a nagyobb gumi emeli az autót, annyival emeli a tényleges hasmagasságot. Csak annyival! És amennyivel a nagyobb gumi jobban megterheli a felfüggesztést, hajtásláncot, annyiban van igazad a jól megtervezett egymásra épülő rendszer megbontásában. És valamennyivel borulékonyabb. Erre meg van a szélesítés. De az is csak porhintés, inkább látványelem, mint valódi javítás. Viszont brutálabbnak, stabilabbnak néz ki a cucc...
Szóval szerintem elsősorban inkább "látványelem" a megemelés, és ahogy Marksman írta, könnyebb puceválni az alját és az eldugott részeket. Tehát sokat nem ront rajta, ez a négy csnti emelés meg főleg nem.
Én nem értek az autókhoz nagyon sokat, de nekem így mondták az okosok.
 Emelem
Naplózva
Borzgróf
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 673


« Új üzenet #3358 Dátum: 2013. November 21. - 18:51:24 »

Kedves Lajos!

Amit nem vettél figyelembe az az, hogy a japán mérnök által tervezett terepjáró egy durván kapitalista cég profitorientált terméke, így bizony sok helyen nem a felhasználásra hanem gyártási költségre optimalizálták. Szerintem hozzáértő tud javítani rajtuk az élettartam csökkenése nélkül is, persze az ésszerűség határain belül.

Ugyanakkor a "magyar" stílusú, mindent a legolcsóbban buherálás itt is keményen visszaüthet, ebben egyetértek.

Elmondok egy-két gondolatot, aztán aki hülyének néz, tegye...

Nem gondoljátok, hogy egy tartós igénybevételre szánt eszközt, mint pl. egy vadászati célú terepjáró, úgy kéne hagyni, ahogy a gyárból kijött?
Csak mérnökök tervezték! A Suzukit ráadásul japán mérnökök.
Gyanítom, hogy ez a megemelem, megszélesítem, meg egyéb machinációk nagyon gyorsan visszaütnek valahol.
Azt elhiszem, hogy Somogybabodon három napot, egy tele utánfutó pótalkatrésszel ki lehet húzni valahogyan, mert van egy év a jövő évi agymenésig egy zsák pénzből újra működőképessé tenni a kocsit, de mindennapi felhasználásra nem biztos, hogy ezt az utat kéne járni. 
Naplózva
kocavadász
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 101


« Új üzenet #3359 Dátum: 2013. November 21. - 20:12:05 »

A gumipogácsás vagy a gumi rugóközdarabos megoldással nagy valószínűség szerint nem lehet baj.DE.A hosszabb rugóra cseréléses módszerrel én már megjártam.Nissan     személyautót vettem úgy ,hogy az előző tulaj hosszabb rugóra cserélte a hátsó rugókat/hogy mi célból azt nem tudom,talán sportosabb állás miatt Vállat von/.Utcai kátyúnál is majd szét tépte a lengéscsillapítót mikor  beesett egy-egy gödörbe,először már attól féltünk a hátsó híd van kimozdulva,mikor átvizsgáltuk rendesen már látszott a baj, le vágtunk a rugóból és azonnal megszűnt a jelenség.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 [224] 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 244 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: