Oldalak: 1 ... 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 [213] 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792582 alkalommal)
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16596



« Új üzenet #3180 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 00:07:50 »

Nincs miért és nincs mit...Níváztam én is 8 évig,volt mikor egy nap 3x szedtem le a váltót-terepváltót egyedül.Na ez a művelet (egy le-fel) a Terranon 3 napomba és baráti alapon 50 db Mátyáskirályba került...
Cserélnéd egyszer egy hiluxon...megtudnád, hol lakik az Úristen...
(Tévedés ne essék, én egyiken sem csináltam de a szerelő barátom aki kuplungozásnál leszedte a terepváltómat, nagyon dicsérte a vasat, hogy töredéke szopás a toyotához képest...)
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
galoscsabus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #3181 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 09:57:54 »

Cserélnéd egyszer egy hiluxon...megtudnád, hol lakik az Úristen...
(Tévedés ne essék, én egyiken sem csináltam de a szerelő barátom aki kuplungozásnál leszedte a terepváltómat, nagyon dicsérte a vasat, hogy töredéke szopás a toyotához képest...)
Csak míg a Toyotánál általában igen fakezű és falábú állatnak kell lenni egy terepváltó bedöntéséhez, addig ez a Niván egy szimpla ujjgyakorlat Ördög
Nekem volt belőle 4 és nagyon remélem, hogy soha többé nem lesz hozzá "szerencsém".
Hobbi szinten elbóklászni biztosan elégséges, de semmiféle komoly igénybevételre nem való.
A kapható alkatrészek minősége kritikán aluli, az összeszerelés minősége katasztrófa.
Olyan hibák jönnek elő rajtuk, amit annak idején szerintem már az öreg Henry Ford is ki tudott küszöbölni a harmadik T-modell sorozatnál.
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy aki szerint a Niva egy komoly terepjáró képességgel megáldott autó a maga gyenge arasznyi szabad magasságával,
annak valószínűleg még nem volt dolga igazi tereppel..... Nyihi
Ha valakinek nem KELL bármi áron eljutnia adott körülmények között a terület bármely pontjára, esetleg laposabb terepi körülmények között vadászik, annak (bevállalva a nem kevés kompromisszumot) megfelelő lehet vadászós autónak.
De nem árt akkor sem, ha van egy jó képességű autószerelő a közelben (nem egy OKJ-s "alkatrészcserélő", mert azzal nem sokra megy), vagy ha maga a tulaj rendelkezik hozzá vénával és kellő türelemmel, mert ez bizony kell hozzá Vigyorog

Tehát az alapkérdésre, miszerint "Mit éri meg jobban venni, benzines vagy gázos Nivát", a válaszom az, hogy megérni egyiket sem éri meg.
Max. ha nincsen másra pénz, akkor ez is lehet egy megoldás.
Gázozni akkor érdemes, ha a futásteljesítmény meghozza a gázüzem többletköltségét (vételár, + karbantartás) vagyis ha sokat fut a kocsi.
Az sem mellékes, hogy a gáztartály igen nagy helyet foglal el az amúgy is pitsányi csomagtérből.
Mindent összevetve én 2 gázos után lemondtam az olcsóbb üzemanyag előnyeiről, mert nekem több volt a hátránya.
És egy jól karbantartott, jó állapotú Niva nem eszi le a gazda gatyáját, bőven beéri 10 liter alatt éves átlagban.
Persze ez erősen lábfüggő is Vigyorog
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #3182 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 12:10:01 »

Csak míg a Toyotánál általában igen fakezű és falábú állatnak kell lenni egy terepváltó bedöntéséhez, addig ez a Niván egy szimpla ujjgyakorlat Ördög

Csaba!Nem (csak) a terepváltó hibája miatt kell levenni azt,Feri fentebb írta,hogy kuplung javításkor,főtengely hátsó szimering cserekor,stb...

Arról meg már ne is beszéljünk, hogy aki szerint a Niva egy komoly terepjáró képességgel megáldott autó a maga gyenge arasznyi szabad magasságával,
annak valószínűleg még nem volt dolga igazi tereppel..... Nyihi
Mondja ezt egy Fiat Panda tulajdonos... Kacsint Meglepődött :Mosolyog
« Utoljára szerkesztve: 2013. Augusztus 13. - 12:13:04 írta Erdojaro (Molnár Attila) » Naplózva
Topi
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 475



« Új üzenet #3183 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 12:19:22 »

Mondja ezt egy Fiat Panda tulajdonos... Kacsint Meglepődött :Mosolyog

Olyan az, mint a kis Polski, ha megy terepjáró, ha nem, hátizsák: Röhög
Naplózva

Szeretnék olyan jó ember lenni, mint amilyennek hisz a kutyám.........
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #3184 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 16:02:03 »

Azt pl. nem lehetne, hogy terepjaro helyett venni egy quad-ot, utanfuton kivinni a terepre, ott leparkolni a kocsit es a trailer-t es a quad-al folytatni tovabb az ut durvabb reszet. Ilyen nem johet szamitasba ?  Egy vaddisznot pl.  konnyen elvisz.
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16596



« Új üzenet #3185 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 16:07:46 »

Csak míg a Toyotánál általában igen fakezű és falábú állatnak kell lenni egy terepváltó bedöntéséhez, addig ez a Niván egy szimpla ujjgyakorlat Ördög
Terepváltót nem azért veszünk le mert megdöglött, hanem a kuplungozás miatt. Az meg előfordul egy terepjárónál.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16596



« Új üzenet #3186 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 16:15:08 »

Azt pl. nem lehetne, hogy terepjaro helyett venni egy quad-ot, utanfuton kivinni a terepre, ott leparkolni a kocsit es a trailer-t es a quad-al folytatni tovabb az ut durvabb reszet. Ilyen nem johet szamitasba ?  Egy vaddisznot pl.  konnyen elvisz.
A jelenlegi közbiztonság mellett nem biztos, hogy visszatérve ott lelnéd a trailert...meg a kocsit... Fa testápoló
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #3187 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 16:24:08 »

A jelenlegi közbiztonság mellett nem biztos, hogy visszatérve ott lelnéd a trailert...meg a kocsit... Fa testápoló

Akkor baj van, mi sok napon at hagyjuk a truck-okat az erdokbe (10 nap volt a maximum) vadaszatkor, otthagyjuk oket es onnan bemegyunk messzire.

PS.

A kuplung kiegetese elkerulese vegett itt a komoly sziklamaszo off road-osok korebe nepszerubb az automata valto, meg a "mely sarozok" korebe is.
Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Cheyenne
Vendég
« Új üzenet #3188 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 16:59:42 »

Terepváltót nem azért veszünk le mert megdöglött, hanem a kuplungozás miatt. Az meg előfordul egy terepjárónál.

..Nekem még úgy tanította a régi oktatóm. (1978):
 -Addig nem lépünk a gázpedálra, amíg nemengedjük fel TELJESEN, a kuplungpedált..  Stoel ..
..Kuplungozás.. Vállat von ..,   azmiaz???..  Ördög ..
Naplózva
nagysas
Globális moderátor
Vadász
*
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 4147


TSP


« Új üzenet #3189 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 17:05:14 »

..Nekem még úgy tanította a régi oktatóm. (1978):
 -Addig nem lépünk a gázpedálra, amíg nemengedjük fel TELJESEN, a kuplungpedált..  Stoel ..
..Kuplungozás.. Vállat von ..,   azmiaz???..  Ördög ..

Értem. Nem kekeckedésből, de a kézifékes indulásra mit mondott?  Ördög

Vagy 815-ös billencs Tátrával tanultál vezetni? Annál ugyanis - a speciális hajtásláncra tekintettel - tényleg csak tájékoztató jelleggel bír a kuplungpedál.  Wave
Naplózva

Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!!
在我赤裸的身上牺牲一只山羊
Cheyenne
Vendég
« Új üzenet #3190 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 17:31:11 »

Értem. Nem kekeckedésből, de a kézifékes indulásra mit mondott?  Ördög

..No!, ..az, a kivétel!  Vigyorog ..
..A kézifékes indulást, a lehetőségek figyelembevételével.., kerülni, kerülni, kerülni!..  Nem szól szám ..
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16596



« Új üzenet #3191 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 18:06:23 »

..Nekem még úgy tanította a régi oktatóm. (1978):
 -Addig nem lépünk a gázpedálra, amíg nemengedjük fel TELJESEN, a kuplungpedált..  Stoel ..
..Kuplungozás.. Vállat von ..,   azmiaz???..  Ördög ..
Akkor most lefordítom magyarra:
Addig ne verj rá a ló farára az ostorral, amíg kényelmesen el nem helyezkedtél a bakon...
Szvsz valami ilyesmit mondhatott neked az oktatód... Ördög
Amit az oktatód mondott, az egy dolog, terepen a kuplungot megcsúsztatni meg egy másik dolog.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16596



« Új üzenet #3192 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 18:07:52 »

Akkor baj van, mi sok napon at hagyjuk a truck-okat az erdokbe (10 nap volt a maximum) vadaszatkor, otthagyjuk oket es onnan bemegyunk messzire.

PS.

A kuplung kiegetese elkerulese vegett itt a komoly sziklamaszo off road-osok korebe nepszerubb az automata valto, meg a "mely sarozok" korebe is.
Jó dolog az automata de itt off roadra általában használt, erősen használt gépeket tudnak megvenni a userek, ott meg már félő, hogy az automata keményen zsebbenyúlós...
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #3193 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 18:17:27 »

Terepváltót nem azért veszünk le mert megdöglött, hanem a kuplungozás miatt. Az meg előfordul egy terepjárónál.
#3182  Kacsint Figyelmes olvasás
Naplózva
Cheyenne
Vendég
« Új üzenet #3194 Dátum: 2013. Augusztus 13. - 18:59:53 »

Akkor most lefordítom magyarra:
Addig ne verj rá a ló farára az ostorral, amíg kényelmesen el nem helyezkedtél a bakon...

..  Tiszteleg ..  Nem szól szám ..  Ördög  Ördög  Ördög ..
Naplózva
Oldalak: 1 ... 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 208 209 210 211 212 [213] 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 229 230 231 232 233 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: