pnorbi
|
|
« Új üzenet #1440 Dátum: 2010. Október 29. - 21:58:31 » |
|
Még leküzdhető homokon sem fogok vele járni, de jó kis vas megyei dagonyában annál többet.
Jó is az! De abból leküzdhetetlenben annál többet. ami persze így már leküzdhetó lesz
|
|
|
Naplózva
|
Rohantok széles országútakon. Én a hegyek ösvényeit szerettem. Szépségek mellett futtok el vakon, de ormok fényesedtek meg felettem.
Áprily Lajos
|
|
|
Pyrus
Globális moderátor
Vadász
Elérhető
Hozzászólások: 4587
|
|
« Új üzenet #1441 Dátum: 2010. Október 29. - 22:21:51 » |
|
Még leküzdhető homokon sem fogok vele járni, de jó kis vas megyei dagonyában annál többet.
Ne a dagonyákban menj, hanem az utakon!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Troja
|
|
« Új üzenet #1442 Dátum: 2010. Október 30. - 04:39:36 » |
|
Ne a dagonyákban menj, hanem az utakon! Tényleg vaze! Erre nem is gondoltam!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #1443 Dátum: 2010. Október 30. - 10:13:04 » |
|
Tényleg vaze! Erre nem is gondoltam! Szia! Majd számolj be légy szíves ha vannak tapasztalatok a Pajerorol, minden érdekel! Köszönöm!
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
Troja
|
|
« Új üzenet #1444 Dátum: 2010. Október 31. - 08:16:17 » |
|
Szia! Majd számolj be légy szíves ha vannak tapasztalatok a Pajerorol, minden érdekel! Köszönöm! Pár hete van nálam, egyenlőre nagyon jók a tapasztalatok. Volt ugyanezzel a 2,5-ös motorral L200-as autóm, szintén 98-as évjáratból. Alap kivitel a rövid fajtából, klíma nincsen benne. Országúton kényelmes, gyors, jó a fogyasztása, átlag 9l. A korához képest/ 98-as/ jó állapotú, csak az előző tulaj kutyája amortizálta le egy kicsit a csomeszt, meg erős kutyaszagot hagyott hátra, amit elég nehéz volt kitakarítani. A rozsda egy kicsit látszik helyenként, de nem báli autó! Terepen még csak az országuti gumival voltam vele, de meglepően jól viselkedett, talán a rövid tengelytávnak, meg a difizárnak köszönhetően. Nagy hátrány a kicsi csomagtartó, de azért egy 80 kg disznót, utána meg egy gím tarvadat sikerült már betennem, a vadrácsot most csináltam hozzá, éppen szárad a festék. Egyenlőre ennyi, de bármi kérdésed van szívesen válaszolok!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #1445 Dátum: 2010. Október 31. - 09:31:10 » |
|
Pár hete van nálam, egyenlőre nagyon jók a tapasztalatok. Volt ugyanezzel a 2,5-ös motorral L200-as autóm, szintén 98-as évjáratból. Alap kivitel a rövid fajtából, klíma nincsen benne. Országúton kényelmes, gyors, jó a fogyasztása, átlag 9l. A korához képest/ 98-as/ jó állapotú, csak az előző tulaj kutyája amortizálta le egy kicsit a csomeszt, meg erős kutyaszagot hagyott hátra, amit elég nehéz volt kitakarítani. A rozsda egy kicsit látszik helyenként, de nem báli autó! Terepen még csak az országuti gumival voltam vele, de meglepően jól viselkedett, talán a rövid tengelytávnak, meg a difizárnak köszönhetően. Nagy hátrány a kicsi csomagtartó, de azért egy 80 kg disznót, utána meg egy gím tarvadat sikerült már betennem, a vadrácsot most csináltam hozzá, éppen szárad a festék. Egyenlőre ennyi, de bármi kérdésed van szívesen válaszolok! Szuper! Alkatrészárak terén kellemesek a tapasztalataim, azt várnám majd, hogy a futóműelemek és a hajtás hogyan bírják a strapát, bár az L200-al nekem is vannak tapasztalataim, és meglepően jók. Kalappal a géphez!
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
pnorbi
|
|
« Új üzenet #1446 Dátum: 2010. Október 31. - 09:33:40 » |
|
Láttátok már a legújabb Ford Rangert? http://www.testcar.hu/hu/news/101018-sidney-leleplezes-ford-ranger-uj-auto.html (képek kicsit lejjebb) Hát, meg kell vallani, nem néz ki rosszul. Meg, hát, a 3,2 literes, Duratorq TDCi, soros öthengeres motor sem hangzik rosszul! Csak, sajnos az az érzésem, hogy ezzel a ranger-ből is sikerült egy újabb luxusterepjárót csinálni, ami innentől nem feltétlenül a mi céljainkat fogja szolgáni, és nem a mi pénztárcánkhoz lesz igazítva... Vajon miért törénik előbb-utóbb ez minden jobb pick-uppal? Úgy tűnik, ez a jövő: a pick-up-ok városiasodása...
|
|
|
Naplózva
|
Rohantok széles országútakon. Én a hegyek ösvényeit szerettem. Szépségek mellett futtok el vakon, de ormok fényesedtek meg felettem.
Áprily Lajos
|
|
|
Sanyooo
Vendég
|
|
« Új üzenet #1447 Dátum: 2010. Október 31. - 13:00:34 » |
|
"A váltóáttételek és a végáttétel úgy került kialakításra, hogy a gyorsulás kivételes legyen, az autó fogyasztása kedvező maradjon, jók legyenek a vontatási képességek, illetve csöndes legyen a futás." Ezt a mondatot értelmezné nekem valaki, mert kicsit homályos!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
pnorbi
|
|
« Új üzenet #1448 Dátum: 2010. Október 31. - 20:14:31 » |
|
"A váltóáttételek és a végáttétel úgy került kialakításra, hogy a gyorsulás kivételes legyen, az autó fogyasztása kedvező maradjon, jók legyenek a vontatási képességek, illetve csöndes legyen a futás." Ezt a mondatot értelmezné nekem valaki, mert kicsit homályos! Hát, megpróbálom: váltóáttétel: ez gondolom még egyértelmű, a váltó áttételezése, meghatározza mikor kell fel/ vissza váltani. végáttétel: A végáttétel azt határozza meg, hogy a meghajtott kerék egy fordulata alatt, a motor hány fordulatot tesz meg. Ez a szám minnél kisebb, annál hosszabb, és minnél nagyobb, annál rövidebb áttételről beszélünk. A hosszabb áttétel nagyobb végsebességet, de kisebb gyorsulást, a rövidebb áttétel kisebb végsebességet, de nagyobb gyorsulást eredményez. Túl hosszú, vagy túl rövid végáttétel rosszabb teljesítményt nyújt, ráadásul a motor károsodásához is vezethet. A végáttétel kiszámítása egyszerü. x=végáttétel, spur=meghajtott fogaskerék, pinion=motorfogaskerék, belső áttétel=az autónk belső áttétele. x=(spur/pinion)•(belső áttétel) A belső áttételt megtudhatjuk az autónk manualjából. Ebből adódóan, a gyorsulás és a fogyasztás már érthető. De hogy a vontatás hogy jön ide?? A csöndes futás pedig azért van itt, mert ugye a váltásoknál határozódik meg, hogy mekkora a motorhang váltás előtt/után. Ennyi az összefüggés a csendességgel, dehát ez még függ a gumiktól, az úttipustól, stb. is... ez gondolom egyértelmű is. ennyit tudtam segíteni. Ha valamiben tévedtem, hozzáértők, kérem javítani!
|
|
|
Naplózva
|
Rohantok széles országútakon. Én a hegyek ösvényeit szerettem. Szépségek mellett futtok el vakon, de ormok fényesedtek meg felettem.
Áprily Lajos
|
|
|
Sanyooo
Vendég
|
|
« Új üzenet #1449 Dátum: 2010. Október 31. - 20:28:54 » |
|
Hát, megpróbálom: váltóáttétel: ez gondolom még egyértelmű, a váltó áttételezése, meghatározza mikor kell fel/ vissza váltani. végáttétel: A végáttétel azt határozza meg, hogy a meghajtott kerék egy fordulata alatt, a motor hány fordulatot tesz meg. Ez a szám minnél kisebb, annál hosszabb, és minnél nagyobb, annál rövidebb áttételről beszélünk. A hosszabb áttétel nagyobb végsebességet, de kisebb gyorsulást, a rövidebb áttétel kisebb végsebességet, de nagyobb gyorsulást eredményez. Túl hosszú, vagy túl rövid végáttétel rosszabb teljesítményt nyújt, ráadásul a motor károsodásához is vezethet. A végáttétel kiszámítása egyszerü. x=végáttétel, spur=meghajtott fogaskerék, pinion=motorfogaskerék, belső áttétel=az autónk belső áttétele. x=(spur/pinion)•(belső áttétel) A belső áttételt megtudhatjuk az autónk manualjából. Ebből adódóan, a gyorsulás és a fogyasztás már érthető. De hogy a vontatás hogy jön ide?? A csöndes futás pedig azért van itt, mert ugye a váltásoknál határozódik meg, hogy mekkora a motorhang váltás előtt/után. Ennyi az összefüggés a csendességgel, dehát ez még függ a gumiktól, az úttipustól, stb. is... ez gondolom egyértelmű is. ennyit tudtam segíteni. Ha valamiben tévedtem, hozzáértők, kérem javítani! Szia! Kimerítő válasz volt, köszönöm! De én arra gondoltam, hogy a cikkíró nagy buzgalmában ellentétes fogalmakat gyúrt össze úgy, hogy azt nyilvánvalóan lehetetlen megvalósítani egy autóban. Ha kivételesen jó a gyorsulás, akkor nem takarékos a fogyasztás. Ha jó a vontatási képesség, akkor nem jól gyorsul, és nem takarékos. Persze szerintem!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
pnorbi
|
|
« Új üzenet #1450 Dátum: 2010. Október 31. - 20:42:06 » |
|
Szia! Kimerítő válasz volt, köszönöm! De én arra gondoltam, hogy a cikkíró nagy buzgalmában ellentétes fogalmakat gyúrt össze úgy, hogy azt nyilvánvalóan lehetetlen megvalósítani egy autóban. Ha kivételesen jó a gyorsulás, akkor nem takarékos a fogyasztás. Ha jó a vontatási képesség, akkor nem jól gyorsul, és nem takarékos. Persze szerintem!
Na várjál! azért picit vitatkoznék veled. Ha kivételesen jó a gyorsulás, még nem muszáj vezetés közben 10 mp alatt felpengetni 100-ra. Csak lehet. Tehát attól hogy jól gyorsul, még lehet jó a fogyasztás. Bár gyorsulás közben, kétségtelen hogy nagyobb lesz a gyorsulás. Attól hogy jó a vontatási képesség, még nem muszáj vontatnod vele, tehát gyorsulhat jól és lehet takarékos. Ezzel csak azt akarom magyarázni, hogy ezek a dolgok nem zárják ki egymást. Ha azt írta volna: gyorsulás közben takarékos, ill. vontatás közben jól gyorsul és takarékos, akkor igen!
|
|
|
Naplózva
|
Rohantok széles országútakon. Én a hegyek ösvényeit szerettem. Szépségek mellett futtok el vakon, de ormok fényesedtek meg felettem.
Áprily Lajos
|
|
|
pnorbi
|
|
« Új üzenet #1451 Dátum: 2010. Október 31. - 20:45:05 » |
|
Váááááá! Visszaolvasás hiánya! "Bár gyorsulás közben, kétségtelen hogy nagyobb lesz a gyorsulás." ...nagyobb lesz a fogyasztás!
|
|
|
Naplózva
|
Rohantok széles országútakon. Én a hegyek ösvényeit szerettem. Szépségek mellett futtok el vakon, de ormok fényesedtek meg felettem.
Áprily Lajos
|
|
|
Sanyooo
Vendég
|
|
« Új üzenet #1452 Dátum: 2010. Október 31. - 21:10:41 » |
|
Na várjál! azért picit vitatkoznék veled. Ha kivételesen jó a gyorsulás, még nem muszáj vezetés közben 10 mp alatt felpengetni 100-ra. Csak lehet. Tehát attól hogy jól gyorsul, még lehet jó a fogyasztás. Bár gyorsulás közben, kétségtelen hogy nagyobb lesz a gyorsulás. Attól hogy jó a vontatási képesség, még nem muszáj vontatnod vele, tehát gyorsulhat jól és lehet takarékos. Ezzel csak azt akarom magyarázni, hogy ezek a dolgok nem zárják ki egymást. Ha azt írta volna: gyorsulás közben takarékos, ill. vontatás közben jól gyorsul és takarékos, akkor igen!
Vitatkozhatunk! Gyorsuláshoz, kevés hosszú fokozat kell, vontatáshoz sok rövid! A kamionokon, traktorokon hány fokozatú váltókat alkalmaznak? De hogy ezek takarékosak lennének? Szerintem ez egy erősen reklám szagú cikk, amit az is jelez, hogy többet foglalkozik a dukkózással, meg a belső kényelemmel, mint a hajtáslánccal! Azt elintézi azzal, hogy van 2x, meg 4x meghajtású változat is! Szóval engem nem győzött meg arról, hogy ez egy "kiváló terepjáró"!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
pnorbi
|
|
« Új üzenet #1453 Dátum: 2010. Október 31. - 21:39:06 » |
|
Vitatkozhatunk! Gyorsuláshoz, kevés hosszú fokozat kell, vontatáshoz sok rövid! A kamionokon, traktorokon hány fokozatú váltókat alkalmaznak? Ez most egy találós kérdés? Mtz-n 8-9 fokozat, ha jól emlékszem a nyárról. De hogy ezek takarékosak lennének? Szerintem ez egy erősen reklám szagú cikk, amit az is jelez, hogy többet foglalkozik a dukkózással, meg a belső kényelemmel, mint a hajtáslánccal! Azt elintézi azzal, hogy van 2x, meg 4x meghajtású változat is! Szóval engem nem győzött meg arról, hogy ez egy "kiváló terepjáró"! Ez 100%, hogy egy a gyártó által megfogalmazott piárcikk, ugyanis ahogy nézelődtem, még legalább 4 hírportálon találtam kísértetiesen hasonló cikkeket: 1: http://www.testcar.hu/hu/news/101018-sidney-leleplezes-ford-ranger-uj-auto.html2: http://tranzitonline.eu/2/hirek/hirek/2010-10-14/sidney-ben-leleplezesre-kerult-az-uj-ford-ranger3. http://www.autoblog.hu/hirek/a_kategoria_elere_tor_az_uj_ford_ranger.html4. http://www.bevezetem.hu/cikk/sydney-ben-lepleztek-le-az-uj-ford-rangert-1stbstb... Engem sem győzött meg a cikk, a képek is csak arról, hogy a designerek megalkottak egy külcsínre jól kinéző pickupot. Ennyi.
|
|
|
Naplózva
|
Rohantok széles országútakon. Én a hegyek ösvényeit szerettem. Szépségek mellett futtok el vakon, de ormok fényesedtek meg felettem.
Áprily Lajos
|
|
|
S.Peti
|
|
« Új üzenet #1454 Dátum: 2010. Október 31. - 22:08:49 » |
|
|
|
|
Naplózva
|
...forrókezű fiatal vadásztárs...
|
|
|
|