Oldalak: 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792581 alkalommal)
Sabbati
Igazhitű Effendi és Birodalmi Tasliosztogató
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4799



« Új üzenet #1050 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 18:07:55 »

Tudod, a garival is vannak bajok.
A Navarránál és a Chevi mittoménminél is hallottam, hogy annyiszor kellett garis javításra vinni, hogy a tulaj visszavetette az autót.
Mert oké, hogy ingyen van, de az tűrhetetlen, hogy hetente elbenzinezel a szervizig, ücsörögsz órákig, aztán kezded az egészet előről egy másik bibivel.
Lehet, hogy hamar feladtuk mi is, de vannak határok, amikor az ember mérlegeli, hogy a befektetett energia megéri-e az egészet.
Persze, egy autó nem kis érték, nagyon meg tudja keseríteni a tulaj életét.

Ellenpélda, aztán nem offolok tovább:
A második Polom fehér volt (ennek később lesz jelentősége).
Én nem sokat vezettem, az akkori Ányecska rohangált vele. Tél volt, beültem, egy idő után éreztem, hogy gyengén muzsikál a fűtés.
Bevittem a szervizbe, ahol egy köcsög a parkolóban megállapította, hogy termosztát-cserés a verda, telefonálni kell Münchenbe, kábé 150e körül áll meg a számla és három hétig nem kéne az autóval járni.
Mindezt a garanciális idő lejárta után 3 héttel.
Biztosíték eldurrant, mondtam nekik, hogy fülönverek valakit.
Aztán ketyegett az agyam, mert megláttam, hogy a fehér mocitető belsején láttam valami pirosat.
A VW hűtőfolyadéka rózsaszín, mondtam a bunkónak, hogy üljön már most ő be és indítsa be a paripát.
Nem ragozom tovább, egy gumi fűtéscsövet kikoszolt a szervoolaj-tartály tartójának - germán módon kombinált fogóval- lecsippentett vége, abból szökött a hűtővíz.
A cső valami 2 ropiba került.

Köcsögök.
Naplózva

"Ihre besondere Stärke ist die Praxis."
Lacus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3936



« Új üzenet #1051 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 18:11:39 »

Pati  Wave ! Próbáld kinyomott kuplunggal fékezni , akkor nincs akkora terhelés . Lehet akkor tovább birja :
talán  Fejvakarás
Naplózva

Üdv Lacus.

/ " Ifjaik majdnem mindennap vadászaton voltak; ezért aztán attól az időtől fogva mindmostanáig a magyarok jobb vadászok is, mint a többi nemzetek.  "  / Anonymus
pati
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2904


« Új üzenet #1052 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 20:44:16 »

Pati  Wave ! Próbáld kinyomott kuplunggal fékezni , akkor nincs akkora terhelés . Lehet akkor tovább birja :
talán  Fejvakarás
Már nem nagyon fékezek, mert mint írtam, sok az erdőben a fa.  Stoel
Azonban mások is vezetik néha az autót, ilyenkor jelentősen megnő a fékelhasználódás.
Nekem anno azt tanították, hogy használjam a motorféket is, ez pedig főleg dízelnél, eléggé jelentős.
Naplózva

"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem."
Üdv: pati
Sabbati
Igazhitű Effendi és Birodalmi Tasliosztogató
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4799



« Új üzenet #1053 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 20:51:53 »

Ezen én is megakadtam, Lacóka, mert a motorfék igen jelentős szerepet játszik mind a fékezésben, mind a fogyasztás csökkentésében... Fejvakarás


 Effendi
Naplózva

"Ihre besondere Stärke ist die Praxis."
Lacus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3936



« Új üzenet #1054 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 22:27:54 »

Tudtommal sok versenyző is így használja , és a fogyasztás egyáltalán nem nő .
Ráadásul kíméled a motort is . Még  a Forma 1-ben  is van egy két pilóta , aki igy vezet .
Naplózva

Üdv Lacus.

/ " Ifjaik majdnem mindennap vadászaton voltak; ezért aztán attól az időtől fogva mindmostanáig a magyarok jobb vadászok is, mint a többi nemzetek.  "  / Anonymus
Sabbati
Igazhitű Effendi és Birodalmi Tasliosztogató
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4799



« Új üzenet #1055 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 22:35:02 »

Lehet, hogy igazad vagyon, de azokban a bringákban, ahol van pillanatnyi fogyasztásmérő kijelzés, tisztán lehet látni, hogy ha kinyomott kuplunggal haladok, akkor van fogyi, ha pedig motorfékkel lassítok, akkor a fogyasztásom 0,0.
A fékezésnél pedig szerintem a fék+motorfék erőteljesebb, mint a fék+tehetetlen lendület.

De lehet, hogy igazad van, mert én csak egy napkeleti tevezsoké vagyok... Nyihi Nyihi Nyihi

 Effendi
Naplózva

"Ihre besondere Stärke ist die Praxis."
Erdojaro (Molnár Attila)
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14841



« Új üzenet #1056 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 22:57:25 »

Én is úgy tanultam, hogy a kuplungot csak akkor nyomjuk ki, ha már az autó lelassult.
A kinyomott kuplunggal való fékezés bizonyos helyzetekben veszélyes is lehet! (Nem kicsit. Nagyon! Ördög)
Az is igaz, hogy a motorfékezés alatt megnő a fogyasztás.

Egyébként hogy mutathat 0,0-át, ha a motor jár? Az én szutyok kis "mi autónk" járó motornál 4,1 -et mutat.
Igaz, ha araszolgatok a dugóban 40,0 is tud!? Fejvakarás
Naplózva

A Vadászat olyan mint a NŐ!  Minél több időt töltesz vele, annál jobban rájössz, hogy nem tudsz róla semmit!
Sanyooo
Vendég
« Új üzenet #1057 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 23:04:49 »

"Az is igaz, hogy a motorfékezés alatt megnő a fogyasztás."----ez csak a régi autóknál volt igaz.
A mai modern elektronikás motorok nem fogyasztanak üzemanyagot motorfék-üzemmódban! A motor azért nem áll le, mert a kerekek vissza hajtanak! Ha megszűnik a motorfék üzem, az elektronika újra ad üzemanyagot, és a motorüzem visszaáll normál állapotba! De tévedhetek, mi az nekem? Mosolyog
Naplózva
Marksman
Aladdin
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4220



« Új üzenet #1058 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 23:21:53 »

"Az is igaz, hogy a motorfékezés alatt megnő a fogyasztás."----ez csak a régi autóknál volt igaz.
A mai modern elektronikás motorok nem fogyasztanak üzemanyagot motorfék-üzemmódban! A motor azért nem áll le, mert a kerekek vissza hajtanak! Ha megszűnik a motorfék üzem, az elektronika újra ad üzemanyagot, és a motorüzem visszaáll normál állapotba! De tévedhetek, mi az nekem? Mosolyog


Nem tévedsz, a motorvezérlés érezni is, amikor átkapcsol... Tolóüzemnek hívják. A mai modern injektoros autók motormenedzsmentje már tudja, de igazából sok éve ez a bevett rendszer.

 Emelem
Naplózva

"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
Lacus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3936



« Új üzenet #1059 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 23:25:02 »

Sanyooo ! A mai technikánál , már más a helyzet . Figyeld meg a vitatkozók mindig extrém helyzetet hoznak fel példának .
Ismerős úton , terepen nyugodt körülmények már más technikát is lehet alkalmazni . A mai fiatalok  Ördög rövid utca  ,
Beül nagy gáz , és nagy fék mert jön a kereszteződés .  Ördög
Naplózva

Üdv Lacus.

/ " Ifjaik majdnem mindennap vadászaton voltak; ezért aztán attól az időtől fogva mindmostanáig a magyarok jobb vadászok is, mint a többi nemzetek.  "  / Anonymus
Sanyooo
Vendég
« Új üzenet #1060 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 23:36:47 »

"A mai fiatalok  "---ne irígykedj, mi is voltunk fiatalok! Tudnék mesélni!  Vigyorog Sajnos már csak "mesélni" tudok!  Rííí
Naplózva
Lacus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3936



« Új üzenet #1061 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 23:44:18 »

A versenyző a kanyarhoz közeledve több fázisban, különböző erővel fékez, majd már a kanyarban fejezi be a fékezést, közvetlenül ez után már a gázpedálra lép (a Forma-1-es pilóták esetében nem ritka, hogy egy időben a gázt és a féket is használják) és a kanyarból kifelé gyorsít. A folyamat jó ütemben való alkalmazásával elérheti, hogy a gumik tapadási határán teljesíti az ívet (fékezéssel, kanyarodással és gázadással), a lehető legrövidebb úton, a legnagyobb .... ha jól értelmezem .. mikor nyomom a gázt és a féket is egyszerre  motorfék hol van  Fejvakarás .
Naplózva

Üdv Lacus.

/ " Ifjaik majdnem mindennap vadászaton voltak; ezért aztán attól az időtől fogva mindmostanáig a magyarok jobb vadászok is, mint a többi nemzetek.  "  / Anonymus
Voldi
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9522


Piros betűs nagyokos...


« Új üzenet #1062 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 07:24:49 »

A versenyző a kanyarhoz közeledve több fázisban, különböző erővel fékez, majd már a kanyarban fejezi be a fékezést, közvetlenül ez után már a gázpedálra lép (a Forma-1-es pilóták esetében nem ritka, hogy egy időben a gázt és a féket is használják) és a kanyarból kifelé gyorsít.

De abban biztos lehetsz, hogy a fékezést nem kinyomott kuplunggal teszi, csökkentve ezáltal a fékhatást! A többi stimmel.
Naplózva

-Voldi, ritka rusnya vagy alsógatyában...
-Levegyem?

-"Ha mindenki úgy tesz, ahogy tenni köll, akkor minden úgy lösz, ahogy lenni köll!"
Sanyooo
Vendég
« Új üzenet #1063 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 08:53:04 »

De abban biztos lehetsz, hogy a fékezést nem kinyomott kuplunggal teszi, csökkentve ezáltal a fékhatást! A többi stimmel.

A forma-1 kocsikon nincs is kuplung, ha jól tudom és bal lábbal fékeznek, jobbal  csak a gázt nyomják. Kicsit másabb, mint uazt hajtani az erdei úton, 2 m3 fával megrakottan!  Vigyorog
Naplózva
Voldi
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9522


Piros betűs nagyokos...


« Új üzenet #1064 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 08:56:34 »

A forma-1 kocsikon nincs is kuplung, ha jól tudom és bal lábbal fékeznek, jobbal  csak a gázt nyomják. Kicsit másabb, mint uazt hajtani az erdei úton, 2 m3 fával megrakottan!  Vigyorog

Van, csak otomata!
Naplózva

-Voldi, ritka rusnya vagy alsógatyában...
-Levegyem?

-"Ha mindenki úgy tesz, ahogy tenni köll, akkor minden úgy lösz, ahogy lenni köll!"
Oldalak: 1 ... 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: