Forend
|
|
« Új üzenet #1575 Dátum: 2011. Január 21. - 09:30:32 » |
|
Nem a féltengelyekkel van ott a baj, hanem azzal a temérdek kibebaszott gömbfejjel. Egy átlag szerelő sírógörcsöt kap ha megpróbálja beállítani az első futóművet.
Tapasztalt Terrano tulajdonos. Egyedül bár nagyon szerettem, nekem is ezzel volt tele a hócipőn.
|
|
|
Naplózva
|
Üdv End
|
|
|
Anti
|
|
« Új üzenet #1576 Dátum: 2011. Január 21. - 09:41:57 » |
|
Sziasztok! Tegnap sikerült felavatnom a Terranot. Jól összesaraztam : , de össze is véreztem… (Süldő volt a zsákmány, azt is megírom a céltopikban, ha lesz időm) A vas nagyon jó, de megtapasztaltam (amit eddig is tudtam elméletben), hogy hiába a jó terepjáró, ha kevés a gumi. A gépet BFG A/T gumival hoztam el, de kaptam hozzá egy garnitúra márkás téli gumit is. Rárakattam a télit, hisz úgyis többet megy aszfalton – gondoltam – terepen meg majd óvatosabb leszek… Közúton tényleg a téli gumi, sokkal csendesebb, jobb az úttartása stb. Terepre kiérve jött a döbbenet... Helyszín: Mátra alja, 0 fok körül, 1-2cm hó, alatta vékony sárréteg. Vízszintesen és enyhén emelkedő úton még elment, egypár dagonyán is keresztülmentünk, de egy meredekebb domboldalon a lucerna tába széle megfogott minket. Híg takony borította a felszínt, a kerék meg eltelt aztán elpörgött akár mit is kapcsoltam. Külön tervet kellet kovácsolnunk, hogy „telefonos segítség” nélkül kijussunk. Na meg a disznót is vagy 400m-t kellett húzni… De hát a saját hülyeségéből tanul az ember…
|
|
|
Naplózva
|
"kilenc és fölötte" I shot the sheriff, but I did not shoot the deputy...
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16596
|
|
« Új üzenet #1577 Dátum: 2011. Január 21. - 09:50:17 » |
|
Sziasztok! Tegnap sikerült felavatnom a Terranot. Jól összesaraztam : , de össze is véreztem… (Süldő volt a zsákmány, azt is megírom a céltopikban, ha lesz időm) A vas nagyon jó, de megtapasztaltam (amit eddig is tudtam elméletben), hogy hiába a jó terepjáró, ha kevés a gumi. A gépet BFG A/T gumival hoztam el, de kaptam hozzá egy garnitúra márkás téli gumit is. Rárakattam a télit, hisz úgyis többet megy aszfalton – gondoltam – terepen meg majd óvatosabb leszek… Közúton tényleg a téli gumi, sokkal csendesebb, jobb az úttartása stb. Terepre kiérve jött a döbbenet... Helyszín: Mátra alja, 0 fok körül, 1-2cm hó, alatta vékony sárréteg. Vízszintesen és enyhén emelkedő úton még elment, egypár dagonyán is keresztülmentünk, de egy meredekebb domboldalon a lucerna tába széle megfogott minket. Híg takony borította a felszínt, a kerék meg eltelt aztán elpörgött akár mit is kapcsoltam. Külön tervet kellet kovácsolnunk, hogy „telefonos segítség” nélkül kijussunk. Na meg a disznót is vagy 400m-t kellett húzni… De hát a saját hülyeségéből tanul az ember… Te, Anti, nem csak gumi kell oda, sofőr is...
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16596
|
|
« Új üzenet #1578 Dátum: 2011. Január 21. - 09:50:41 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
Troja
|
|
« Új üzenet #1579 Dátum: 2011. Január 21. - 10:15:58 » |
|
Szia Anti! Azon az autón azért volt az a f@sza terepes gumi, mert néha lement vele a régi tulaj az aszfaltról! Tíz év alatt, míg nála volt az autó összesen kétszer mentettem, de azokban az esetekben is, ha gyilkolja a gépet, talán ki tudott volna jönni a trutyiból! /Most nagy bajban van, mert nem talál megfelelő terepjárót! /
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Forend
|
|
« Új üzenet #1580 Dátum: 2011. Január 21. - 11:42:48 » |
|
Most mivel jársz?
Egy SuperB-vel (kellett egy családi autó), és utána meg gyalog , ha messze kell menni több mint 2 km akkor meg Apósom Nivájával. Ami tényleg jó terepképességekkel rendelkezi, de a Terranohoz képes egy talicska... ráz, lassú, a kormánya traktoros, utálom a gáz szagot, pörgetni kell stb. Ui.: De ezért a kijelentésemért nem kell felnégyelni, mert a kettő kocsi között az új árában is volt rendes különbség. És ez a komforton is érződik. Ezért kár azzal pedálozni nekem, hogy hányszor húzta a ki a Niva ezt meg azt, mert nem vonom kétségbe terepjáró képességét..
|
|
|
Naplózva
|
Üdv End
|
|
|
CID
|
|
« Új üzenet #1581 Dátum: 2011. Január 21. - 11:54:15 » |
|
Üdv! Suzuki Jimny-vel, vagy Vitara-val kapcsolatban van valakinek tapasztalata terepen? Illetve egyéb téren.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Forend
|
|
« Új üzenet #1582 Dátum: 2011. Január 21. - 12:54:15 » |
|
Üdv! Suzuki Jimny-vel, vagy Vitara-val kapcsolatban van valakinek tapasztalata terepen? Illetve egyéb téren. Vitara-val van. vadőrünk most szaggatja a 3.-at. Könnyű terepen kiváló, megbízható, kényelmes, fogyasztás 9-15 liter 1,6 motorral. Abban pillanatba ha keményebb kötött talaj, és az ezzel járó keréknyomok, nagy süllyedős pocsolyák vannak "megáll a tudománya" kemény terepen való állandó használatra nem ideális. A Jimmy túl van árazva, talán az egyik legjobb megoldás az átalakítás nélküli vadászautókhoz egy embernek. De kicsi belülről két személy belakja teljesen cuccokkal. Szinte nincs csomagtartója. Komoly kompromisszumok kellenek a belső teret illetően. 1 q körüli ember már alig bír beleszállni. Ja és még egy bár ez is személyes tapasztalat, amelyikkel én mentem többször az úgy rázott, hogy a tömésem is kieset....
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. Január 21. - 13:02:06 írta Pyrus »
|
Naplózva
|
Üdv End
|
|
|
Steve
Vendég
|
|
« Új üzenet #1583 Dátum: 2011. Január 21. - 14:12:40 » |
|
Üdv! Suzuki Jimny-vel, vagy Vitara-val kapcsolatban van valakinek tapasztalata terepen? Illetve egyéb téren. Nekem egészen más tapasztalom van a saját (már csak volt) Vitarámmal mint Forendnek. Soha egyetlen egyszer sem akadtam el vele sehol. Pedig gyalázatos terepeken jártam vele. Visszahúzódott Tisza áradás után a hullámtérben jártunk.... Mondjuk a BF Goodrich MT-s gumik tették a dolgukat!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Jager74
|
|
« Új üzenet #1584 Dátum: 2011. Január 21. - 15:46:52 » |
|
Helyszín: Mátra alja, 0 fok körül, 1-2cm hó, alatta vékony sárréteg. Vízszintesen és enyhén emelkedő úton még elment, egypár dagonyán is keresztülmentünk, de egy meredekebb domboldalon a lucerna tába széle megfogott minket. Híg takony borította a felszínt, a kerék meg eltelt aztán elpörgött akár mit is kapcsoltam. Kinél voltál errefelé? Nem olyan vékony az a sárréteg,koma.A mostani és a karácsonyi hó előtt sem (hólepel alatt meg pláne nem) tudott a föld megfagyni,viszont benne volt 40 mm eső...Én a szűzhóban hagytam magam után 25 cm mély saras keréknyomot... Igen,én is ezt tapasztalam (ráadásul MT-s gumival),hogy addig nincs baj,míg komolyabb emelkedő nem jön.Aztán ha elfogy a lendület,vége. Állóhelyzetből előre elindulni lehetetlen vele. Visszatolatsz,bekapcsolod még a... hátsó ablaktörlőt is ...újból nekifutsz,addig sem jutsz,mint ahol megállt a technika. Na ilyet a Nívea nem csinált...az nem gondolkodott még a 40%-os emelkedő előtt sem márciusi hóolvadáskor
|
|
« Utoljára szerkesztve: 2011. Január 21. - 19:08:56 írta Pyrus »
|
Naplózva
|
|
|
|
Boar
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 16596
|
|
« Új üzenet #1585 Dátum: 2011. Január 21. - 17:39:58 » |
|
Kinél voltál errefelé? Nem olyan vékony az a sárréteg,koma.A mostani és a karácsonyi hó előtt sem (hólepel alatt meg pláne nem) tudott a föld megfagyni,viszont benne volt 40 mm eső...Én a szűzhóban hagytam magam után 25 cm mély saras keréknyomot... Igen,én is ezt tapasztalam (ráadásul MT-s gumival),hogy addig nincs baj,míg komolyabb emelkedő nem jön.Aztán ha elfogy a lendület,vége. Állóhelyzetből előre elindulni lehetetlen vele. Visszatolatsz,bekapcsolod még a... hátsó ablaktörlőt is ...újból nekifutsz,addig sem jutsz,mint ahol megállt a technika. Na ilyet a Nívea nem csinált...az nem gondolkodott még a 40%-os emelkedő előtt sem márciusi hóolvadáskor Nekem is volt nivám, van összehasonlítási alapom. Amikor megvettem a terranot, kopott AT-s gumik voltak rajta. Íjászversenyt rendeztünk "Jan-falván" (Váralján), aztán rakott utánfutóval eső után a meredeken megállt a tudomány. Kiszálltam, meg sem tudtam állni annyira csúszott. Leakasztottam az utánfutót, a vonófejet azonnal belevágtam a sárba és így csúsztunk le a lejtő aljáig, egyszerűen képtelen voltam megállni. Utána visszaültem az autóba, biztos voltam benne, hogy csak lefelé mehetek de tettem egy próbát mert nem fűlt a fogam a horhosban a leereszkedéshez. Félegy óvatos indulással aztán had szóljon...és a kocsi szépen felvitt a dombtetőre. Aztán megkapta a BFG MT papucsokat, és azóta nem volt olyan, hogy elfogyott volna alólam az autó, olyankor akadtam el ha teljesen felült. Változatlanul azt állítom, hogy a niva sehol sincs hozzá, jó gumikkal a terrano addig megy amíg fenn nem akad, viszont a nagyobb hasmagasság miatt később akad fenn mint a niva.
|
|
|
Naplózva
|
Lassan lépked a fűben a vak zenészek kara. Mondjátok emberek, ez már Európa?
|
|
|
RWS
|
|
« Új üzenet #1586 Dátum: 2011. Január 21. - 17:49:48 » |
|
Nekem is volt nivám, van összehasonlítási alapom. Amikor megvettem a terranot, kopott AT-s gumik voltak rajta. Íjászversenyt rendeztünk "Jan-falván" (Váralján), aztán rakott utánfutóval eső után a meredeken megállt a tudomány. Kiszálltam, meg sem tudtam állni annyira csúszott. Leakasztottam az utánfutót, a vonófejet azonnal belevágtam a sárba és így csúsztunk le a lejtő aljáig, egyszerűen képtelen voltam megállni. Utána visszaültem az autóba, biztos voltam benne, hogy csak lefelé mehetek de tettem egy próbát mert nem fűlt a fogam a horhosban a leereszkedéshez. Félegy óvatos indulással aztán had szóljon...és a kocsi szépen felvitt a dombtetőre. Aztán megkapta a BFG MT papucsokat, és azóta nem volt olyan, hogy elfogyott volna alólam az autó, olyankor akadtam el ha teljesen felült. Változatlanul azt állítom, hogy a niva sehol sincs hozzá, jó gumikkal a terrano addig megy amíg fenn nem akad, viszont a nagyobb hasmagasság miatt később akad fenn mint a niva.
Nekem is volt nívám a terrano előtt. Szerintem sincs a níva sehol a terranohoz. Jó pár évig nyúztam a terranot Tolna, Somogy, Nógrád megye pagonyaiban, olyan helyeken is, ahol a helybeli nívás vadászok ki sem mertek menni.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Steve
Vendég
|
|
« Új üzenet #1587 Dátum: 2011. Január 21. - 18:37:34 » |
|
Nekem a Nivával az volt a legfőbb gondom, hogy folyamatosan javítani kellett. Tök mindegy, hogy új vagy régi. Mind kettő volt...
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Sakac
Globális moderátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9919
|
|
« Új üzenet #1588 Dátum: 2011. Január 21. - 19:10:01 » |
|
Én csak trabantot nyúztam terepen az jó volt benne hogy ha fenn akadtam valahol vele akkor simán arrébb raktam...
|
|
|
Naplózva
|
"Mindenkinek két élete van. De a második csak akkor kezdődik el, ha valaki rájön, hogy csak egy van"
|
|
|
CID
|
|
« Új üzenet #1589 Dátum: 2011. Január 21. - 19:14:14 » |
|
Köszi srácok az infót. Tegnap néztem egy Vitara kontra Freelander videót, és nagyon meggyőző volt az autó.
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
|