Vettem egy platós uazt még gyári benne minden ...... Tanácsokat kérnék hogyan használjam elsősorban fát hordanék vele haza az erdőről magamnak.
Akkor először is vigyázz rá, mert a gyárinál szinte csak klasszisokkal silányabb utángyártott sz@rokat lehet kapni hozzá alkatrész gyanánt....
Amire érdemes odafigyelni:
Első hídnál a kerék fordulás határolók legyenek bent (seregben előszeretettel kibányászták őket, mert úgy kisebb körön fordul), mert ha be van kapcsolva az első hajtás és túlságosan kifordul az agy, akkor a féltengelynek kakukk! Kiesik belőle egy golyó, aztán a többi már megoldódik magától...
Ha sokat mész vele olyan körülmények között, hogy előre láthatóan nincs szükség az első hajtásra, akkor az első kerékagy végén lévő bazinagy kulcsra járó fedőkupakot csavard le, alatta van egy fogazott, belső nyílású kulccsal oldható bizbasz. Azt kicsavarod és elrakod zacsiba. Attól fogva nem hajt visszafelé a rendszer, pihen a hajtásház féltengelyestől, a kardán, a terepváltó.
Ha visszateszed (szükség esetén is max 5-6 perc), jól nyomd tele gépzsírral.
Ha a függőcsapok zsírozhatóak, akkor használattól függően, de legalább 1000 km-enként adj nekik egy kis kenőcsöt. ha nem, akkor egy jóképű autózsonglőrrel alakíttasd át a felső fedőlapokat zsírzógombosra. Ugyan csak érdemes max. 1000 km-enként alámászni és végig zsírozni a kardánokat és a kormány-csapszegeket.
Az olajszint a motorban ne legyen a felső jelnél, inkább az alsóhoz közelebb. De nem árt gyakran nézni, az UAZ a konstrukciójából eredően szereti csipegetni a kenőanyagot. Viszont kiválóan elmegy az olcsóbb, teszkós olajokkal is.
A féltengelyek védelmében még egy javaslat: Ha valami mély lyukon, patakmedren kell átléptetni a technikát, akkor ne lassan csináld, hanem a lendület vigye át a kocsit. Akkor is, ha emiatt elég nagyot ugrasz az ülésben. Ha lassan, kuplunggal-gázzal zsonglőrködve erőlteted át, könnyen eltörik a féltengely. A rugói jó erősek, általában nem szokott velük baj lenni, ha csak nem terheled agyatlan módon túl.
Hirtelen ennyi jutott eszembe.