Oldalak: 1 ... 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 [216] 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792587 alkalommal)
Jager74
Vadász
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #3225 Dátum: 2013. Augusztus 20. - 16:34:27 »

Most olvastam:

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/08/19/premium_dacia/

"Prémium Dacia
2013.08.19. 12:01 - Hírszerkesztő

Holnap mutatják be hivatalosan az új Nissan Terranot, de már ma felkerült néhány kép a leplezetlen szabadidőautóról az internetre. A korábbi pletykák bebizonyosodtak, az új Terrano alapjait a Dacia Duster adja.
A Nissan 2006-ban fejezte be az előző Terrano gyártását. Most úgy döntöttek a Renault-Nissan csoport vezetői, hogy a drága terepjáró helyett egy megfizethető áru modell kapja meg ezt a nevet. A Dusternél valószínűleg drágább lesz, jobb anyagokra, és igényesebb kidolgozásra lehet számítani. Bár mások a lökhárítók, a hűtőrács, a felnik, és még apróság, de a Dacia szolgáltatta alapok tagadhatatlanok. A motorpaletta is meg fog egyezni a két modellnél: egyhatos benzines, és egyötös dízel motorokkal lehet majd a Terranot is megvásárolni. Az új Nissant a Micrával együtt Indiában fogják gyártani."


Gondolom,valami viszkokuplunggal és/vagy "intelligens" négykerékhajtással megáldott szörnyűség lesz.A márkanév megcsúfítása!...
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #3226 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 09:14:50 »

A traktorváltozatát én is ismerem,van a cégnél egy TF-7400-as.Csak 160 cm alatti-, és klausztrofóbiában nem szenvedő traktoros vezetheti,olyan szűk a fülkéje.De legalább jó hangos belülről,lábad között a 80  C fokos váltó,nulla szigeteléssel.Eddig 2x gyulladt ki elektromos zárlat miatt,úgy össze van minden sűrítve.Megjelenése idétlen,a gumi egy vagyonba kerül rá.(terepes Robur abroncs jó rá).Magas súlypontja miatt már dőlt az oldalára is.Egyedül a keskeny nyomtáv szól mellette,a kétméteres málnába csak ez fér el.10 éve annyiba került,mint egy rendes 90 LE-s univerzális traktor.Most meg fel sem merem hívni a forgalmazót...

Ezek a traktorok célgépek. Szőlő és gyümölcsművelésre készültek, a kis méret megalkuvással jár. A szántóföldi traktor 2.5 méteres szélességével méretarányos kabint hordozhat, ez egy fele ekkora kistraktorra nyilván nem fér rá.
Egyáltalán maga a kabin is egy kompromisszum ebben a gépkategóriában, a mediterrán országokban az ilyen gépek zöme kabin nélküli. (Sőt, a görögöknél, törököknél a legtöbb MF és JD is csupaszon járkál, legfeljebb egy napfénytető van rajta.)
Az emelt zajszintet szerintem a kabin okozhatja, csupaszon a mi gépünk nagyon csendes. Nemcsak az előtte használt Rába 15-höz képest, hanem egyáltalán.
A borulásveszély miatt én is aggódom.
A miénk ráadásul még szűkebb, a teljes szélessége 105 cm, így fér el a tölgytelepítés másfél méteres sorközében. Rendeltem hozzá utólag egy garnitúra 280-as gumit felnivel, kifordítva 141 cm-re nő a szélesség, aztán ha nem sorközművelésre használjuk, ez lesz rajta.
Hozzátartozik ehhez, hogy nincs az a széles és alacsony súlypontú traktor, amit fel ne lehetne dönteni. Láttam én LKT-t is az oldalán, egy sima hegyi útban, olyan helyen, ahol személygépkocsival jár az összes gazda. (Elálmodozott a vezető, aztán a jobb oldali kereket felküldte a horhos oldalára.) Keskeny traktornál persze még jobban észnél kell lenni. Lekopogjam, a kis Rába negyedszázados pályafutása során megúsztam a fektetést, pedig azt szegényt az erdő ette meg, a sorközápolás, meg a gyérítésben való kiközelítés.
Ár. Miért lenne olcsóbb, mint egy hasonló teljesítménykategóriájú szántóföldi gép? Mert ránézésre, meg súlyra kisebb? Ugyanúgy meg kell benne lennie mindennek, mint a nagyobb testvéreiben, csak kisebb helyre zsúfolva.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #3227 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 09:40:52 »

Még annyit, hogy a kis Rábát egyszer mi is felgyújtottuk.
Sorközápolásban tele lett a motor a jágerkender "pölhedékével", átitatódott némi olajjal, aztán valami elektromos szikra begyújtotta az egészet.
Szerencsére a kollégának volt annyi lélekjelenléte, hogy a kabátjával gyorsan elfojtotta a tüzet.
Némely munkánál ezzel a veszéllyel számolni kell, igyekezni kell tisztán tartani a gépet és nem árt, ha van kéznél egy poroltó. Meg egy viszonylag kifinomodott orr is, ami időben jelzi a problémát.




Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Jager74
Vadász
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #3228 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 11:33:21 »

Ok,az Általad leírtakkal tisztában vagyok (voltam a vásárláskor is).Csak arra akartam rávilágítani,hogy az évi 200 üzemórához,vagy a területen való szédelgéshez kicsit sokallom a nettó 8-10 millát,és akkor a fenntartásról még nem is beszéltem.Ezekhez a traktorokhoz (speciálissága miatt) nem annyiba kerül egy kormánygömbfej,vagy egy fogaskerék a váltóba,mint egy L200-hoz...
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #3229 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 13:34:47 »

Ok,az Általad leírtakkal tisztában vagyok (voltam a vásárláskor is).Csak arra akartam rávilágítani,hogy az évi 200 üzemórához,vagy a területen való szédelgéshez kicsit sokallom a nettó 8-10 millát,és akkor a fenntartásról még nem is beszéltem.Ezekhez a traktorokhoz (speciálissága miatt) nem annyiba kerül egy kormánygömbfej,vagy egy fogaskerék a váltóba,mint egy L200-hoz...

Az 50 lovas Supertigre olyan nettó 6 körül van jelenleg, nagyjából ennyi lehet a Tigrecar is, legalábbis a gépkatalógusban szinte hajszálpontosan ugyanannyi az áruk. A legdrágább, megfordítható kormányüléses, klímatizált kabinos, fullos gépük nagyjából a duplája.
Nem mondom, hogy ez a 6 milla kevés, azt sem mondom, hogy ez legyen a vadász népautó, csak arra a kérdésedre válaszoltam, hogy ÉN mit vennék a Niva helyett, ha autót akarnék.
Akinek kizárólag sportvadászatra kell, annak persze drága. De ha már erdőművelés is játszik a dologban, az az időnkénti vadászati kiruccanás csak hab a tortán.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Jager74
Vadász
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #3230 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 15:25:51 »

Az 50 lovas Supertigre olyan nettó 6 körül van jelenleg, nagyjából ennyi lehet a Tigrecar is, legalábbis a gépkatalógusban szinte hajszálpontosan ugyanannyi az áruk. A legdrágább, megfordítható kormányüléses, klímatizált kabinos, fullos gépük nagyjából a duplája.
Nem mondom, hogy ez a 6 milla kevés, azt sem mondom, hogy ez legyen a vadász népautó, csak arra a kérdésedre válaszoltam, hogy ÉN mit vennék a Niva helyett, ha autót akarnék.
Akinek kizárólag sportvadászatra kell, annak persze drága. De ha már erdőművelés is játszik a dologban, az az időnkénti vadászati kiruccanás csak hab a tortán.
Értem.Viszont ha jól csalódom,van Neked egy pick-upod is.Tudom,hogy azzal tárcsázni,vagy kultivátorozni ugyan nem lehet,de vadászni és fuvarozni megfelelő.Csak nem nyugdíjaztad? (kérdésemre azt a választ vártam,hogy átülsz a Mitsuba  Kacsint )
Naplózva
harkazoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284


« Új üzenet #3231 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 19:20:14 »

Ha nem olyan áruk lenne, mint amilyen van, akkor szerintem ezek ideális vadász-járművek lennének:

http://www.polarisquad.hu/ranger







Nekem legalábbis bőven megfelelnének...
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #3232 Dátum: 2013. Augusztus 21. - 23:41:23 »

Értem.Viszont ha jól csalódom,van Neked egy pick-upod is.Tudom,hogy azzal tárcsázni,vagy kultivátorozni ugyan nem lehet,de vadászni és fuvarozni megfelelő.Csak nem nyugdíjaztad? (kérdésemre azt a választ vártam,hogy átülsz a Mitsuba  Kacsint )

A fiam használja.
Az L 200 nagyon megbízható, jó autó, de az erdő nagyon gyorsan ette. Ritkán volt beteg, de akkor nagyon sokat kellett rá költeni.
Évi félmillió sosem volt elég a szervizre úgy, hogy a motorjához még nem kellett hozzányúlni.
Ha igazán összeszámolnám, az MTZ javítására 15 év alatt összesen nem költöttem félmilliót.
Most, hogy a gyereknél van, kizárólag aszfaltos használatra, jóval kevesebbet kell javítani. Nem olcsó utcai jármű így sem, elég jó étvágya van, de nyugodtabb vagyok, mintha egy nyolcmázsás kisautóval közlekedne.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #3233 Dátum: 2013. Augusztus 22. - 04:00:26 »

Ha nem olyan áruk lenne, mint amilyen van, akkor szerintem ezek ideális vadász-járművek lennének:



Es a Polaris -ok  a legolcsobbak ezekbe (meg quadokba hasonloan)

 http://edmonton.kijiji.ca/c-cars-vehicles-ATVs-snowmobiles-ATVs-2013-Polaris-Ranger-500-EFI-Limited-Edition-side-by-side-UTV-W0QQAdIdZ515655950

Maskulonben ezek a fajta masinak hamar  felhasalnak, nincs eleg hasmagassaguk meg mersekelt off roadra sincs, nehezek, ha belesulyedsz nem tudod egyedul kiemelni (en a 750-es Suzuki KingQuadomat egyedul emeltem mar ki mely latyakbol)  Egy ugyanilyen Yamaha Rhino-val a mult telen a baratom edesapja eleg gyakran felhasalt mely kemeny hoba a tavon, a haverom huzta ki a quadjaval tobbszor, vegul is vett ra hernyotalpat....na azutan nem volt gond hoba. Maskor nyaron nem is hasznalja csak jeghorgaszatra.

Ebbe a kategoriaba ezek mintha jobban tetszednek (van klima, melegites is bennuk, meg diesel is aki azt kedveli)



http://www.agdealer.com/browse/index.cfm?BrowseIndustryID=1&BrowseType=505&BrowseMake=2172&BrowseModel=RTV%20900
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16596



« Új üzenet #3234 Dátum: 2013. Augusztus 23. - 12:30:57 »

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2013/08/22/vonohorogra_biciklit_ne/
Ez érdekes lehet a vadszállító ráccsal kapcsolatban is.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Jager74
Vadász
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #3235 Dátum: 2013. Augusztus 23. - 13:53:09 »

http://totalcar.hu/kozosseg/rsvptc/2013/08/22/vonohorogra_biciklit_ne/
Ez érdekes lehet a vadszállító ráccsal kapcsolatban is.
Főleg,ha van is a rácson valami... Kacsint
Naplózva
Marksman
Aladdin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4220



« Új üzenet #3236 Dátum: 2013. Szeptember 14. - 16:01:38 »

Érdeklődőknek:

www.youtube.com/watch?v=zjbVS5MaycY#t=7m55s

7.55-től érdemes nézni.
Jeep Wrangler, V8 blokkal, Dana 44 diffiken Hummer H1 portálagyak és H1 beadlock felnik... Igényesen épített autó.

 Emelem Wave
Naplózva

"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #3237 Dátum: 2013. Szeptember 14. - 22:20:12 »

Érdeklődőknek:

www.youtube.com/watch?v=zjbVS5MaycY#t=7m55s

7.55-től érdemes nézni.
Jeep Wrangler, V8 blokkal, Dana 44 diffiken Hummer H1 portálagyak és H1 beadlock felnik... Igényesen épített autó.

 Emelem Wave

Ja, igenyes az biztos, kimondottan off-roadozni. A kis feher "G" leult meg se nyikkant.

O is magyar. Nem ismered ?  Mosolyog



PS.

A Dana 44 standard tengely Jeep Wrangler-ekbe.
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #3238 Dátum: 2013. Szeptember 14. - 22:57:11 »


O is magyar. Nem ismered ?  Mosolyog




 Megtalaltam: Boros Csaba a neve.

Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Marksman
Aladdin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4220



« Új üzenet #3239 Dátum: 2013. Szeptember 15. - 00:37:48 »

Ja, igenyes az biztos, kimondottan off-roadozni. A kis feher "G" leult meg se nyikkant.

O is magyar. Nem ismered ?  Mosolyog



PS.

A Dana 44 standard tengely Jeep Wrangler-ekbe.

Ismerős az autó, a videót azt hiszem, láttam már Mosolyog
Van egy srác még itthon, akinek Dana hidakon Unimog 404 portálagyak vannak, de a hátsó hídon is van egy fullhidrós kormánymű, így lehet sarkalni vagy oldalazni vele. Őrült dolgokra képes az autóépítő nemzedék Mosolyog
Naplózva

"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
Oldalak: 1 ... 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 213 214 215 [216] 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 234 235 236 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: