Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16598
|
|
« Új üzenet #2400 Dátum: 2012. Február 09. - 21:01:43 » |
|
Annyira, hogy most hirtelen nem is tudom, mi re gondolsz pontosan. Ha a kormanyosszekotore...A legutobbi futomubeallitaskor leizzadtam, amikor az egyik szaki benyogte, hogy az van kesz, de szerencsere kiderult, hogy "csak" masik 2 gombfej+ 1 persely. Igy is mar egyszer csereltem. Igaz jo allapotu hasznaltra. Ennek az autonak szerintem ez az egy baja, hogy elol nem merev hidas. Nem a kormányösszekötőre, a keresztstabira. Két végén egy-egy gömbfejjel csatlakozik a lengőkarra, középen meg két gumiszilenten keresztül a kasznihoz. Ha feltekered a torziót, a két végén levő gömbfejek szokták napokon belül megadni magukat. Off-roados körökben ez egy megkímélt alkatrésznek számít, a műhelyben a polcon általában nem lesz semmi baja. Nekem most fel van rakva, országúton nagyobb sebességű kanyarodásnál nem dől akkorát a kaszni, bár ha neked keményítve van a rugózás, lehet, enélkül sem. A kormányösszekötő alsó hangon kilencven volt tavaly ősszel, elvileg a UNIX rendszere hozott találatot negyvenezer körül de mint kiderült, 2006 óta senki sem látott ilyet náluk. Nekem még van egy a donoron meg van egy használt, bontott, remélem kihúzom velük egy darabig.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Bobakos
|
|
« Új üzenet #2401 Dátum: 2012. Február 09. - 21:16:23 » |
|
SJ 410-hez kellene, SOS, hűtő-kiegyenlítő tartály. Nincs valakinek egy eladó bontott? Köszönettel.
Tudnal kepet feltenni rola? Holnap megnezem, 1,3-hoz ugy emlekszem van. De az nem kiegyenlito tartaly, csak egyszeru tagulasi. Marpedig arra barmi megfelel.
|
|
|
Naplózva
|
Itt van egy süldő..... ... jó lesz ez kannak is!
|
|
|
Silvestris
|
|
« Új üzenet #2402 Dátum: 2012. Február 09. - 21:16:44 » |
|
JUJJUJJ Tenyleg, tudom man... : Ketszer csereltem mar. Most egeszen jol birjak. Kb. masfel eve nem csereltem, igaz kozel se kap annyit az auto, mint korabban.Tonbszor nem fogom cserelni, hanem atepitem az egyesrol, keszittetek hozza valo szilentet, mert vekonyabb a rud, mint a kettesben. Ahoz legalabb nem kell gombfej.
|
|
|
Naplózva
|
Erdő az én templomom...
|
|
|
S.Peti
|
|
« Új üzenet #2403 Dátum: 2012. Február 09. - 21:28:35 » |
|
Tudnal kepet feltenni rola? Holnap megnezem, 1,3-hoz ugy emlekszem van. De az nem kiegyenlito tartaly, csak egyszeru tagulasi. Marpedig arra barmi megfelel.
|
|
|
Naplózva
|
...forrókezű fiatal vadásztárs...
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #2404 Dátum: 2012. Február 09. - 23:22:42 » |
|
Szia Sanyi! Igen. Hatul I-es rugok vannak, elol a torzios rugon huztam+ hezagolas, futomuallitas. Es egyeb apro alakitasok. Body lift nincs. Sokat jelent. Anti, még mindig tetszik a vas... Megkérdezhetem, "hézagolás" alatt mit értesz pontosan? Köszi, üdv.: Balázs
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
Silvestris
|
|
« Új üzenet #2405 Dátum: 2012. Február 10. - 09:56:37 » |
|
Anti, még mindig tetszik a vas... Megkérdezhetem, "hézagolás" alatt mit értesz pontosan? Köszi, üdv.: Balázs Szia Balazs! A felso lengokarok ala betett alatetekkel lehet allitani a kerekdolest es az utanfutast. A torzios rudak meghuzasaval valtozik a kerekdoles, kerekosszetartas es az utanfutas. Vadaszudv
|
|
|
Naplózva
|
Erdő az én templomom...
|
|
|
hosszupuska
|
|
« Új üzenet #2406 Dátum: 2012. Február 10. - 10:57:18 » |
|
Tudnal kepet feltenni rola? Holnap megnezem, 1,3-hoz ugy emlekszem van. De az nem kiegyenlito tartaly, csak egyszeru tagulasi. Marpedig arra barmi megfelel.
Köszi, ma lefotózom. Lehet rosszul mondtam a nevét, ami a hűtő oldalán van, sínre ráhúzva.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Silvestris
|
|
« Új üzenet #2407 Dátum: 2012. Február 10. - 14:10:29 » |
|
Szia Balazs! A felso lengokarok ala betett alatetekkel lehet allitani a kerekdolest es az utanfutast. A torzios rudak meghuzasaval valtozik a kerekdoles, kerekosszetartas es az utanfutas. Vadaszudv
Még annyit Balázs, lehet nem voltam egyértelmű, hogy a lengőkarokat tartó két-két csavar alá kell behelyezni az alátéteket. Minél fentebb húzod az autót, annál inkább befelé dőlnek a kerekek, ezt kell kompenzálni a hézagolással. Lehet hosszabb (megfelelő keménységű) csavarokra is szükség lesz. Mindezt persze célszerű futóművesnél megcsinálni úgy, hogy fel vannak szerelve a futóműbeállító szerkentyűk a masinára. Nagyon keserves dolog az egész, mert az alátét berakásához természetesen le kell venni a kereket, úgy viszont nem tudsz mérni. Úgyhogy kerék le, felső lengőkar gömbfej ki, alátét be, gömbfej, kerék vissza...és mindezt addig játszani, amíg elfogadhatóak az értékek. Nagyon idegölő, a futóműveseknek kihull a haja tőle...legjobb ha egy jó barátod van, aki ezen a területen dolgozik...és felkészülsz mindenféle földi jóval - borravalóval, hogy célodat elérd. Nekem különben azt mondta a futóműves szakember, hogy a kerékösszetartás pontos beállítása a legfontosabb a gumikopást megelőzendő (persze hibátlan műszaki állapot mellett), a kerékdőlés nenm nyom annyit a latba, de azért jó beállítani.
|
|
|
Naplózva
|
Erdő az én templomom...
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #2408 Dátum: 2012. Február 10. - 17:10:04 » |
|
Szia Sanyi! Igen. Hatul I-es rugok vannak, elol a torzios rugon huztam+ hezagolas, futomuallitas. Es egyeb apro alakitasok. Body lift nincs. Sokat jelent. Azaz I-es Terrano rugója? Az mennyivel hosszabb?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Silvestris
|
|
« Új üzenet #2409 Dátum: 2012. Február 10. - 19:12:42 » |
|
Azaz I-es Terrano rugója? Az mennyivel hosszabb?
Igen, az I-es Terrano-é. 5 centivel hosszabb, de mivel a II-es hátulja könnyebb, 8-9 centivel emelkedett a hátulja. A rugók átmérőben teljesen megegyeznek. Kétszer már így ment át az autó a műszakin, nem szóltak egy szót se. Ez nem bütykörészés, gyári Nissan alkatrész került bele. Még annyit, hogy először kicsit tartottam attól, hogy a kardánszög megváltozása rossz hatással lesz a hátsó kardánkeresztre. De évek óta semmi baja, tökéletes most is. Mondjuk zsírozom évente legalább kétszer.
|
|
|
Naplózva
|
Erdő az én templomom...
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #2410 Dátum: 2012. Február 10. - 19:55:12 » |
|
Igen, az I-es Terrano-é. 5 centivel hosszabb, de mivel a II-es hátulja könnyebb, 8-9 centivel emelkedett a hátulja. A rugók átmérőben teljesen megegyeznek.
Kétszer már így ment át az autó a műszakin, nem szóltak egy szót se. Ez nem bütykörészés, gyári Nissan alkatrész került bele. Még annyit, hogy először kicsit tartottam attól, hogy a kardánszög megváltozása rossz hatással lesz a hátsó kardánkeresztre. De évek óta semmi baja, tökéletes most is. Mondjuk zsírozom évente legalább kétszer.
Kösz,akkor most már tudom,az van az enyémben is. Eddig azt hittem,hogy csak erősített rugó.Hátsó sárvédő íven középen mérve 90 cm a hátulja!? A eleje nekem is hozzá van emelve a torzióssal.A kardánszöget ne is emlegesd,1 évig semmi baj nem volt az emelés miatt,de nyár óta kardán-ciripeléssel küzdök,egyik szervízben-, és fórumon sem tudnak tutit mondani...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #2411 Dátum: 2012. Február 10. - 19:57:52 » |
|
(Egyébként az autómat lsd. az Apróvad vadászata topic 2011.dec.10-i hsz.-ban)
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #2412 Dátum: 2012. Február 10. - 20:53:43 » |
|
Még annyit Balázs, lehet nem voltam egyértelmű, hogy a lengőkarokat tartó két-két csavar alá kell behelyezni az alátéteket. Minél fentebb húzod az autót, annál inkább befelé dőlnek a kerekek, ezt kell kompenzálni a hézagolással. Lehet hosszabb (megfelelő keménységű) csavarokra is szükség lesz. Mindezt persze célszerű futóművesnél megcsinálni úgy, hogy fel vannak szerelve a futóműbeállító szerkentyűk a masinára. Nagyon keserves dolog az egész, mert az alátét berakásához természetesen le kell venni a kereket, úgy viszont nem tudsz mérni. Úgyhogy kerék le, felső lengőkar gömbfej ki, alátét be, gömbfej, kerék vissza...és mindezt addig játszani, amíg elfogadhatóak az értékek. Nagyon idegölő, a futóműveseknek kihull a haja tőle...legjobb ha egy jó barátod van, aki ezen a területen dolgozik...és felkészülsz mindenféle földi jóval - borravalóval, hogy célodat elérd. Nekem különben azt mondta a futóműves szakember, hogy a kerékösszetartás pontos beállítása a legfontosabb a gumikopást megelőzendő (persze hibátlan műszaki állapot mellett), a kerékdőlés nenm nyom annyit a latba, de azért jó beállítani. Köszi Anti! Én a versenyautón szerencsés voltam, sikerült a kettős keresztlengőkarnál olyan lengőkarhosszokat kivariálni, hogy sem berugózáskor nem változik dőlés, sem pedig az összetartás... De ott adottabb a dolog. Ad abszurdum: azt a halál drága kormányösszekötőt nem lehet kiváltani G-szemes megoldással, gyártott összekötővel? Jóval tartósabb és olcsóbb, ha van neki hely.
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16598
|
|
« Új üzenet #2413 Dátum: 2012. Február 10. - 23:07:31 » |
|
,egyik szervízben-, és fórumon sem tudnak tutit mondani... Látom, az off-road fórumon is küzdesz vele. Arra jó volt, hogy tisztára belekavarodtam ebbe a kardán szögsebesség témába.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #2414 Dátum: 2012. Február 11. - 00:21:34 » |
|
Srácok a horror áron mért kormányösszekötő konkrétan mi? A Bárdi hoz olyat, hogy kormányösszekötő belső gömbfej ill. külső gömbfej, mindkettő olyan 5e környéke Lemförderböl. Az axiális csukló, amivel anyagi baj van?
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
|