Sziasztok!
Köszönöm a válaszokat, véleményeket.
Elismerem a Niva képességeit, az olcsó üzemeltetést, de abban nem gondolkodom, egyetértek Lajos véleményével. "Közúton ráz, zörög, ordít, 50 km után megváltás kiszállni belőle."
Szia Dzsi
A pick upokat ne lőd ki teljesen , mert csak triál szinten gyengébbek mint a rövid terepesek amiket utóljára felsoroltál . Mivel azokkal a paraméterekkel valószínüleg nem fogsz találni terepjárót , valamelyikket felkell adni . Üdv az OGRE
Legszívesebben Pick up-ot vennék, etetéshez jó szolgálatot tesz a plató, az elejtett vad is könnyedén szállítható. A paraméterekkel kapcsolatban léteznek ezek a járművek, bán nem itthon. A többit lentebb...
Vitarát is hajtottam egy ideig (2.0 td-t, ami túlnyomó része grand vitara), de a hasmagassága miatt azért oda kellett figyelni. Egyébként a 2000 körüli Kia Sportage kb. ugyanaz, mint a Grand Vitara.
És ott vannak a pick up-ok. Gyakorlatba a legpraktikusabb. Jó gumikkal biztos nem fog sehol otthagyni. Munkaeszköznek lettek kitalálva és megépítve. Azért az l200 és a hilux is nagyon jól össze van rakva. Nem 1-2 ismerősnek van még meg 3-400 ezer km fölött is kifogástalanul működő darabok. A fogyasztásra panaszkodnak, hogy elég nagy (12-15 liter ) még közúti használat során is.
Fronterától óva intenélek, mert sok vele a baj (nekem ezt opel szervízvezető mondta)
Azonba a listára felírnám a Terránot is, mert lehet jókat találni.
Vitarát én is néztem, alapvetően a 2.0 d-t, itt van esély arra, hogy nem használták terepen tartósan, így jutottam el a Kia Sportage-ig.
A Frontera nekem is fekete ló, bár a régi Opelekről meg eszembe jut a "sose kop el" szlogen, nem tudom, mit gondoljak.
Na igen, a Terrano, minden szempontból alkalmas. Bár a fogyasztását nem ismerem, csak nagy motorral létezik dieselben?
Szia Dzsi!
Én nem akarok 1 millát rászánni, igy a Niva mellett döntöttem.
Az egyik barátom a hegyekben nyüvi a terepjárókat. L200, L300, Ranger, Niva. Mindegyikte javitani kellett, a Nivát a legtöbbször, de fillérekért.
A Samukról sok jót hallottam, nem véletlenül olyan magas az áruk. Egy ismerősömnek van Terranója. Ha kicsit több pénzt szánnék a dologra, én azt vennék.
A terepjárósoknak egy igazán nagy ellensége van, az pedig a traktornyom. Ha felakad, akkor mehetsz bármivel. Főleg télen, ha megfagyott.
Jó keresgélést!
Nivát, azt nem, a fenti okok miatt. A Samuk homokos alföldi utakra nem lényegesek, a tudását nem kell igazán igénybe venni.
A traktornyom, na az nem semmi, főleg a hegyekben. Személyes tapasztalat, és verhetetlen szerkezet az a kistraktor kerékkel szerelt Daihatsu f20, vagy 50. Egyszerűen megdöbbentő, hogy hol elmennek, nagyon sokszor tapasztaltam.
Összefoglalva, a kereséskor a területi adottságokból indultam ki és abból, hogy jelenleg ezt hogyan oldom meg.
Nálunk személyautóval akkor nem lehet elmenni, ha nagy eső volt, vagy nagy hó, de ez sem mindenhol gond.
A terepjáró ezekre az időszakokra kellene, száraz időben a nagy hasmagasság, rossz útviszonyoknál az eseti felező, négykerék miatt. Valamint személyautóval nem jó dolog vadászni, abba tenni az elejtett vadat, egyszerűen nem arra való, nem stimmel az érzés.
Azért gondoltam a 2000, 150.000, diesel opciókat és a korábban felsorolt terepjárókkal, mert találhatok olyat, amit nem terepen használtak, így a nálunk lévő igénybevételek mellett egy viszonylag keveset futott, kultúrált utasterű, hosszútávra használható gépet szerezhetek be, az említett keretből.
Tehát a Vitara és a négy felsorolt között vacillálok, a Vitaránál fel kell adnom a fönti opciókat, a többinél meg nem kifejezett vadász terepjárókról beszélünk, de amint látszik, nálunk nem feltétlenül az kell. Még a Terrano jöhet szóba, de nem ismerem az üzemeltetés költségeit, mondjuk egy Vitarához képest.
Nem tudom mennyire nyúlnék mellé, mondjuk a Korandoval, itt egy jelölt:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ssangyong-korando-td-elx-klima-munchen/175328851.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=21&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=23100&makeModelVariant1.modelId=3&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&makeModelVariantExclusion1.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT