Jager74
|
|
« Új üzenet #3225 Dátum: 2013. Augusztus 20. - 16:34:27 » |
|
Most olvastam: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/08/19/premium_dacia/" Prémium Dacia2013.08.19. 12:01 - Hírszerkesztő Holnap mutatják be hivatalosan az új Nissan Terranot, de már ma felkerült néhány kép a leplezetlen szabadidőautóról az internetre. A korábbi pletykák bebizonyosodtak, az új Terrano alapjait a Dacia Duster adja. A Nissan 2006-ban fejezte be az előző Terrano gyártását. Most úgy döntöttek a Renault-Nissan csoport vezetői, hogy a drága terepjáró helyett egy megfizethető áru modell kapja meg ezt a nevet. A Dusternél valószínűleg drágább lesz, jobb anyagokra, és igényesebb kidolgozásra lehet számítani. Bár mások a lökhárítók, a hűtőrács, a felnik, és még apróság, de a Dacia szolgáltatta alapok tagadhatatlanok. A motorpaletta is meg fog egyezni a két modellnél: egyhatos benzines, és egyötös dízel motorokkal lehet majd a Terranot is megvásárolni. Az új Nissant a Micrával együtt Indiában fogják gyártani." Gondolom,valami viszkokuplunggal és/vagy "intelligens" négykerékhajtással megáldott szörnyűség lesz.A márkanév megcsúfítása!...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9994
|
|
« Új üzenet #3226 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 09:14:50 » |
|
A traktorváltozatát én is ismerem,van a cégnél egy TF-7400-as.Csak 160 cm alatti-, és klausztrofóbiában nem szenvedő traktoros vezetheti,olyan szűk a fülkéje.De legalább jó hangos belülről,lábad között a 80 C fokos váltó,nulla szigeteléssel.Eddig 2x gyulladt ki elektromos zárlat miatt,úgy össze van minden sűrítve.Megjelenése idétlen,a gumi egy vagyonba kerül rá.(terepes Robur abroncs jó rá).Magas súlypontja miatt már dőlt az oldalára is.Egyedül a keskeny nyomtáv szól mellette,a kétméteres málnába csak ez fér el.10 éve annyiba került,mint egy rendes 90 LE-s univerzális traktor.Most meg fel sem merem hívni a forgalmazót...
Ezek a traktorok célgépek. Szőlő és gyümölcsművelésre készültek, a kis méret megalkuvással jár. A szántóföldi traktor 2.5 méteres szélességével méretarányos kabint hordozhat, ez egy fele ekkora kistraktorra nyilván nem fér rá. Egyáltalán maga a kabin is egy kompromisszum ebben a gépkategóriában, a mediterrán országokban az ilyen gépek zöme kabin nélküli. (Sőt, a görögöknél, törököknél a legtöbb MF és JD is csupaszon járkál, legfeljebb egy napfénytető van rajta.) Az emelt zajszintet szerintem a kabin okozhatja, csupaszon a mi gépünk nagyon csendes. Nemcsak az előtte használt Rába 15-höz képest, hanem egyáltalán. A borulásveszély miatt én is aggódom. A miénk ráadásul még szűkebb, a teljes szélessége 105 cm, így fér el a tölgytelepítés másfél méteres sorközében. Rendeltem hozzá utólag egy garnitúra 280-as gumit felnivel, kifordítva 141 cm-re nő a szélesség, aztán ha nem sorközművelésre használjuk, ez lesz rajta. Hozzátartozik ehhez, hogy nincs az a széles és alacsony súlypontú traktor, amit fel ne lehetne dönteni. Láttam én LKT-t is az oldalán, egy sima hegyi útban, olyan helyen, ahol személygépkocsival jár az összes gazda. (Elálmodozott a vezető, aztán a jobb oldali kereket felküldte a horhos oldalára.) Keskeny traktornál persze még jobban észnél kell lenni. Lekopogjam, a kis Rába negyedszázados pályafutása során megúsztam a fektetést, pedig azt szegényt az erdő ette meg, a sorközápolás, meg a gyérítésben való kiközelítés. Ár. Miért lenne olcsóbb, mint egy hasonló teljesítménykategóriájú szántóföldi gép? Mert ránézésre, meg súlyra kisebb? Ugyanúgy meg kell benne lennie mindennek, mint a nagyobb testvéreiben, csak kisebb helyre zsúfolva.
|
|
|
Naplózva
|
Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra, Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva. /Ady/
|
|
|
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9994
|
|
« Új üzenet #3227 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 09:40:52 » |
|
Még annyit, hogy a kis Rábát egyszer mi is felgyújtottuk. Sorközápolásban tele lett a motor a jágerkender "pölhedékével", átitatódott némi olajjal, aztán valami elektromos szikra begyújtotta az egészet. Szerencsére a kollégának volt annyi lélekjelenléte, hogy a kabátjával gyorsan elfojtotta a tüzet. Némely munkánál ezzel a veszéllyel számolni kell, igyekezni kell tisztán tartani a gépet és nem árt, ha van kéznél egy poroltó. Meg egy viszonylag kifinomodott orr is, ami időben jelzi a problémát.
|
|
|
Naplózva
|
Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra, Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva. /Ady/
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #3228 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 11:33:21 » |
|
Ok,az Általad leírtakkal tisztában vagyok (voltam a vásárláskor is).Csak arra akartam rávilágítani,hogy az évi 200 üzemórához,vagy a területen való szédelgéshez kicsit sokallom a nettó 8-10 millát,és akkor a fenntartásról még nem is beszéltem.Ezekhez a traktorokhoz (speciálissága miatt) nem annyiba kerül egy kormánygömbfej,vagy egy fogaskerék a váltóba,mint egy L200-hoz...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9994
|
|
« Új üzenet #3229 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 13:34:47 » |
|
Ok,az Általad leírtakkal tisztában vagyok (voltam a vásárláskor is).Csak arra akartam rávilágítani,hogy az évi 200 üzemórához,vagy a területen való szédelgéshez kicsit sokallom a nettó 8-10 millát,és akkor a fenntartásról még nem is beszéltem.Ezekhez a traktorokhoz (speciálissága miatt) nem annyiba kerül egy kormánygömbfej,vagy egy fogaskerék a váltóba,mint egy L200-hoz...
Az 50 lovas Supertigre olyan nettó 6 körül van jelenleg, nagyjából ennyi lehet a Tigrecar is, legalábbis a gépkatalógusban szinte hajszálpontosan ugyanannyi az áruk. A legdrágább, megfordítható kormányüléses, klímatizált kabinos, fullos gépük nagyjából a duplája. Nem mondom, hogy ez a 6 milla kevés, azt sem mondom, hogy ez legyen a vadász népautó, csak arra a kérdésedre válaszoltam, hogy ÉN mit vennék a Niva helyett, ha autót akarnék. Akinek kizárólag sportvadászatra kell, annak persze drága. De ha már erdőművelés is játszik a dologban, az az időnkénti vadászati kiruccanás csak hab a tortán.
|
|
|
Naplózva
|
Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra, Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva. /Ady/
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #3230 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 15:25:51 » |
|
Az 50 lovas Supertigre olyan nettó 6 körül van jelenleg, nagyjából ennyi lehet a Tigrecar is, legalábbis a gépkatalógusban szinte hajszálpontosan ugyanannyi az áruk. A legdrágább, megfordítható kormányüléses, klímatizált kabinos, fullos gépük nagyjából a duplája. Nem mondom, hogy ez a 6 milla kevés, azt sem mondom, hogy ez legyen a vadász népautó, csak arra a kérdésedre válaszoltam, hogy ÉN mit vennék a Niva helyett, ha autót akarnék. Akinek kizárólag sportvadászatra kell, annak persze drága. De ha már erdőművelés is játszik a dologban, az az időnkénti vadászati kiruccanás csak hab a tortán.
Értem.Viszont ha jól csalódom,van Neked egy pick-upod is.Tudom,hogy azzal tárcsázni,vagy kultivátorozni ugyan nem lehet,de vadászni és fuvarozni megfelelő.Csak nem nyugdíjaztad? (kérdésemre azt a választ vártam,hogy átülsz a Mitsuba )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9994
|
|
« Új üzenet #3232 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 23:41:23 » |
|
Értem.Viszont ha jól csalódom,van Neked egy pick-upod is.Tudom,hogy azzal tárcsázni,vagy kultivátorozni ugyan nem lehet,de vadászni és fuvarozni megfelelő.Csak nem nyugdíjaztad? (kérdésemre azt a választ vártam,hogy átülsz a Mitsuba ) A fiam használja. Az L 200 nagyon megbízható, jó autó, de az erdő nagyon gyorsan ette. Ritkán volt beteg, de akkor nagyon sokat kellett rá költeni. Évi félmillió sosem volt elég a szervizre úgy, hogy a motorjához még nem kellett hozzányúlni. Ha igazán összeszámolnám, az MTZ javítására 15 év alatt összesen nem költöttem félmilliót. Most, hogy a gyereknél van, kizárólag aszfaltos használatra, jóval kevesebbet kell javítani. Nem olcsó utcai jármű így sem, elég jó étvágya van, de nyugodtabb vagyok, mintha egy nyolcmázsás kisautóval közlekedne.
|
|
|
Naplózva
|
Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra, Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva. /Ady/
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #3233 Dátum: 2013. Augusztus 22. - 04:00:26 » |
|
Ha nem olyan áruk lenne, mint amilyen van, akkor szerintem ezek ideális vadász-járművek lennének:
Es a Polaris -ok a legolcsobbak ezekbe (meg quadokba hasonloan) http://edmonton.kijiji.ca/c-cars-vehicles-ATVs-snowmobiles-ATVs-2013-Polaris-Ranger-500-EFI-Limited-Edition-side-by-side-UTV-W0QQAdIdZ515655950Maskulonben ezek a fajta masinak hamar felhasalnak, nincs eleg hasmagassaguk meg mersekelt off roadra sincs, nehezek, ha belesulyedsz nem tudod egyedul kiemelni (en a 750-es Suzuki KingQuadomat egyedul emeltem mar ki mely latyakbol) Egy ugyanilyen Yamaha Rhino-val a mult telen a baratom edesapja eleg gyakran felhasalt mely kemeny hoba a tavon, a haverom huzta ki a quadjaval tobbszor, vegul is vett ra hernyotalpat....na azutan nem volt gond hoba. Maskor nyaron nem is hasznalja csak jeghorgaszatra. Ebbe a kategoriaba ezek mintha jobban tetszednek (van klima, melegites is bennuk, meg diesel is aki azt kedveli) http://www.agdealer.com/browse/index.cfm?BrowseIndustryID=1&BrowseType=505&BrowseMake=2172&BrowseModel=RTV%20900
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16596
|
|
« Új üzenet #3234 Dátum: 2013. Augusztus 23. - 12:30:57 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #3235 Dátum: 2013. Augusztus 23. - 13:53:09 » |
|
Főleg,ha van is a rácson valami...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #3236 Dátum: 2013. Szeptember 14. - 16:01:38 » |
|
Érdeklődőknek: www.youtube.com/watch?v=zjbVS5MaycY#t=7m55s7.55-től érdemes nézni. Jeep Wrangler, V8 blokkal, Dana 44 diffiken Hummer H1 portálagyak és H1 beadlock felnik... Igényesen épített autó.
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #3237 Dátum: 2013. Szeptember 14. - 22:20:12 » |
|
Ja, igenyes az biztos, kimondottan off-roadozni. A kis feher "G" leult meg se nyikkant. O is magyar. Nem ismered ? PS. A Dana 44 standard tengely Jeep Wrangler-ekbe.
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Bentshaft
|
|
« Új üzenet #3238 Dátum: 2013. Szeptember 14. - 22:57:11 » |
|
O is magyar. Nem ismered ? Megtalaltam: Boros Csaba a neve.
|
|
|
Naplózva
|
I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #3239 Dátum: 2013. Szeptember 15. - 00:37:48 » |
|
Ja, igenyes az biztos, kimondottan off-roadozni. A kis feher "G" leult meg se nyikkant. O is magyar. Nem ismered ? PS. A Dana 44 standard tengely Jeep Wrangler-ekbe. Ismerős az autó, a videót azt hiszem, láttam már Van egy srác még itthon, akinek Dana hidakon Unimog 404 portálagyak vannak, de a hátsó hídon is van egy fullhidrós kormánymű, így lehet sarkalni vagy oldalazni vele. Őrült dolgokra képes az autóépítő nemzedék
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
|