Oldalak: 1 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 [110] 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792605 alkalommal)
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1635 Dátum: 2011. Február 06. - 10:09:04 »

Ha már az utak felszántásánál tartunk :http://www.beol.hu/bekes/kozelet/az-aszfaltot-is-felszantotta-a-gazda-355380
Gondoltátok volna, hogy néhány gazda szaros pár forintért ilyenre is képes? : NoComment :GEPVER

Ez a mondat remélem nem kerülte el a figyelmeteket:
"Az önkormányzat kiderítette, a föld egy nagybánhegyesi termelőé, aki egy csanádapácai gazdálkodót bízott meg a szántással."

Aztán azzal is tisztába kéne lenni, hogy az út sokszor nem ott van a térképen, mint a valóságban (földutakról beszélek). Tehát nem olyan egyszerű egy-egy esetben eldönteni, hogy trehányság vagy a térkép zerinti állapot visszaállítására tett kísérlet. Aki egy kicsit járatos az MVH-s támogatás és ellenőrzés terén, az tudja, hogy miről beszélek. Aki nem, annak annyit, hogy a földhivatali nyilvántartás és a valóság eléggé sok esetben köszönő viszonyban sincs egymással.
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
Troja
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 906



« Új üzenet #1636 Dátum: 2011. Február 06. - 10:23:36 »

Ez a mondat remélem nem kerülte el a figyelmeteket:
"Az önkormányzat kiderítette, a föld egy nagybánhegyesi termelőé, aki egy csanádapácai gazdálkodót bízott meg a szántással."

Aztán azzal is tisztába kéne lenni, hogy az út sokszor nem ott van a térképen, mint a valóságban (földutakról beszélek). Tehát nem olyan egyszerű egy-egy esetben eldönteni, hogy trehányság vagy a térkép zerinti állapot visszaállítására tett kísérlet. Aki egy kicsit járatos az MVH-s támogatás és ellenőrzés terén, az tudja, hogy miről beszélek. Aki nem, annak annyit, hogy a földhivatali nyilvántartás és a valóság eléggé sok esetben köszönő viszonyban sincs egymással.

A fenti eset minden bizonnyal egyedi, és biztos, hogy a traktoros nem volt tisztában azzal, hogy az utat szántja!  Piál
De azért mindenfelé látni, hogy kisérletet tesznek a térkép szerinti állapot helyreállítására, itt gondolok az árkok beszántására, utak elszántására részben vagy egészben!
Majd teszek fel képet egy egész komoly belvizes területről, ahol tisztán látszik, hogy az árok be van szántva, sőt az áteresz sincsen kitisztítva!
Félreértés ne essék, minden tiszteletem a gazdáké Emelem, akik termelni akarnak, termelni és nem  az állami támogatásra alapozni az egész tevékenységüket!
Naplózva
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1637 Dátum: 2011. Február 06. - 10:32:01 »

A fenti eset minden bizonnyal egyedi, és biztos, hogy a traktoros nem volt tisztában azzal, hogy az utat szántja!  Piál
De azért mindenfelé látni, hogy kisérletet tesznek a térkép szerinti állapot helyreállítására, itt gondolok az árkok beszántására, utak elszántására részben vagy egészben!
Majd teszek fel képet egy egész komoly belvizes területről, ahol tisztán látszik, hogy az árok be van szántva, sőt az áteresz sincsen kitisztítva!
Félreértés ne essék, minden tiszteletem a gazdáké Emelem, akik termelni akarnak, termelni és nem  az állami támogatásra alapozni az egész tevékenységüket!

Barmok mindenhol vannak, ez nem vitás, rossz példát lehet hozni mindenhonnan. Az árkokról annyit, hogy eléggé sokat fizettünk (ha jók az információim, akkor idéntől már nem kell) mindenféle vizitársulatoknak, akiknek a feladata lenne az árkok, stb. karbantartása...

Én is tudnék olyan fotókat feltenni, ahol el van szántva a földút, de olyant is, ahol a pocsolyát a terményben kerülik ki, a felázott vetésről járművel hozzák le a vadat, meg olyat is, ahol kipucoltuk az erdőszélt, hogy legyen esélyünk védekezni a vadkár ellen, aztán a következő évben az is elvetésre került...
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #1638 Dátum: 2011. Február 06. - 21:47:02 »

Hát egy illennel bármikor kimennék vadászni , de a többi "spori"elküldene a pics@-ba az utak miatt. Ördög Ördög

Én is úgy vélem, hogy a földutakat legkevésbé a lánctalpas rongálná. Minimális a talajnyomás, a lánctalp teljes felületén oszlik el a gép tömege.
A felfekvő felület pl. egy DT-nél csaknem 2 m2, ehhez képest egy terepjárónál, vagy kerekes traktornál csak pár dm2.
A tőzegkitermelésnél errefelé csak DT-ket használnak (abból is a széles lánctalpas, un. mocsárjáró változatot), kerekes traktor tengelyig merülne az igoványba.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Sanyooo
Vendég
« Új üzenet #1639 Dátum: 2011. Február 06. - 21:58:25 »

Hali!
Érdemes adni egy gázos NIVA-ért 700.000 Ft-ot? Állítólag "tökéletes állapot"-ú! Mosolyog
Naplózva
Rzoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1600



« Új üzenet #1640 Dátum: 2011. Február 06. - 22:00:17 »

Barmok mindenhol vannak, ez nem vitás, rossz példát lehet hozni mindenhonnan. Az árkokról annyit, hogy eléggé sokat fizettünk (ha jók az információim, akkor idéntől már nem kell) mindenféle vizitársulatoknak, akiknek a feladata lenne az árkok, stb. karbantartása...

Hát mi adófizetők miért nem kérdezhetjük meg , hogy mi a f@szra költik el a pénzünket ? Fejvakarás Vállat von
Minden "európai" országban elszámolnak ! Nálunk csak "leszámolnak" az adófizetővel ? OOO Fejvakarás
Naplózva
Rzoli
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1600



« Új üzenet #1641 Dátum: 2011. Február 06. - 22:01:16 »

Hali!
Érdemes adni egy gázos NIVA-ért 700.000 Ft-ot? Állítólag "tökéletes állapot"-ú! Mosolyog
Nem ! Nem Wave
Naplózva
Sanyooo
Vendég
« Új üzenet #1642 Dátum: 2011. Február 06. - 22:02:15 »

Nem ! Nem Wave

Hát ez elég sommás vélemény!  Vigyorog De azért köszönöm!  Wave
Naplózva
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1643 Dátum: 2011. Február 07. - 15:17:20 »

Én is úgy vélem, hogy a földutakat legkevésbé a lánctalpas rongálná. Minimális a talajnyomás, a lánctalp teljes felületén oszlik el a gép tömege.
A felfekvő felület pl. egy DT-nél csaknem 2 m2, ehhez képest egy terepjárónál, vagy kerekes traktornál csak pár dm2.
A tőzegkitermelésnél errefelé csak DT-ket használnak (abból is a széles lánctalpas, un. mocsárjáró változatot), kerekes traktor tengelyig merülne az igoványba.

Lajos, állítólag a lánctalpas tankok négyzetcentiméterre eső talajnyomása annyi, mint az embernek, állítólag azért, ha kiszáll a parancsnok és megy a tank elött, akkor az is el tud ott menni.
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16598



« Új üzenet #1644 Dátum: 2011. Február 07. - 22:35:08 »

Lajos, állítólag a lánctalpas tankok négyzetcentiméterre eső talajnyomása annyi, mint az embernek, állítólag azért, ha kiszáll a parancsnok és megy a tank elött, akkor az is el tud ott menni.
Bár a parancsnok nem működteti el a harckocsiaknát...
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Sanyooo
Vendég
« Új üzenet #1645 Dátum: 2011. Február 07. - 22:41:54 »

Bár a parancsnok nem működteti el a harckocsiaknát...

Sajnos (néha)
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #1646 Dátum: 2011. Február 08. - 07:22:26 »

Lajos, állítólag a lánctalpas tankok négyzetcentiméterre eső talajnyomása annyi, mint az embernek, állítólag azért, ha kiszáll a parancsnok és megy a tank elött, akkor az is el tud ott menni.

Ezt nem tudom, de a lánctalpas traktorokénak jóval kevesebbnek kell lennie, mint a tanknak.
A lánctalp közel ugyanakkora, az összsúly viszont töredéke. "Kevesebb" a páncélzat. A DT 6 tonna körüli, a T-130 talán 10-12.
A harckocsiét mindjárt megnézem.

Megnéztem:

T-34          -  30 tonna
Tigris         - közel 60 tonna
Királytigris  - közel 70 tonna
Gondolom, hogy a mai tankok sem sokat fogyókúráztak sem páncélzat, sem fegyverzet terén.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
zsolt68
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1542



« Új üzenet #1647 Dátum: 2011. Február 08. - 11:09:56 »

Én is úgy vélem, hogy a földutakat legkevésbé a lánctalpas rongálná. Minimális a talajnyomás, a lánctalp teljes felületén oszlik el a gép tömege.
A felfekvő felület pl. egy DT-nél csaknem 2 m2, ehhez képest egy terepjárónál, vagy kerekes traktornál csak pár dm2.
A tőzegkitermelésnél errefelé csak DT-ket használnak (abból is a széles lánctalpas, un. mocsárjáró változatot), kerekes traktor tengelyig merülne az igoványba.

Egyrészt, másrészt a gumikerekű jármű a gödröket, pocsolyákat mindig mélyíti (kinyomja a fölázott talajt a szélére, és kihord magával valamennyit maga mögé), a magasabb helyekre (ahol le tudna folyni a víz) lerakja, magasítja.
Viszont ott, ahol lánctalpas járt, kiszáradás után személyautóval elég zötyögős, de ez még mindig kisebb probléma.
Naplózva

Gondolkodom, tehát vagyok. De ha nem gondolkodom, sokkal jobban vagyok. Mosolyog
Steve
Vendég
« Új üzenet #1648 Dátum: 2011. Február 08. - 11:16:38 »

A lánctalp közel ugyanakkora,.......

Na na!! NoNo


A forduláskor meg mindegyik lánctalp "túr" ám rendesen.
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #1649 Dátum: 2011. Február 08. - 11:50:10 »

Na na!! NoNo


A forduláskor meg mindegyik lánctalp "túr" ám rendesen.

Igazad van. A tanklánctalp sokkal szélesebb, hosszabb is valamivel.
Mindemellett a lánctalpas traktorok fajlagos talanyomása 0,4-0,5 kp/cm2, a Tigrisé pl. ennek a két-háromszorosa.

Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Oldalak: 1 ... 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 [110] 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: