Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792612 alkalommal)
zsolt68
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1542



« Új üzenet #1725 Dátum: 2011. Március 07. - 18:33:49 »

Nézd Zsolt: - Ha én bekapcsolom az összkerékhajtást, akkor direktben hajt az első és a hátsó kardánom.
                - Amikor  a niván "difizárat" kapcsolsz, csak egy központi difit zársz fixre, amivel ugyanazt éred el mint én a samun összkerék       kapcsolással.
   

Ákos, nem vagyok nagy szakértő (csak felhasználó), Samuban csak utaztam. De mi történik akkor, ha a jobb oldali kerekek jégen vannak, a bal oldaliakat meg satuba fogta az iszap?
A kapcsolható összkerék, a felező, és a difizár más-más elérhető funkciók.
Naplózva

Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok. Mosolyog
nagysas
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4147


TSP


« Új üzenet #1726 Dátum: 2011. Március 07. - 18:42:53 »

Ákos, nem vagyok nagy szakértő (csak felhasználó), Samuban csak utaztam. De mi történik akkor, ha a jobb oldali kerekek jégen vannak, a bal oldaliakat meg satuba fogta az iszap?
A kapcsolható összkerék, a felező, és a difizár más-más elérhető funkciók.

Akkor besüt a Nap  Ördög Ilyenkor félig kell húzni a kéziféket, attól is "ledifferál"  OOO legalábbis egy darabig, aztán meg elég  Nyihi Vállat von

A "nagyok" is így csinálják, ld. Volvo XC 90. Havas téli szerpentinen fölfelé csak úgy világít a féktárcsa  Nyihi
Naplózva

Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!!
在我赤裸的身上牺牲一只山羊
nagysas
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4147


TSP


« Új üzenet #1727 Dátum: 2011. Március 07. - 18:47:43 »

Nem ledifferál, lezár...  Stoel
Naplózva

Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!!
在我赤裸的身上牺牲一只山羊
zsolt68
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1542



« Új üzenet #1728 Dátum: 2011. Március 07. - 18:52:21 »

Nem ledifferál, lezár...  Stoel

Hogyan tetszett mondani???  Fejvakarás
Naplózva

Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok. Mosolyog
feketeerdö
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1967



« Új üzenet #1729 Dátum: 2011. Március 07. - 19:07:22 »

Akkor besüt a Nap  Ördög Ilyenkor félig kell húzni a kéziféket, attól is "ledifferál"  OOO legalábbis egy darabig, aztán meg elég  Nyihi Vállat von

A "nagyok" is így csinálják, ld. Volvo XC 90. Havas téli szerpentinen fölfelé csak úgy világít a féktárcsa  Nyihi
Szia!

A szerpentinre ok. , de terepre ezt ne vigyétek, az utóbbi idöben javitottam többet, mert azt hitték, terepjáró Nem

Üdv                   Gyuri
Naplózva

Don´t eat yellow snow
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #1730 Dátum: 2011. Március 07. - 20:14:55 »

Ákos, nem vagyok nagy szakértő (csak felhasználó), Samuban csak utaztam. De mi történik akkor, ha a jobb oldali kerekek jégen vannak, a bal oldaliakat meg satuba fogta az iszap?
A kapcsolható összkerék, a felező, és a difizár más-más elérhető funkciók.
Zsolt! Ne tamáskodj már,Ákosnak igaza van!:)
Értsd meg,hogy a Niva-n a "difizár" az lényegében osztóműzár,amely az első és hátsó kardántengely közötti középső osztóművet teszi zárttá.
A Samuban (és a legtöbb kapcsolható elsőhajtású terepjáróban) középen nincs osztómű.Amikor bekapcsolod az elejét (a hátsó hajtáshoz közvetlenül (osztómű nélkül) hozzákapcsolod az elsőkardánt.Ezért lesz merev és zárt a két kardántengely közötti kapcsolat!
Amit Te difizárnak ismersz,az hídon belül féltengelyeket zár össze.Na az kell a jég-iszap kombinációdhoz.Vagy az első hídban,vagy a hátsóban.
Csak középső kardánzárral abból a helyzetből nem jössz ki.Stimm?
Naplózva
zsolt68
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1542



« Új üzenet #1731 Dátum: 2011. Március 07. - 21:33:27 »

Zsolt! Ne tamáskodj már,Ákosnak igaza van!:)
Értsd meg,hogy a Niva-n a "difizár" az lényegében osztóműzár,amely az első és hátsó kardántengely közötti középső osztóművet teszi zárttá.
A Samuban (és a legtöbb kapcsolható elsőhajtású terepjáróban) középen nincs osztómű.Amikor bekapcsolod az elejét (a hátsó hajtáshoz közvetlenül (osztómű nélkül) hozzákapcsolod az elsőkardánt.Ezért lesz merev és zárt a két kardántengely közötti kapcsolat!
Amit Te difizárnak ismersz,az hídon belül féltengelyeket zár össze.Na az kell a jég-iszap kombinációdhoz.Vagy az első hídban,vagy a hátsóban.
Csak középső kardánzárral abból a helyzetből nem jössz ki.Stimm?

Kedves Jager74 (bocs, de nem tudom a keresztneved), nekem nem stimmt a dolog! 4 kerék pereg valahogy a szappanos nyálkában, a legkisebb ellenállásba elmegy a forgás, ilyenkor jó a difizár. Vagy???
Naplózva

Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok. Mosolyog
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #1732 Dátum: 2011. Március 07. - 21:44:27 »

Kedves Jager74 (bocs, de nem tudom a keresztneved), nekem nem stimmt a dolog! 4 kerék pereg valahogy a szappanos nyálkában, a legkisebb ellenállásba elmegy a forgás, ilyenkor jó a difizár. Vagy???
Ember, ne legyél már ennyire értetlen mert visszazavarlak Csalló Rudihoz egy kis géptan korrepetálásra...  Tasli
A differenciálzár az valóban egy differenciálművet zár össze, hogy mindkét oldalán azonos nyomaték jelentkezzen. Eddig rendben. A következő kardinális kérdés, hogy hol van ez a zárható differenciálmű?  A niva három differenciálművel rendelkezik, ebből a középen lévő zárható, az, amelyik előre-hátra adja a hajtást. Ha ezt lezárod, akkor merev kapcsolat lesz az első és a hátsó hajtás között, de ettől még oldalanként le tud differenciálni. Egy kacsolható összkerékhajtásos terepjáróban, mint a pickupok meg akár a samu is, középen nincs differenciálmű, ha ott kapcsolsz egy összkereket, akkor ugyanolyan merev kapcsolat lesz mint a nivában bekapcsolt diffizárnál.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Pyrus
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4587



« Új üzenet #1733 Dátum: 2011. Március 07. - 22:06:05 »

Ember, ne legyél már ennyire értetlen mert visszazavarlak Csalló Rudihoz egy kis géptan korrepetálásra...  Tasli
A differenciálzár az valóban egy differenciálművet zár össze, hogy mindkét oldalán azonos nyomaték jelentkezzen. Eddig rendben. A következő kardinális kérdés, hogy hol van ez a zárható differenciálmű?  A niva három differenciálművel rendelkezik, ebből a középen lévő zárható, az, amelyik előre-hátra adja a hajtást. Ha ezt lezárod, akkor merev kapcsolat lesz az első és a hátsó hajtás között, de ettől még oldalanként le tud differenciálni. Egy kacsolható összkerékhajtásos terepjáróban, mint a pickupok meg akár a samu is, középen nincs differenciálmű, ha ott kapcsolsz egy összkereket, akkor ugyanolyan merev kapcsolat lesz mint a nivában bekapcsolt diffizárnál.

Mindig okosodik az ember.
Eddig én is azt hittem, hogy a Niva a difizárral egy tengelyen belül is zárja a féltengelyeket.
De akkor miért recsegett néha összezárt difivel a kanyarokban? (nem nálam, én nem voltam ilyen "szakbarbár"  Ördög )
Naplózva
zsolt68
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1542



« Új üzenet #1734 Dátum: 2011. Március 07. - 22:08:02 »

Ember, ne legyél már ennyire értetlen mert visszazavarlak Csalló Rudihoz egy kis géptan korrepetálásra...  Tasli
A differenciálzár az valóban egy differenciálművet zár össze, hogy mindkét oldalán azonos nyomaték jelentkezzen. Eddig rendben. A következő kardinális kérdés, hogy hol van ez a zárható differenciálmű?  A niva három differenciálművel rendelkezik, ebből a középen lévő zárható, az, amelyik előre-hátra adja a hajtást. Ha ezt lezárod, akkor merev kapcsolat lesz az első és a hátsó hajtás között, de ettől még oldalanként le tud differenciálni. Egy kacsolható összkerékhajtásos terepjáróban, mint a pickupok meg akár a samu is, középen nincs differenciálmű, ha ott kapcsolsz egy összkereket, akkor ugyanolyan merev kapcsolat lesz mint a nivában bekapcsolt diffizárnál.

Megértettem Méltóságos  Uram!
Csak azt nem  értem, hogy akkor miért megy a Niva ott el, ahol a ezek a csudajárgányok megfeneklenek.
És mi van a Csepellel?
Naplózva

Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok. Mosolyog
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #1735 Dátum: 2011. Március 07. - 22:10:04 »

Mindig okosodik az ember.
Eddig én is azt hittem, hogy a Niva a difizárral egy tengelyen belül is zárja a féltengelyeket.
De akkor miért recsegett néha összezárt difivel a kanyarokban? (nem nálam, én nem voltam ilyen "szakbarbár"  Ördög )
Mert az eleje és a hátulja nem azonos íven fordul, így sebességkülönbség lesz az első és a hátsó kardán közt...oszt vagy a gumi enged, vagy a fogaskerék.
Ezért nem jó a nivával túl sokat bekapcsolt difizárral közlekedni,  összefeszül oszt nem győzi az ember kirángatni.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Sabbati
Igazhitű Effendi és Birodalmi Tasliosztogató
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4799



« Új üzenet #1736 Dátum: 2011. Március 07. - 22:10:43 »

Megértettem Méltóságos  Uram!


Atyának hívják, fajankó!
Tanulj tiszteletet, mert a janicsárok közé vetlek! Tasli

 Effendi
Naplózva

"Ihre besondere Stärke ist die Praxis."
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #1737 Dátum: 2011. Március 07. - 22:17:16 »

Megértettem Méltóságos  Uram!
Csak azt nem  értem, hogy akkor miért megy a Niva ott el, ahol a ezek a csudajárgányok megfeneklenek.
És mi van a Csepellel?
Ez a "niva elmegy a csudajárgányok meg megfeneklenek" egy több összetevős játék. Persze, elmegy a niva a terepgumikkal ott, ahol az egyébként jobb terepjárók az utcai gumijaikkal csak kaparnak. Elmegy a niva ott, ahol nem gondolkodni kell hanem nyomni neki de nagyon oszt a "csudajárgányok" tulajának a többszázezres javítási számla villan be. Amúgy meg a niva rövidebb mint a legtöbb terepjáró és ez nagy előny. A samunál nem rövidebb, de a samu amúgyis körbeautózza és megeszi reggelire a nivát.
A nivát nem igazán tudod érdemben emelni, értelmes méretű kerék nem fér be alá aztán jön a felhasalás ott, ahol nekem max. a vonóhorgom ér le. A niva motorja egy ipari hulladék, pörgetni kell ott ahol a nagy dízelek nyomatékból elmennek. A niva hajtáslánca alulméretezett, a kardánkeresztek, az első csapágyak, az első féltengelyek állandóan behalnak.
De amúgy tényleg sok helyen elmegy.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
zsolt68
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1542



« Új üzenet #1738 Dátum: 2011. Március 07. - 22:19:41 »

Mert az eleje és a hátulja nem azonos íven fordul, így sebességkülönbség lesz az első és a hátsó kardán közt...oszt vagy a gumi enged, vagy a fogaskerék.
Ezért nem jó a nivával túl sokat bekapcsolt difizárral közlekedni,  összefeszül oszt nem győzi az ember kirángatni.
Nem ezt pofázom? A difizár baj esetére való, csak addig, nem tovább! Mocsár, oldalgaló után kikapcs!!!
Naplózva

Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok. Mosolyog
Bobakos
Vadász
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 1117


« Új üzenet #1739 Dátum: 2011. Március 08. - 07:20:44 »

Ákos, nem vagyok nagy szakértő (csak felhasználó), Samuban csak utaztam. De mi történik akkor, ha a jobb oldali kerekek jégen vannak, a bal oldaliakat meg satuba fogta az iszap?
A kapcsolható összkerék, a felező, és a difizár más-más elérhető funkciók.

Olyankor már csak a difizár segít. De nem a központi! OOO
A tengelyzár amivel az egyik rózsakereket rögzíted a bolygóműházhoz, és az adott tengely két kereke együtt forog. Az még megmozdíthatja.
Ilyen a nívában nincs!
Egyszer kíváncsiságból emeld fel az egyik oldalon a két kereked, indíts és kapcsolj sebességet! Szerinted mi fog történni?
Semmi. Kapcsolhatsz "difizárat" akkor sem megy az sehová.
Az meg hogy hol megy el a niva, szerintem tényleg ne vitázzunk. Kacsint
Naplózva

Itt van egy süldő.....   ...  jó lesz ez kannak is!
Oldalak: 1 ... 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 [116] 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: