Sabbati
|
|
« Új üzenet #1050 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 18:07:55 » |
|
Tudod, a garival is vannak bajok. A Navarránál és a Chevi mittoménminél is hallottam, hogy annyiszor kellett garis javításra vinni, hogy a tulaj visszavetette az autót. Mert oké, hogy ingyen van, de az tűrhetetlen, hogy hetente elbenzinezel a szervizig, ücsörögsz órákig, aztán kezded az egészet előről egy másik bibivel. Lehet, hogy hamar feladtuk mi is, de vannak határok, amikor az ember mérlegeli, hogy a befektetett energia megéri-e az egészet. Persze, egy autó nem kis érték, nagyon meg tudja keseríteni a tulaj életét.
Ellenpélda, aztán nem offolok tovább: A második Polom fehér volt (ennek később lesz jelentősége). Én nem sokat vezettem, az akkori Ányecska rohangált vele. Tél volt, beültem, egy idő után éreztem, hogy gyengén muzsikál a fűtés. Bevittem a szervizbe, ahol egy köcsög a parkolóban megállapította, hogy termosztát-cserés a verda, telefonálni kell Münchenbe, kábé 150e körül áll meg a számla és három hétig nem kéne az autóval járni. Mindezt a garanciális idő lejárta után 3 héttel. Biztosíték eldurrant, mondtam nekik, hogy fülönverek valakit. Aztán ketyegett az agyam, mert megláttam, hogy a fehér mocitető belsején láttam valami pirosat. A VW hűtőfolyadéka rózsaszín, mondtam a bunkónak, hogy üljön már most ő be és indítsa be a paripát. Nem ragozom tovább, egy gumi fűtéscsövet kikoszolt a szervoolaj-tartály tartójának - germán módon kombinált fogóval- lecsippentett vége, abból szökött a hűtővíz. A cső valami 2 ropiba került.
Köcsögök.
|
|
|
Naplózva
|
"Ihre besondere Stärke ist die Praxis."
|
|
|
Lacus
|
|
« Új üzenet #1051 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 18:11:39 » |
|
Pati ! Próbáld kinyomott kuplunggal fékezni , akkor nincs akkora terhelés . Lehet akkor tovább birja : talán
|
|
|
Naplózva
|
Üdv Lacus.
/ " Ifjaik majdnem mindennap vadászaton voltak; ezért aztán attól az időtől fogva mindmostanáig a magyarok jobb vadászok is, mint a többi nemzetek. " / Anonymus
|
|
|
pati
|
|
« Új üzenet #1052 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 20:44:16 » |
|
Pati ! Próbáld kinyomott kuplunggal fékezni , akkor nincs akkora terhelés . Lehet akkor tovább birja : talán Már nem nagyon fékezek, mert mint írtam, sok az erdőben a fa. Azonban mások is vezetik néha az autót, ilyenkor jelentősen megnő a fékelhasználódás. Nekem anno azt tanították, hogy használjam a motorféket is, ez pedig főleg dízelnél, eléggé jelentős.
|
|
|
Naplózva
|
"A vadász legbiztosabb fegyvere a türelem." Üdv: pati
|
|
|
Sabbati
|
|
« Új üzenet #1053 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 20:51:53 » |
|
Ezen én is megakadtam, Lacóka, mert a motorfék igen jelentős szerepet játszik mind a fékezésben, mind a fogyasztás csökkentésében...
|
|
|
Naplózva
|
"Ihre besondere Stärke ist die Praxis."
|
|
|
Lacus
|
|
« Új üzenet #1054 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 22:27:54 » |
|
Tudtommal sok versenyző is így használja , és a fogyasztás egyáltalán nem nő . Ráadásul kíméled a motort is . Még a Forma 1-ben is van egy két pilóta , aki igy vezet .
|
|
|
Naplózva
|
Üdv Lacus.
/ " Ifjaik majdnem mindennap vadászaton voltak; ezért aztán attól az időtől fogva mindmostanáig a magyarok jobb vadászok is, mint a többi nemzetek. " / Anonymus
|
|
|
Sabbati
|
|
« Új üzenet #1055 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 22:35:02 » |
|
Lehet, hogy igazad vagyon, de azokban a bringákban, ahol van pillanatnyi fogyasztásmérő kijelzés, tisztán lehet látni, hogy ha kinyomott kuplunggal haladok, akkor van fogyi, ha pedig motorfékkel lassítok, akkor a fogyasztásom 0,0. A fékezésnél pedig szerintem a fék+motorfék erőteljesebb, mint a fék+tehetetlen lendület. De lehet, hogy igazad van, mert én csak egy napkeleti tevezsoké vagyok...
|
|
|
Naplózva
|
"Ihre besondere Stärke ist die Praxis."
|
|
|
Erdojaro (Molnár Attila)
|
|
« Új üzenet #1056 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 22:57:25 » |
|
Én is úgy tanultam, hogy a kuplungot csak akkor nyomjuk ki, ha már az autó lelassult. A kinyomott kuplunggal való fékezés bizonyos helyzetekben veszélyes is lehet! (Nem kicsit. Nagyon! ) Az is igaz, hogy a motorfékezés alatt megnő a fogyasztás. Egyébként hogy mutathat 0,0-át, ha a motor jár? Az én szutyok kis "mi autónk" járó motornál 4,1 -et mutat. Igaz, ha araszolgatok a dugóban 40,0 is tud!?
|
|
|
Naplózva
|
A Vadászat olyan mint a NŐ! Minél több időt töltesz vele, annál jobban rájössz, hogy nem tudsz róla semmit!
|
|
|
Sanyooo
Vendég
|
|
« Új üzenet #1057 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 23:04:49 » |
|
"Az is igaz, hogy a motorfékezés alatt megnő a fogyasztás."----ez csak a régi autóknál volt igaz. A mai modern elektronikás motorok nem fogyasztanak üzemanyagot motorfék-üzemmódban! A motor azért nem áll le, mert a kerekek vissza hajtanak! Ha megszűnik a motorfék üzem, az elektronika újra ad üzemanyagot, és a motorüzem visszaáll normál állapotba! De tévedhetek, mi az nekem?
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Marksman
|
|
« Új üzenet #1058 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 23:21:53 » |
|
"Az is igaz, hogy a motorfékezés alatt megnő a fogyasztás."----ez csak a régi autóknál volt igaz. A mai modern elektronikás motorok nem fogyasztanak üzemanyagot motorfék-üzemmódban! A motor azért nem áll le, mert a kerekek vissza hajtanak! Ha megszűnik a motorfék üzem, az elektronika újra ad üzemanyagot, és a motorüzem visszaáll normál állapotba! De tévedhetek, mi az nekem? Nem tévedsz, a motorvezérlés érezni is, amikor átkapcsol... Tolóüzemnek hívják. A mai modern injektoros autók motormenedzsmentje már tudja, de igazából sok éve ez a bevett rendszer.
|
|
|
Naplózva
|
"és hosszan kígyózó libasorban - útra kél a szafári"
|
|
|
Lacus
|
|
« Új üzenet #1059 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 23:25:02 » |
|
Sanyooo ! A mai technikánál , már más a helyzet . Figyeld meg a vitatkozók mindig extrém helyzetet hoznak fel példának . Ismerős úton , terepen nyugodt körülmények már más technikát is lehet alkalmazni . A mai fiatalok rövid utca , Beül nagy gáz , és nagy fék mert jön a kereszteződés .
|
|
|
Naplózva
|
Üdv Lacus.
/ " Ifjaik majdnem mindennap vadászaton voltak; ezért aztán attól az időtől fogva mindmostanáig a magyarok jobb vadászok is, mint a többi nemzetek. " / Anonymus
|
|
|
Sanyooo
Vendég
|
|
« Új üzenet #1060 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 23:36:47 » |
|
"A mai fiatalok "---ne irígykedj, mi is voltunk fiatalok! Tudnék mesélni! Sajnos már csak "mesélni" tudok!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Lacus
|
|
« Új üzenet #1061 Dátum: 2010. Szeptember 19. - 23:44:18 » |
|
A versenyző a kanyarhoz közeledve több fázisban, különböző erővel fékez, majd már a kanyarban fejezi be a fékezést, közvetlenül ez után már a gázpedálra lép (a Forma-1-es pilóták esetében nem ritka, hogy egy időben a gázt és a féket is használják) és a kanyarból kifelé gyorsít. A folyamat jó ütemben való alkalmazásával elérheti, hogy a gumik tapadási határán teljesíti az ívet (fékezéssel, kanyarodással és gázadással), a lehető legrövidebb úton, a legnagyobb .... ha jól értelmezem .. mikor nyomom a gázt és a féket is egyszerre motorfék hol van .
|
|
|
Naplózva
|
Üdv Lacus.
/ " Ifjaik majdnem mindennap vadászaton voltak; ezért aztán attól az időtől fogva mindmostanáig a magyarok jobb vadászok is, mint a többi nemzetek. " / Anonymus
|
|
|
Voldi
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9522
Piros betűs nagyokos...
|
|
« Új üzenet #1062 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 07:24:49 » |
|
A versenyző a kanyarhoz közeledve több fázisban, különböző erővel fékez, majd már a kanyarban fejezi be a fékezést, közvetlenül ez után már a gázpedálra lép (a Forma-1-es pilóták esetében nem ritka, hogy egy időben a gázt és a féket is használják) és a kanyarból kifelé gyorsít. De abban biztos lehetsz, hogy a fékezést nem kinyomott kuplunggal teszi, csökkentve ezáltal a fékhatást! A többi stimmel.
|
|
|
Naplózva
|
-Voldi, ritka rusnya vagy alsógatyában... -Levegyem?
-"Ha mindenki úgy tesz, ahogy tenni köll, akkor minden úgy lösz, ahogy lenni köll!"
|
|
|
Sanyooo
Vendég
|
|
« Új üzenet #1063 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 08:53:04 » |
|
De abban biztos lehetsz, hogy a fékezést nem kinyomott kuplunggal teszi, csökkentve ezáltal a fékhatást! A többi stimmel.
A forma-1 kocsikon nincs is kuplung, ha jól tudom és bal lábbal fékeznek, jobbal csak a gázt nyomják. Kicsit másabb, mint uazt hajtani az erdei úton, 2 m3 fával megrakottan!
|
|
|
Naplózva
|
|
|
|
Voldi
Adminisztrátor
Vadász
Nem elérhető
Hozzászólások: 9522
Piros betűs nagyokos...
|
|
« Új üzenet #1064 Dátum: 2010. Szeptember 20. - 08:56:34 » |
|
A forma-1 kocsikon nincs is kuplung, ha jól tudom és bal lábbal fékeznek, jobbal csak a gázt nyomják. Kicsit másabb, mint uazt hajtani az erdei úton, 2 m3 fával megrakottan! Van, csak otomata!
|
|
|
Naplózva
|
-Voldi, ritka rusnya vagy alsógatyában... -Levegyem?
-"Ha mindenki úgy tesz, ahogy tenni köll, akkor minden úgy lösz, ahogy lenni köll!"
|
|
|
|