Oldalak: 1 ... 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 [223] 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792613 alkalommal)
galoscsabus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #3330 Dátum: 2013. November 19. - 18:31:58 »

Vettem egy platós uazt még gyári benne minden ...... Tanácsokat kérnék hogyan használjam elsősorban fát hordanék vele haza az erdőről magamnak.
Akkor először is vigyázz rá, mert a gyárinál szinte csak klasszisokkal silányabb utángyártott sz@rokat lehet kapni hozzá alkatrész gyanánt....
Amire érdemes odafigyelni:
Első hídnál a kerék fordulás határolók legyenek bent (seregben előszeretettel kibányászták őket, mert úgy kisebb körön fordul), mert ha be van kapcsolva az első hajtás és túlságosan kifordul az agy, akkor a féltengelynek kakukk! Kiesik belőle egy golyó, aztán a többi már megoldódik magától...
Ha sokat mész vele olyan körülmények között, hogy előre láthatóan nincs szükség az első hajtásra, akkor az első kerékagy végén lévő bazinagy kulcsra járó fedőkupakot csavard le, alatta van egy fogazott, belső nyílású kulccsal oldható bizbasz. Azt kicsavarod és elrakod zacsiba. Attól fogva nem hajt visszafelé a rendszer, pihen a hajtásház féltengelyestől, a kardán, a terepváltó.
Ha visszateszed (szükség esetén is max 5-6 perc), jól nyomd tele gépzsírral.
Ha a függőcsapok zsírozhatóak, akkor használattól függően, de legalább 1000 km-enként adj nekik egy kis kenőcsöt. ha nem, akkor egy jóképű autózsonglőrrel alakíttasd át a felső fedőlapokat zsírzógombosra. Ugyan csak érdemes max. 1000 km-enként alámászni és végig zsírozni a kardánokat és a kormány-csapszegeket.
Az olajszint a motorban ne legyen a felső jelnél, inkább az alsóhoz közelebb. De nem árt gyakran nézni, az UAZ a konstrukciójából eredően szereti csipegetni a kenőanyagot. Viszont kiválóan elmegy az olcsóbb, teszkós olajokkal is.
A féltengelyek védelmében még egy javaslat: Ha valami mély lyukon, patakmedren kell átléptetni a technikát, akkor ne lassan csináld, hanem a lendület vigye át a kocsit. Akkor is, ha emiatt elég nagyot ugrasz az ülésben. Ha lassan, kuplunggal-gázzal zsonglőrködve erőlteted át, könnyen eltörik a féltengely. A rugói jó erősek, általában nem szokott velük baj lenni, ha csak nem terheled agyatlan módon túl.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
 Wave
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
tornay
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 139



« Új üzenet #3331 Dátum: 2013. November 19. - 21:33:25 »

Akkor először is vigyázz rá, mert a gyárinál szinte csak klasszisokkal silányabb utángyártott sz@rokat lehet kapni hozzá alkatrész gyanánt....
Amire érdemes odafigyelni:
Első hídnál a kerék fordulás határolók legyenek bent (seregben előszeretettel kibányászták őket, mert úgy kisebb körön fordul), mert ha be van kapcsolva az első hajtás és túlságosan kifordul az agy, akkor a féltengelynek kakukk! Kiesik belőle egy golyó, aztán a többi már megoldódik magától...
Ha sokat mész vele olyan körülmények között, hogy előre láthatóan nincs szükség az első hajtásra, akkor az első kerékagy végén lévő bazinagy kulcsra járó fedőkupakot csavard le, alatta van egy fogazott, belső nyílású kulccsal oldható bizbasz. Azt kicsavarod és elrakod zacsiba. Attól fogva nem hajt visszafelé a rendszer, pihen a hajtásház féltengelyestől, a kardán, a terepváltó.
Ha visszateszed (szükség esetén is max 5-6 perc), jól nyomd tele gépzsírral.
Ha a függőcsapok zsírozhatóak, akkor használattól függően, de legalább 1000 km-enként adj nekik egy kis kenőcsöt. ha nem, akkor egy jóképű autózsonglőrrel alakíttasd át a felső fedőlapokat zsírzógombosra. Ugyan csak érdemes max. 1000 km-enként alámászni és végig zsírozni a kardánokat és a kormány-csapszegeket.
Az olajszint a motorban ne legyen a felső jelnél, inkább az alsóhoz közelebb. De nem árt gyakran nézni, az UAZ a konstrukciójából eredően szereti csipegetni a kenőanyagot. Viszont kiválóan elmegy az olcsóbb, teszkós olajokkal is.
A féltengelyek védelmében még egy javaslat: Ha valami mély lyukon, patakmedren kell átléptetni a technikát, akkor ne lassan csináld, hanem a lendület vigye át a kocsit. Akkor is, ha emiatt elég nagyot ugrasz az ülésben. Ha lassan, kuplunggal-gázzal zsonglőrködve erőlteted át, könnyen eltörik a féltengely. A rugói jó erősek, általában nem szokott velük baj lenni, ha csak nem terheled agyatlan módon túl.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.
 Wave


Csaba köszi! Most is ki van tekerve az eleje az előző gazdája megmutatta és ki is tekerte. Normál körülmények között egy kis hegy egy kis sár mennyit eszik?
« Utoljára szerkesztve: 2013. November 19. - 21:35:40 írta Boar » Naplózva
galoscsabus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #3332 Dátum: 2013. November 19. - 21:52:44 »

Normál körülmények között egy kis hegy egy kis sár mennyit eszik?
Ez a legnehezebben megválaszolható kérdés, ami egy UAZ-zal kapcsolatban előjöhet Ördög
A platósom sík, homokos terepen beérte 8-9 literrel úgy, hogy nem egyszer volt rajta 10-12 mázsa takarmány közben.
A dobozosaim, kötött talajon és dombvidéken megkérték a 12-14 litert alapból.
A parancsnoki (abból is volt 3... vagy 4?) valahol a kettő között kortyolt.
Sokat jártam palackos gázzal. Nyáron egy patronnal el lehetett gurulni szépen piánóban 140-160 (ponyvás) és 120-140 (dobozos) km-t is.
Ez ősszel-télen lazán lecsökkent 50-60 km/palackra, de akkor benzinből is lazán bevették a 18-22 litert.
Nagyon sok múlik a kocsi műszaki állapotán és a sofőr lábán Vigyorog
Mivel a vezérlése tolórudas, nem árt sűrűbben ellenőrizni a hézagokat és ugyan akkor a gyújtást is.
Egy jól sikerült beállítás után 2-3 literrel is lecsökkenhet a fogyasztás.
De ugyan ez a helyzet a kardánokkal is. Ha lötyögősek, szorulnak egy csomó energia elveszik rajtuk. Ha viszont jó állapotban vannak, kellő kenéssel, akkor érezhetően könnyebben gurul a kocsi.
 Wave
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Rzoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1600



« Új üzenet #3333 Dátum: 2013. November 19. - 22:04:30 »

Vigyorog
Okítanád az én ifjoncaimat,s megtudnád mi is az a fagyűjtés...mennyit bír el egy bicikli...meg ,hogy ki hordja a cigit át a határon,ki az uzsorás...Melyik boltban lehet lopni... OFF vége. Innen ez már a csevegős témához tartozik.

Ez olyan "keresztapás" beosztás akkor !  Ördög
Naplózva
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #3334 Dátum: 2013. November 20. - 16:31:32 »

Sziasztok,

Homokos, alföldi viszonyokra lett egy Frontera-m.  Táncol
Nagyon jó állapotú, jó motor, szép kaszni.
Már agyalok a hasmagasság emelésen, ami a fentiek miatt nem létkérdés, de tudjátok...  OOO
Szóval emeltetett-e valaki a rugó alá tett pogácsával futóművet?
Megbízható-e?
http://www.patroldoktor.hu/webshop?page=shop.browse&category_id=71

 Emelem
Szia!
Megbízhatónak megbízható, de nem elég csak a pogácsa hozzá. A lengéscsillapítók fölé is kell közbetét. Nem ismerem a Fronterákat, át kell lesni a futóművet, hogy mi-mitől fog még távolodni, mert vannak korlátok amiket nem árt betartani... Játszottam a Vitarával, mire minden a helyére került.
 Egy általad linkelt pogácsaszett árából pedig egy esztergályos négy garnitúrát csinál neked danamidból, ha nem hatot...   Kacsint

 Emelem
Naplózva

Üdv,
Barna
Sam6
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1732



WWW
« Új üzenet #3335 Dátum: 2013. November 20. - 18:48:51 »

Szia!
Megbízhatónak megbízható, de nem elég csak a pogácsa hozzá. A lengéscsillapítók fölé is kell közbetét. Nem ismerem a Fronterákat, át kell lesni a futóművet, hogy mi-mitől fog még távolodni, mert vannak korlátok amiket nem árt betartani... Játszottam a Vitarával, mire minden a helyére került.
 Egy általad linkelt pogácsaszett árából pedig egy esztergályos négy garnitúrát csinál neked danamidból, ha nem hatot...   Kacsint

 Emelem
Mit sikerült elérned a Vitarával?
Naplózva

"A vadászat számomra egy életre szóló ösztönös elhivatottság"
godena
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1519



« Új üzenet #3336 Dátum: 2013. November 20. - 19:07:39 »

Mit sikerült elérned a Vitarával?
Szia Barna!
Mivel magam is vitarás vagyok, így nem csak Sanyit, de engem is cefetül érdekel.
Dobhatnál fel pár képet!
Előre is köszi!
 Emelem
Naplózva

"A VADÁSZAT számomra egy életre szóló ösztönös elhivatottság.
Alázatos szolgálata erdőnek, vadnak egyaránt" - Bornemisza Péter
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #3337 Dátum: 2013. November 20. - 20:14:45 »

Mit sikerült elérned a Vitarával?
Már nem fér át egy terrano alatt... Stoel
 Ördög
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Sam6
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1732



WWW
« Új üzenet #3338 Dátum: 2013. November 20. - 20:20:56 »

Már nem fér át egy terrano alatt... Stoel
 Ördög
Nekünk csak ilyen játékótóra tellik...  Rííí
Naplózva

"A vadászat számomra egy életre szóló ösztönös elhivatottság"
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #3339 Dátum: 2013. November 20. - 20:24:29 »

Nekünk csak ilyen játékótóra tellik...  Rííí
Ne sajnáltasd magad, némelyik játékótó drágább, mint egy igazi...nameg az elemek hozzá... Ördög
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #3340 Dátum: 2013. November 21. - 07:35:25 »

Már nem fér át egy terrano alatt... Stoel
 Ördög

Viszont átmegy felette  Stoel
 Ördög
Na jó, azt nem, viszont al-és középföldi OOO viszonyok között használható lett. Somogyba én sem ezt választottam volna  Kacsint

Naplózva

Üdv,
Barna
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #3341 Dátum: 2013. November 21. - 07:47:40 »

Ennyi bigfoot-bajnok egy kupacon!  Vigyorog
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Sam6
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1732



WWW
« Új üzenet #3342 Dátum: 2013. November 21. - 08:02:32 »

Viszont átmegy felette  Stoel
 Ördög
Na jó, azt nem, viszont al-és középföldi OOO viszonyok között használható lett. Somogyba én sem ezt választottam volna  Kacsint


A titkot is leírod?  :Mosolyog
Naplózva

"A vadászat számomra egy életre szóló ösztönös elhivatottság"
godena
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1519



« Új üzenet #3343 Dátum: 2013. November 21. - 08:36:45 »

Barna, a pogácsákon kívül is van még emelés a kocsin?
Elöl gondolom 4 centis, hátul mennyi?

Nem akarok telhetetlennek látszani, de egy profilfotó is jöhetne még a Vitarádról.

Sajnos az enyém még nagyon barbis. Szép, fehér színű...  Hány
De a fejemben már kezd összeállni a kép, hogy milyennek is szeretném.
0. olajszivárgás megszüntetése!!!
1. futómű helyrepofozása, plusz kapna négy pogácsát.
2. rohadások eltüntetése
3. kapna egy új színt (matt zöld+fekete kombinációban)
4. a jelenlegi Yokohama Geolandar A/T mellé egy garnitúra M/T-s gumit, a nehezebb napokra... Ördög
 Emelem
Naplózva

"A VADÁSZAT számomra egy életre szóló ösztönös elhivatottság.
Alázatos szolgálata erdőnek, vadnak egyaránt" - Bornemisza Péter
Sam6
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1732



WWW
« Új üzenet #3344 Dátum: 2013. November 21. - 08:49:10 »

Barna, a pogácsákon kívül is van még emelés a kocsin?
Elöl gondolom 4 centis, hátul mennyi?

Nem akarok telhetetlennek látszani, de egy profilfotó is jöhetne még a Vitarádról.

Sajnos az enyém még nagyon barbis. Szép, fehér színű...  Hány
De a fejemben már kezd összeállni a kép, hogy milyennek is szeretném.
0. olajszivárgás megszüntetése!!!
1. futómű helyrepofozása, plusz kapna négy pogácsát.
2. rohadások eltüntetése
3. kapna egy új színt (matt zöld+fekete kombinációban)
4. a jelenlegi Yokohama Geolandar A/T mellé egy garnitúra M/T-s gumit, a nehezebb napokra... Ördög
 Emelem

Pedig hóban nagyon előnyös a fehér...  Ördög Nekem is az van, de én színezem sárral.  Vigyorog
Naplózva

"A vadászat számomra egy életre szóló ösztönös elhivatottság"
Oldalak: 1 ... 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 [223] 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 241 242 243 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: