Oldalak: 1 ... 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 [208] 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792582 alkalommal)
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #3105 Dátum: 2013. Március 06. - 08:21:37 »

Full karbantartás hiányába is mennek évekig.

Ez azért enyhe túlzás, nálunk nem igen múlik el hónap, hogy nem kelljen valamit szereltetni rajta.
Ha sárba megyek vele az a baj, ha víz fröccsen fel az a baj, stb. stb.
Közúton ráz, zörög, ordít, 50 km után megváltás kiszállni belőle.

És ott vannak a pick up-ok. Gyakorlatba a legpraktikusabb. Jó gumikkal biztos nem fog sehol otthagyni. Munkaeszköznek lettek kitalálva és megépítve. Azért az l200 és a hilux is nagyon jól össze van rakva.   A fogyasztásra panaszkodnak, hogy elég nagy (12-15 liter ) még közúti használat során is.

Az L-200 közúton, 70-80-as tempónál nem eszik többet 8-9 liternél. 140-nél igaz a 12-15 liter. Nyugodt, öregemberes stílusban kell hajtani.
A gyári alkatrész méregdrága bele, erdőben néha akadék a hosszúsága, egyébként tényleg jól megépített gép. A cégnél van 4 db, mindegyik elkerülte a 300 ezer km-t. 500 ezerig nem terveztük a cseréjüket. Ráadásul kényelmesek, 3-400 km-t egy fenékkel levezetni nem egy kunszt.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Dzsi
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 517


« Új üzenet #3106 Dátum: 2013. Március 06. - 10:44:49 »

Sziasztok!

Köszönöm a válaszokat, véleményeket.
Elismerem a Niva képességeit, az olcsó üzemeltetést, de abban nem gondolkodom, egyetértek Lajos véleményével. "Közúton ráz, zörög, ordít, 50 km után megváltás kiszállni belőle."

Szia Dzsi
A pick upokat ne lőd ki teljesen , mert csak triál szinten gyengébbek mint a rövid terepesek amiket utóljára felsoroltál . Mivel azokkal a paraméterekkel valószínüleg nem fogsz találni terepjárót , valamelyikket felkell adni . Üdv az OGRE
Legszívesebben Pick up-ot vennék, etetéshez jó szolgálatot tesz a plató, az elejtett vad is könnyedén szállítható. A paraméterekkel kapcsolatban léteznek ezek a járművek, bán nem itthon. A többit lentebb...
Vitarát is hajtottam egy ideig (2.0 td-t, ami túlnyomó része grand vitara),  de a hasmagassága miatt azért oda kellett figyelni. Egyébként a 2000 körüli Kia Sportage kb. ugyanaz, mint a Grand Vitara.
És ott vannak a pick up-ok. Gyakorlatba a legpraktikusabb. Jó gumikkal biztos nem fog sehol otthagyni. Munkaeszköznek lettek kitalálva és megépítve. Azért az l200 és a hilux is nagyon jól össze van rakva. Nem 1-2 ismerősnek van még meg 3-400 ezer km fölött is kifogástalanul működő darabok.  A fogyasztásra panaszkodnak, hogy elég nagy (12-15 liter ) még közúti használat során is.
Fronterától óva intenélek, mert sok vele a baj (nekem ezt opel szervízvezető mondta)
Azonba a listára felírnám a Terránot is, mert lehet jókat találni.
Vitarát én is néztem, alapvetően a 2.0 d-t, itt van esély arra, hogy nem használták terepen tartósan, így jutottam el a Kia Sportage-ig.
A Frontera nekem is fekete ló, bár a régi Opelekről meg eszembe jut a "sose kop el" szlogen, nem tudom, mit gondoljak.
Na igen, a Terrano, minden szempontból alkalmas. Bár a fogyasztását nem ismerem, csak nagy motorral létezik dieselben?
Szia Dzsi!

 Én nem akarok 1 millát rászánni, igy a Niva mellett döntöttem.
 Az egyik barátom a hegyekben nyüvi a terepjárókat. L200, L300, Ranger, Niva. Mindegyikte javitani kellett, a Nivát a legtöbbször, de fillérekért. 
A Samukról sok jót hallottam, nem véletlenül olyan magas az áruk. Egy ismerősömnek van Terranója. Ha kicsit több pénzt szánnék a dologra, én azt vennék.
A terepjárósoknak egy igazán nagy ellensége van, az pedig a traktornyom. Ha felakad, akkor mehetsz bármivel. Főleg télen, ha megfagyott. 


Jó keresgélést!

Nivát, azt nem, a fenti okok miatt. A Samuk homokos alföldi utakra nem lényegesek, a tudását nem kell igazán igénybe venni.
A traktornyom, na az nem semmi, főleg a hegyekben. Személyes tapasztalat, és verhetetlen szerkezet az a kistraktor kerékkel szerelt Daihatsu f20, vagy 50. Egyszerűen megdöbbentő, hogy hol elmennek, nagyon sokszor tapasztaltam.

Összefoglalva, a kereséskor a területi adottságokból indultam ki és abból, hogy jelenleg ezt hogyan oldom meg.
Nálunk személyautóval akkor nem lehet elmenni, ha nagy eső volt, vagy nagy hó, de ez sem mindenhol gond.
A terepjáró ezekre az időszakokra kellene, száraz időben a nagy hasmagasság, rossz útviszonyoknál az eseti felező, négykerék miatt. Valamint személyautóval nem jó dolog vadászni, abba tenni az elejtett vadat, egyszerűen nem arra való, nem stimmel az érzés.
Azért gondoltam a 2000, 150.000, diesel opciókat és a korábban felsorolt terepjárókkal, mert találhatok olyat, amit nem terepen használtak, így a nálunk lévő igénybevételek mellett egy viszonylag keveset futott, kultúrált utasterű, hosszútávra használható gépet szerezhetek be, az említett keretből.
Tehát a Vitara és a négy felsorolt között vacillálok, a Vitaránál fel kell adnom a fönti opciókat, a többinél meg nem kifejezett vadász terepjárókról beszélünk, de amint látszik, nálunk nem feltétlenül az kell. Még a Terrano jöhet szóba, de nem ismerem az üzemeltetés költségeit, mondjuk egy Vitarához képest.
Nem tudom mennyire nyúlnék mellé, mondjuk a Korandoval, itt egy jelölt:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ssangyong-korando-td-elx-klima-munchen/175328851.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=21&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=23100&makeModelVariant1.modelId=3&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT
Naplózva
troger
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154



« Új üzenet #3107 Dátum: 2013. Március 06. - 11:09:33 »

A terepjárósoknak egy igazán nagy ellensége van, az pedig a traktornyom. Ha felakad, akkor mehetsz bármivel. Főleg télen, ha megfagyott. 
Úgy gondolom, hogy én maradok a jó öreg Nivánál, csak megcsinálom, hogy egy számmal nagyobb kerék legyen rajta. Hátha nem akad fel mindenen.


Tapasztaltam sajnos én is....... mert az utat könnyű tönkre vágni a traktorokkal.... de utána egy embernek nem jutna eszébe a tereprendezővel végig menni rajta.....
Naplózva
Lacus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3936



« Új üzenet #3108 Dátum: 2013. Március 06. - 11:15:32 »

Dzsi  Emelem ! Nem akarok beleszólni  Stoel Pl. itt van ez , az Opel telepjárók eredetiben .
Sokáig készültek Isuzu motorral egyes Opelek ..
 http://www.hasznaltauto.hu/auto/isuzu/trooper/isuzu_trooper-6660871
Naplózva

Üdv Lacus.

/ " Ifjaik majdnem mindennap vadászaton voltak; ezért aztán attól az időtől fogva mindmostanáig a magyarok jobb vadászok is, mint a többi nemzetek.  "  / Anonymus
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #3109 Dátum: 2013. Március 06. - 11:26:50 »

Tapasztaltam sajnos én is....... mert az utat könnyű tönkre vágni a traktorokkal.... de utána egy embernek nem jutna eszébe a tereprendezővel végig menni rajta.....
Van a kolhozban egy függesztett- és egy vontatott gréder.Meghirdettem a faluban,hogy ingyen és bérmentve odaadom bárkinek,csak akasszák fel a saját traktoruk után és csináljanak meg pár km határi földutat.Szerintetek hanyan jelentkeztek egy év alatt???
Naplózva
Dzsi
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 517


« Új üzenet #3110 Dátum: 2013. Március 06. - 11:39:41 »

Dzsi  Emelem ! Nem akarok beleszólni  Stoel Pl. itt van ez , az Opel telepjárók eredetiben .
Sokáig készültek Isuzu motorral egyes Opelek ..
 http://www.hasznaltauto.hu/auto/isuzu/trooper/isuzu_trooper-6660871

Szia Lacus!

A lent leírtak miatt nem ezt a kategóriát keresem, viszont önmagában nem lenne rossz, csak drágának gondolom. Haver 500.000 ért vett hasonlót.  Emelem
Naplózva
Balkóbátya
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11252


Lábonlőtt Akác törzsfőnök


« Új üzenet #3111 Dátum: 2013. Március 06. - 11:45:31 »

Van a kolhozban egy függesztett- és egy vontatott gréder.Meghirdettem a faluban,hogy ingyen és bérmentve odaadom bárkinek,csak akasszák fel a saját traktoruk után és csináljanak meg pár km határi földutat.Szerintetek hanyan jelentkeztek egy év alatt???
Egy hete traktorral mentünk ki a lesre,mert a helyi szippantós  csak egy nyomon hajlandó közlekedni  ,amit mindaddig folytat, amíg fel nem akad. Az így megfagyott nyomvályú, csak traktoros közlekedést tesz lehetővé,még azt is nehezen...
Naplózva

„ Ha el tudnánk adni a tapasztalatainkat annyiért, amennyibe nekünk kerültek: milliomosok lennénk. ”

Abigail Van Buren
gabi243
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


« Új üzenet #3112 Dátum: 2013. Március 06. - 11:56:17 »

Nem láttam még egy Ssangyong-ot se senkinél.
A régebbi típusokat nem tudom mennyire terepre tervezték, de az újabbak tuti, hogy inkább SUV-ok, mint terepjárok.

Én most egy G63 AMG 6x6 kezdek gyűjteni  Vigyorog
Naplózva
Dzsi
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 517


« Új üzenet #3113 Dátum: 2013. Március 06. - 12:07:37 »

Nem láttam még egy Ssangyong-ot se senkinél.
A régebbi típusokat nem tudom mennyire terepre tervezték, de az újabbak tuti, hogy inkább SUV-ok, mint terepjárok.

Én most egy G63 AMG 6x6 kezdek gyűjteni  Vigyorog

Én sem, de külsőre tetszik, az már más kérdés, hogy alkalmas-e, illetve hogy nem hullik-e szét.
Naplózva
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16596



« Új üzenet #3114 Dátum: 2013. Március 06. - 12:25:19 »

Én sem, de külsőre tetszik, az már más kérdés, hogy alkalmas-e, illetve hogy nem hullik-e szét.
A musso-ról egész jó dolgokat hallani, csak nagyon képben kell lenni az alkatrészvásárlásnál. A korandó egy határ szar, gyenge hajtáslánchoz gyenge motor, szétesős vacak.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Dzsi
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 517


« Új üzenet #3115 Dátum: 2013. Március 06. - 14:50:45 »

A musso-ról egész jó dolgokat hallani, csak nagyon képben kell lenni az alkatrészvásárlásnál. A korandó egy határ szar, gyenge hajtáslánchoz gyenge motor, szétesős vacak.
Igen, én is hasonló infókat találtam a neten a korandoról. Kár, pedig a kasznija jobban tetszik, mint a Musso-é.
Naplózva
troger
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 154



« Új üzenet #3116 Dátum: 2013. Március 07. - 09:00:03 »

Van a kolhozban egy függesztett- és egy vontatott gréder.Meghirdettem a faluban,hogy ingyen és bérmentve odaadom bárkinek,csak akasszák fel a saját traktoruk után és csináljanak meg pár km határi földutat.Szerintetek hanyan jelentkeztek egy év alatt???

Mi is jártunk ki erdőre fát termelni, vagy földekre traktorral, ahol esetleg még saras és csúszós a földút de arra mindig ügyeltünk hogy ne tegyük járhatatlanná az utakat... vagy ha igen akkor megpróbáltuk helyreállítani nagyjából. Mindig arra gondoltunk hogy más is tudjon rajta közlekedni és még mi is szerettük volna tovább használni. Sőt jó barátomnak az erdészet kötötte ki hogy csak úgy hagyhatja el véglegesen a helyszínt ha az utat is rendbe teszi, amit le is ellenőriztek. Szerintem ez így korrekt..... de sajnos nem mindenkinek. 
Naplózva
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #3117 Dátum: 2013. Március 07. - 13:48:02 »

Mi is jártunk ki erdőre fát termelni, vagy földekre traktorral, ahol esetleg még saras és csúszós a földút de arra mindig ügyeltünk hogy ne tegyük járhatatlanná az utakat... vagy ha igen akkor megpróbáltuk helyreállítani nagyjából. Mindig arra gondoltunk hogy más is tudjon rajta közlekedni és még mi is szerettük volna tovább használni. Sőt jó barátomnak az erdészet kötötte ki hogy csak úgy hagyhatja el véglegesen a helyszínt ha az utat is rendbe teszi, amit le is ellenőriztek. Szerintem ez így korrekt..... de sajnos nem mindenkinek. 
Nálunk meg van egy olyan (magán,osztatlan közös,300 ha-os) erdőtömb,amelynek kezelésével az Erdészet van megbízva.Vadászati szempontból pedig a Vadászati Közösség hasznosítja.Namármost!Ha olyan az időjárás/talajviszony,akkor nekünk vadászoknak egyenesen meg van tiltva! a terepjáróval való közlekedés.
Naplózva
Erdojaro (Molnár Attila)
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14841



« Új üzenet #3118 Dátum: 2013. Március 08. - 10:59:26 »

Nálunk meg van egy olyan (magán,osztatlan közös,300 ha-os) erdőtömb,amelynek kezelésével az Erdészet van megbízva.Vadászati szempontból pedig a Vadászati Közösség hasznosítja.Namármost!Ha olyan az időjárás/talajviszony,akkor nekünk vadászoknak egyenesen meg van tiltva! a terepjáróval való közlekedés.

Normális!   Igen
Naplózva

A Vadászat olyan mint a NŐ!  Minél több időt töltesz vele, annál jobban rájössz, hogy nem tudsz róla semmit!
Balkóbátya
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11252


Lábonlőtt Akác törzsfőnök


« Új üzenet #3119 Dátum: 2013. Március 14. - 08:04:19 »

 Taps Pezsgő Bravó Taps
http://totalcar.hu/magazin/hirek/2013/03/13/ketmillional_jar_a_lada_niva/
 Kacsint Kacsint
Naplózva

„ Ha el tudnánk adni a tapasztalatainkat annyiért, amennyibe nekünk kerültek: milliomosok lennénk. ”

Abigail Van Buren
Oldalak: 1 ... 188 189 190 191 192 193 194 195 196 197 198 199 200 201 202 203 204 205 206 207 [208] 209 210 211 212 213 214 215 216 217 218 219 220 221 222 223 224 225 226 227 228 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: