zsolt68
|
|
« Új üzenet #1725 Dátum: 2011. Március 07. - 18:33:49 » |
|
Nézd Zsolt: - Ha én bekapcsolom az összkerékhajtást, akkor direktben hajt az első és a hátsó kardánom. - Amikor a niván "difizárat" kapcsolsz, csak egy központi difit zársz fixre, amivel ugyanazt éred el mint én a samun összkerék kapcsolással.
Ákos, nem vagyok nagy szakértő (csak felhasználó), Samuban csak utaztam. De mi történik akkor, ha a jobb oldali kerekek jégen vannak, a bal oldaliakat meg satuba fogta az iszap? A kapcsolható összkerék, a felező, és a difizár más-más elérhető funkciók.
|
|
|
Naplózva
|
Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok.
|
|
|
nagysas
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 4147
TSP
|
|
« Új üzenet #1726 Dátum: 2011. Március 07. - 18:42:53 » |
|
Ákos, nem vagyok nagy szakértő (csak felhasználó), Samuban csak utaztam. De mi történik akkor, ha a jobb oldali kerekek jégen vannak, a bal oldaliakat meg satuba fogta az iszap? A kapcsolható összkerék, a felező, és a difizár más-más elérhető funkciók.
Akkor besüt a Nap Ilyenkor félig kell húzni a kéziféket, attól is "ledifferál" legalábbis egy darabig, aztán meg elég A "nagyok" is így csinálják, ld. Volvo XC 90. Havas téli szerpentinen fölfelé csak úgy világít a féktárcsa
|
|
|
Naplózva
|
Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!! 在我赤裸的身上牺牲一只山羊
|
|
|
nagysas
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 4147
TSP
|
|
« Új üzenet #1727 Dátum: 2011. Március 07. - 18:47:43 » |
|
Nem ledifferál, lezár...
|
|
|
Naplózva
|
Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!! 在我赤裸的身上牺牲一只山羊
|
|
|
zsolt68
|
|
« Új üzenet #1728 Dátum: 2011. Március 07. - 18:52:21 » |
|
Nem ledifferál, lezár... Hogyan tetszett mondani???
|
|
|
Naplózva
|
Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok.
|
|
|
feketeerdö
|
|
« Új üzenet #1729 Dátum: 2011. Március 07. - 19:07:22 » |
|
Akkor besüt a Nap Ilyenkor félig kell húzni a kéziféket, attól is "ledifferál" legalábbis egy darabig, aztán meg elég A "nagyok" is így csinálják, ld. Volvo XC 90. Havas téli szerpentinen fölfelé csak úgy világít a féktárcsa Szia! A szerpentinre ok. , de terepre ezt ne vigyétek, az utóbbi idöben javitottam többet, mert azt hitték, terepjáró Üdv Gyuri
|
|
|
Naplózva
|
Don´t eat yellow snow
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #1730 Dátum: 2011. Március 07. - 20:14:55 » |
|
Ákos, nem vagyok nagy szakértő (csak felhasználó), Samuban csak utaztam. De mi történik akkor, ha a jobb oldali kerekek jégen vannak, a bal oldaliakat meg satuba fogta az iszap? A kapcsolható összkerék, a felező, és a difizár más-más elérhető funkciók.
Zsolt! Ne tamáskodj már,Ákosnak igaza van!:) Értsd meg,hogy a Niva-n a "difizár" az lényegében osztóműzár,amely az első és hátsó kardántengely közötti középső osztóművet teszi zárttá. A Samuban (és a legtöbb kapcsolható elsőhajtású terepjáróban) középen nincs osztómű.Amikor bekapcsolod az elejét (a hátsó hajtáshoz közvetlenül (osztómű nélkül) hozzákapcsolod az elsőkardánt.Ezért lesz merev és zárt a két kardántengely közötti kapcsolat! Amit Te difizárnak ismersz,az hídon belül féltengelyeket zár össze.Na az kell a jég-iszap kombinációdhoz.Vagy az első hídban,vagy a hátsóban. Csak középső kardánzárral abból a helyzetből nem jössz ki.Stimm?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
zsolt68
|
|
« Új üzenet #1731 Dátum: 2011. Március 07. - 21:33:27 » |
|
Zsolt! Ne tamáskodj már,Ákosnak igaza van!:) Értsd meg,hogy a Niva-n a "difizár" az lényegében osztóműzár,amely az első és hátsó kardántengely közötti középső osztóművet teszi zárttá. A Samuban (és a legtöbb kapcsolható elsőhajtású terepjáróban) középen nincs osztómű.Amikor bekapcsolod az elejét (a hátsó hajtáshoz közvetlenül (osztómű nélkül) hozzákapcsolod az elsőkardánt.Ezért lesz merev és zárt a két kardántengely közötti kapcsolat! Amit Te difizárnak ismersz,az hídon belül féltengelyeket zár össze.Na az kell a jég-iszap kombinációdhoz.Vagy az első hídban,vagy a hátsóban. Csak középső kardánzárral abból a helyzetből nem jössz ki.Stimm?
Kedves Jager74 (bocs, de nem tudom a keresztneved), nekem nem stimmt a dolog! 4 kerék pereg valahogy a szappanos nyálkában, a legkisebb ellenállásba elmegy a forgás, ilyenkor jó a difizár. Vagy???
|
|
|
Naplózva
|
Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok.
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16598
|
|
« Új üzenet #1732 Dátum: 2011. Március 07. - 21:44:27 » |
|
Kedves Jager74 (bocs, de nem tudom a keresztneved), nekem nem stimmt a dolog! 4 kerék pereg valahogy a szappanos nyálkában, a legkisebb ellenállásba elmegy a forgás, ilyenkor jó a difizár. Vagy???
Ember, ne legyél már ennyire értetlen mert visszazavarlak Csalló Rudihoz egy kis géptan korrepetálásra... A differenciálzár az valóban egy differenciálművet zár össze, hogy mindkét oldalán azonos nyomaték jelentkezzen. Eddig rendben. A következő kardinális kérdés, hogy hol van ez a zárható differenciálmű? A niva három differenciálművel rendelkezik, ebből a középen lévő zárható, az, amelyik előre-hátra adja a hajtást. Ha ezt lezárod, akkor merev kapcsolat lesz az első és a hátsó hajtás között, de ettől még oldalanként le tud differenciálni. Egy kacsolható összkerékhajtásos terepjáróban, mint a pickupok meg akár a samu is, középen nincs differenciálmű, ha ott kapcsolsz egy összkereket, akkor ugyanolyan merev kapcsolat lesz mint a nivában bekapcsolt diffizárnál.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Pyrus
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 4587
|
|
« Új üzenet #1733 Dátum: 2011. Március 07. - 22:06:05 » |
|
Ember, ne legyél már ennyire értetlen mert visszazavarlak Csalló Rudihoz egy kis géptan korrepetálásra... A differenciálzár az valóban egy differenciálművet zár össze, hogy mindkét oldalán azonos nyomaték jelentkezzen. Eddig rendben. A következő kardinális kérdés, hogy hol van ez a zárható differenciálmű? A niva három differenciálművel rendelkezik, ebből a középen lévő zárható, az, amelyik előre-hátra adja a hajtást. Ha ezt lezárod, akkor merev kapcsolat lesz az első és a hátsó hajtás között, de ettől még oldalanként le tud differenciálni. Egy kacsolható összkerékhajtásos terepjáróban, mint a pickupok meg akár a samu is, középen nincs differenciálmű, ha ott kapcsolsz egy összkereket, akkor ugyanolyan merev kapcsolat lesz mint a nivában bekapcsolt diffizárnál. Mindig okosodik az ember. Eddig én is azt hittem, hogy a Niva a difizárral egy tengelyen belül is zárja a féltengelyeket. De akkor miért recsegett néha összezárt difivel a kanyarokban? (nem nálam, én nem voltam ilyen "szakbarbár" )
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
zsolt68
|
|
« Új üzenet #1734 Dátum: 2011. Március 07. - 22:08:02 » |
|
Ember, ne legyél már ennyire értetlen mert visszazavarlak Csalló Rudihoz egy kis géptan korrepetálásra... A differenciálzár az valóban egy differenciálművet zár össze, hogy mindkét oldalán azonos nyomaték jelentkezzen. Eddig rendben. A következő kardinális kérdés, hogy hol van ez a zárható differenciálmű? A niva három differenciálművel rendelkezik, ebből a középen lévő zárható, az, amelyik előre-hátra adja a hajtást. Ha ezt lezárod, akkor merev kapcsolat lesz az első és a hátsó hajtás között, de ettől még oldalanként le tud differenciálni. Egy kacsolható összkerékhajtásos terepjáróban, mint a pickupok meg akár a samu is, középen nincs differenciálmű, ha ott kapcsolsz egy összkereket, akkor ugyanolyan merev kapcsolat lesz mint a nivában bekapcsolt diffizárnál. Megértettem Méltóságos Uram! Csak azt nem értem, hogy akkor miért megy a Niva ott el, ahol a ezek a csudajárgányok megfeneklenek. És mi van a Csepellel?
|
|
|
Naplózva
|
Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok.
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16598
|
|
« Új üzenet #1735 Dátum: 2011. Március 07. - 22:10:04 » |
|
Mindig okosodik az ember. Eddig én is azt hittem, hogy a Niva a difizárral egy tengelyen belül is zárja a féltengelyeket. De akkor miért recsegett néha összezárt difivel a kanyarokban? (nem nálam, én nem voltam ilyen "szakbarbár" ) Mert az eleje és a hátulja nem azonos íven fordul, így sebességkülönbség lesz az első és a hátsó kardán közt...oszt vagy a gumi enged, vagy a fogaskerék. Ezért nem jó a nivával túl sokat bekapcsolt difizárral közlekedni, összefeszül oszt nem győzi az ember kirángatni.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Sabbati
|
|
« Új üzenet #1736 Dátum: 2011. Március 07. - 22:10:43 » |
|
Megértettem Méltóságos Uram!
Atyának hívják, fajankó! Tanulj tiszteletet, mert a janicsárok közé vetlek!
|
|
|
Naplózva
|
"Ihre besondere Stärke ist die Praxis."
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16598
|
|
« Új üzenet #1737 Dátum: 2011. Március 07. - 22:17:16 » |
|
Megértettem Méltóságos Uram! Csak azt nem értem, hogy akkor miért megy a Niva ott el, ahol a ezek a csudajárgányok megfeneklenek. És mi van a Csepellel?
Ez a "niva elmegy a csudajárgányok meg megfeneklenek" egy több összetevős játék. Persze, elmegy a niva a terepgumikkal ott, ahol az egyébként jobb terepjárók az utcai gumijaikkal csak kaparnak. Elmegy a niva ott, ahol nem gondolkodni kell hanem nyomni neki de nagyon oszt a "csudajárgányok" tulajának a többszázezres javítási számla villan be. Amúgy meg a niva rövidebb mint a legtöbb terepjáró és ez nagy előny. A samunál nem rövidebb, de a samu amúgyis körbeautózza és megeszi reggelire a nivát. A nivát nem igazán tudod érdemben emelni, értelmes méretű kerék nem fér be alá aztán jön a felhasalás ott, ahol nekem max. a vonóhorgom ér le. A niva motorja egy ipari hulladék, pörgetni kell ott ahol a nagy dízelek nyomatékból elmennek. A niva hajtáslánca alulméretezett, a kardánkeresztek, az első csapágyak, az első féltengelyek állandóan behalnak. De amúgy tényleg sok helyen elmegy.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
zsolt68
|
|
« Új üzenet #1738 Dátum: 2011. Március 07. - 22:19:41 » |
|
Mert az eleje és a hátulja nem azonos íven fordul, így sebességkülönbség lesz az első és a hátsó kardán közt...oszt vagy a gumi enged, vagy a fogaskerék. Ezért nem jó a nivával túl sokat bekapcsolt difizárral közlekedni, összefeszül oszt nem győzi az ember kirángatni.
Nem ezt pofázom? A difizár baj esetére való, csak addig, nem tovább! Mocsár, oldalgaló után kikapcs!!!
|
|
|
Naplózva
|
Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok.
|
|
|
Bobakos
|
|
« Új üzenet #1739 Dátum: 2011. Március 08. - 07:20:44 » |
|
Ákos, nem vagyok nagy szakértő (csak felhasználó), Samuban csak utaztam. De mi történik akkor, ha a jobb oldali kerekek jégen vannak, a bal oldaliakat meg satuba fogta az iszap? A kapcsolható összkerék, a felező, és a difizár más-más elérhető funkciók.
Olyankor már csak a difizár segít. De nem a központi! A tengelyzár amivel az egyik rózsakereket rögzíted a bolygóműházhoz, és az adott tengely két kereke együtt forog. Az még megmozdíthatja. Ilyen a nívában nincs! Egyszer kíváncsiságból emeld fel az egyik oldalon a két kereked, indíts és kapcsolj sebességet! Szerinted mi fog történni? Semmi. Kapcsolhatsz "difizárat" akkor sem megy az sehová. Az meg hogy hol megy el a niva, szerintem tényleg ne vitázzunk.
|
|
|
Naplózva
|
Itt van egy süldő..... ... jó lesz ez kannak is!
|
|
|
|