Oldalak: 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 [73] 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792583 alkalommal)
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #1080 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 10:26:37 »

A fékrendszere teljesen gyári, miután visszaalakítottuk a tárcsafékről.

Mitsu kardánok vannak rajta (drágák is a keresztek, s majdnem évente kell cserélni őket gyakori zsírozás mellett is). Mi is gondolkodtunk már kardánfékre, de egyenlőre nem találtunk megfelelő donort, mert ami elférne, az nem hatásos, ami hatásos lenne, az meg nem fér el. Meghát a vizsgán is valahogy át kéne mennie.

Miért nem jók a gyári kardánok?
Mi nem tetszett a tárcsával?
Valamit nem jól csináltatok, mert itt van egy szaki, az ő munkái nagyon jók.
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
Sabbati
Igazhitű Effendi és Birodalmi Tasliosztogató
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4799



« Új üzenet #1081 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 10:27:08 »

Az nem lehet, hogy folyamatosan hozzáér a tárcsához a fékbetét? Szerintem kizárt, hogy normális használat esetén 3 hét alatt megegye....

Pláne, ha pumpálni is kell, akkor lehet hogy szimplán főfékhengeres, nem?

Én is a fenékszelepek táján kezdenék először kereskedni.

 Effendi
Naplózva

"Ihre besondere Stärke ist die Praxis."
Anti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2681



« Új üzenet #1082 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 10:44:52 »

Autóvásárlási gond(olat)ok

Mostanában aktuálissá válik egy autó vétele feleségem számára.
Nekem rögtön felcsillant a szemem, mi lenne, ha valami terepjárót vennénk, amit hét közben az asszony, hétvégén én használnék vadászni.
Ez alapvetően nincs is ellenére, tetszenek neki a terepes gépek. Viszont mindenféle kényelmi kütyüvel jól felszereltnek kell lennie + klíma mindenképpen, és ne legyen valami batár nagy dög. (platósok kizárva)
Én szeretnék minél jobb terepjáró képességet, de mivel korlátozott, fix összeggel kell gazdálkodnunk ebből esetleg engedni kell.
Minimum szint azért a négykerékhajtás és egy sima személyautónál nagyobb hasmagasság. Azért be tudjak olyan helyre is menni, ahova eddig személykocsival nem.
Már régóta hiányát érzem egy terepjárónak, igaz a területen ahol tag vagyok, van egy papír nélküli Terranónk közösen a helyi vadászcimborámmal. Kívülről elég leharcolt, de prímán működik, közúton meg csak keresztben közlekedünk ott vele. A gond az, hogy ott az utóbbi években évente (!) kétszer-háromszor jutottam el oda vadászni. (különböző okok miatt, messze van stb…)
Máshova viszont ahogy időm engedi hétvégénként rendszeresen megyek, és több helyen igencsak elkéne egy terepjáró. 

Lehetőleg dízelt szeretnék – a kedvezőbb fogyasztás és a nyomatékosabb motor miatt - de nem zárkózom el a benzines motoroktól sem, csak ne legyen egy benzinzabáló szörnyeteg.
Mivel többet fog betonon futni, durva terepgumi nem kerül rá, max. valami AT-s gumi.

Sokféle típus szóba került a komolyabb terepjáróktól a „telekjárókon” át (SUV) a négykerekes kisautókig.
Bevallom én nem értek jól az autókhoz, ezért felhívtam az összes autószerelő és hozzáértő barátomat, ismerősömet tanácsért. Sok jó gondolattal lettem gazdagabb, de egyrészt mindenki a saját lovát dicséri, másrészt voltak szöges ellentétes javaslatok is. Olvasgattam a „népítéletet” is.
Már hetek óta bújom a különböző autóhirdetési portálokat, néhány autót megnéztem, de nem jutottam közelebb a döntéshez. Az már kikristályosodott, hogy a rendelkezésre álló összegből egy kb. 1996-2000 közti kiadású gépet tudnánk venni, (S. ignis esetében 2003-2005).

A következő autómárkákat nézegettem eddig:

-Nissan Terrano II
Az árát elég jól tartja (’96-’98 kiadású jönne ki).
Terepen nem kell bemutatni. Igen Taps
Nekem ez lenne a legszimpatikusabb, de kezdek arról meggyőződni, hogy akinek jó állapotú terranója van, annak esze ágában sincs eladni…
Amiket láttam azok elég pocsék állapotban voltak, nem bántak velük túl jól.
Ha csak vadászi kéne, egyszerűbb lenne, de Dórinak nem szeretnék egy olyan autót, amit állandóan szerelni kell. Nem beszélve a belső részek esztétikájáról.
Ennyi pénzért inkább csak a 3 ajtós változatot kapni, ami végül is nem lenne baj, a rövid tengelytáv terepezéskor jó lehet, családi nyaralásra meg úgysem ezzel mennénk.

-Suzuki VitaraA JLX-eket néztem főleg. (’98-2000)
Szintén jó áron (jó erős) adják ált.
Benzines…
A terepjáró képességévelel nagyjából tisztában vagyok. A szervízháttér biztosítva lenne R.Zoli fórumtársunk által.

-Daihatsu Terios
Kívülről nekem tetszik ez a kis mini terepjáró. Az 1300 cm³ motor nem fogyaszthat túl sokat. Autószerelő ismerősök viszont mind lebeszéltek róla, a drága és főleg a nem létező alkatrész utánpótlás miatt. Egy tíz év körüli autónál már ez is szempont.

-Opel Frontera
Igazából nincs róla információm, tapasztalatom, egyszer vadásztattak egy ilyennel, terepen is jónak tűnt.

-Kia Sportage (2000-es kiadású)
Diesel 2000cm³, Jó véleményeket olvastam róla. Lomha, de ez nem lenne hátrány…
(???)
-Honda HR-V (’99-2000)
1600 cm³ benzines, Ezt is ajánlották, a „népítéletben” jókat írnak róla, nekem személyes tapasztalatom nincs.
Elég nagy a választék belőlük, remélem nem azért, mert most 10 évesen kezdik beadni a kulcsot. Vállat von

-Suzuki Ignis 4WD (2003-2005)
Nekem már régóta szimpatikus volt ez a kis autó. Nem igazi terepjáró, de alapvetően magas felépítés + négykerék meghajtással elmehet néhány helyen. Erdőjárónak van ilyen, meg van elégedve vele. Egyik barátom szerint az én céljaimnak ez felel meg a legjobban, egy másik meg nagyon ellenzi, sőt már az asszonyt is meggyőzte, hogy nehogy ilyet vegyünk. Egyet néztem meg eddig, az-az igazság, hogy engem se győzött meg…  Nem szól szám

A végső döntést valószínű úgyis az fogja meghozni, hogy melyik autóból találok egy nagyon jó állapotút, kihagyhatatlan(nak tűnő) ajánlatot.

Hátráltatja a dolgot, hogy nagyon kevés időm van autók után mászkálni. Hiába nézem ki a hirdetésben, hogy ez vagy az milyen jó lenne, ha nem tudok elmenni megnézni. Messzebbre egyébként se terveztem elkirándulni egy kocsi miatt. Csak azokat nézem, amik a közelben vannak, vagy munkám során útba esnek.

Akinek a leírtakkal kapcsolatban van ötlete tippje javaslata, valamelyik említett –általam kevéssé ismert – autómárkáról tapasztalata ne tartsa magában! (Konkrét ajánlatokat is szívesen fogadok.)
 Wave


Naplózva

"kilenc és fölötte"
I shot the sheriff, but I did not shoot the deputy...
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1083 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 10:50:17 »

Miért nem jók a gyári kardánok?
Mi nem tetszett a tárcsával?
Valamit nem jól csináltatok, mert itt van egy szaki, az ő munkái nagyon jók.

A gyári kardánok gyengék voltak. A tárcsáról már leírtam, hogy még hamarabb koptak el a betétek, amikor pedig keményített betéteket tettünk be, akkor meg a tárcsa kopott el.
Normális terepen nem is lenne probléma, de a helyi viszonyok olyanok, hogy homokos, tőzeges viztócsából ki, majd ugyanilyen víztócsába be, s ez ismétlődik folyamatosan. Valószínűleg nem mi csesztünk el valamit, mert a cég platós UAZ-ának ugyanez a fő gyengéje, s az teljesen gyári, nincs hozzányúlva, átalakítva.
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #1084 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 10:56:58 »

-Nissan Terrano II
Az árát elég jól tartja (’96-’98 kiadású jönne ki).
Terepen nem kell bemutatni. Igen Taps
Nekem ez lenne a legszimpatikusabb, de kezdek arról meggyőződni, hogy akinek jó állapotú terranója van, annak esze ágában sincs eladni…
Amiket láttam azok elég pocsék állapotban voltak, nem bántak velük túl jól.
Ha csak vadászi kéne, egyszerűbb lenne, de Dórinak nem szeretnék egy olyan autót, amit állandóan szerelni kell. Nem beszélve a belső részek esztétikájáról.
Ennyi pénzért inkább csak a 3 ajtós változatot kapni, ami végül is nem lenne baj, a rövid tengelytáv terepezéskor jó lehet, családi nyaralásra meg úgysem ezzel mennénk.

 S.Peti
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #1085 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 11:01:32 »

A gyári kardánok gyengék voltak. A tárcsáról már leírtam, hogy még hamarabb koptak el a betétek, amikor pedig keményített betéteket tettünk be, akkor meg a tárcsa kopott el.
Normális terepen nem is lenne probléma, de a helyi viszonyok olyanok, hogy homokos, tőzeges viztócsából ki, majd ugyanilyen víztócsába be, s ez ismétlődik folyamatosan. Valószínűleg nem mi csesztünk el valamit, mert a cég platós UAZ-ának ugyanez a fő gyengéje, s az teljesen gyári, nincs hozzányúlva, átalakítva.
Gyári UAZ tárcsafék? Fejvakarás
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1086 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 11:02:48 »

Gyári UAZ tárcsafék? Fejvakarás

Nem, Niva.
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #1087 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 11:04:14 »

Nem, Niva.
Niva fékrendszer van az UAZon?
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
S.Fox
Vendég
« Új üzenet #1088 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 11:06:03 »

A fentiekből én a Vitarát venném.

Sportage, HRV, Ignis nem igazán terepjárók, Fronterából és Teriosból kevés van, így gondolom bontóból sincs sok alkatrész. Terranóból meg idősebbet tudnál venni a Vitaránál és nem nőnek való, városba.

Ha sokkal több az aszfalt és nem feltétlenül kell nagyon durva terepen menni, akkor viszont a Sportage. Unokabratyóm egy benzinest 4 évig nyúzott és annyira elégedett volt vele, hogy a Defenderbe ez idő alatt cca 2 ezer kilométert tett.
Naplózva
nagysas
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4147


TSP


« Új üzenet #1089 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 11:17:28 »

A fentiekből én a Vitarát venném.

Sportage, HRV, Ignis nem igazán terepjárók, Fronterából és Teriosból kevés van, így gondolom bontóból sincs sok alkatrész. Terranóból meg idősebbet tudnál venni a Vitaránál és nem nőnek való, városba.

Ha sokkal több az aszfalt és nem feltétlenül kell nagyon durva terepen menni, akkor viszont a Sportage. Unokabratyóm egy benzinest 4 évig nyúzott és annyira elégedett volt vele, hogy a Defenderbe ez idő alatt cca 2 ezer kilométert tett.

Vitara  Igen bár dízelben borsos az ára, de a PSA dízelekkel nem lesz gondod, legfeljebb, ha Életed Párja nem enged a közelébe  Ördög
Naplózva

Ó Sunny... a tyúkok előtt mindig legyen víz!!
在我赤裸的身上牺牲一只山羊
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1090 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 11:23:08 »

Niva fékrendszer van az UAZon?

Nem, mert teljesen vissza lett alakítva.

Azt hallottam, hogy a Vitara tárcsafék feltehető az UAZ-ra, különösebb átalakítás nélkül, ez igaz?
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #1091 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 11:29:58 »

Nem, mert teljesen vissza lett alakítva.

Azt hallottam, hogy a Vitara tárcsafék feltehető az UAZ-ra, különösebb átalakítás nélkül, ez igaz?
Tudom, hogy van jól működő rendszer, komoly igénybevételre tervezve.
Ha érdekel, adok egy telefonszámot, ott mindenre választ kaphatsz.
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
Tamás
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 830



« Új üzenet #1092 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 12:46:06 »

... kuplungot felengedve lehörgetni a kocsit biztosan nem autókímélő megoldás...

Elmagyaráznád, hogy miért nem?
Motorfékezéskor a motor belső ellenállását használod ki. (súrlódás, stb.) Ugyanazt a súrlódást megkapja a motorod akkor is, ha motorfékezés helyett kinyomott kuplunggal gurulsz, csak olyankor még üzemanyagot is engedsz a motorba, hogy ne álljon le.
Naplózva

"Nem az a lényeg, hogy hol vadászik az ember, hanem hogy kivel."
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1093 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 12:50:28 »

Tudom, hogy van jól működő rendszer, komoly igénybevételre tervezve.
Ha érdekel, adok egy telefonszámot, ott mindenre választ kaphatsz.

Most így néz ki a jobb hátulja:




Ismétlen, elsejére teljesen fel lett újitva.
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1094 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 12:52:36 »

Bocsi, nem a jobb, hanem a menetirány szerinti bal hátsó. Látszik, hogy kezdek fáradni.
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
Oldalak: 1 ... 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 [73] 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: