Oldalak: 1 ... 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 [365] 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 ... 573   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Segítsünk egymásnak  (Megtekintve 917802 alkalommal)
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #5460 Dátum: 2014. Június 05. - 09:49:30 »

Milyen motorról van szó?

M-25 Multicar.
Hagyományos szívódízel. Hüvely, dugó, szimeringek, meg ami menet közben kiderül. Alkatrészt megszerzem hozzá.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #5461 Dátum: 2014. Június 05. - 10:25:19 »

M-25 Multicar.
Hagyományos szívódízel. Hüvely, dugó, szimeringek, meg ami menet közben kiderül. Alkatrészt megszerzem hozzá.
Csak K-Magyarországon állok kapcsolatban ilyen felújító cégekkel,az Neked messze van.
Szvsz.,ha fúrni nem kell,és a főtengelyt sem kell köszörülni,akkor rendelkezel annyi műszaki ismerettel,hogy bátran nekifoghatsz.Ha Te szeded szét,akkor ugyanúgy össze is tudod rakni.Nem kényesebb az,mint az MTZ. Ördög Még különösebb célszerszámot sem igényel,egyedül a felgyűrűzött dugattyú berakás az izgalmasabb,de ahhoz meg a régi hüvelyből esztergál a fiad szerszámot.
Ja,hogy időd nincs rá? Na,azt már elhiszem... Kacsint
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #5462 Dátum: 2014. Június 05. - 13:46:01 »

Szvsz.,ha fúrni nem kell,és a főtengelyt sem kell köszörülni,akkor rendelkezel annyi műszaki ismerettel,hogy bátran nekifoghatsz.Ha Te szeded szét,akkor ugyanúgy össze is tudod rakni.

Szerintem túlbecsülöd a képességeimet.

Van egy kedves komám, akinek az ars poeticája a következő:
"Az autónak három része van. Az eleje, a közepe, meg a hátulja. Na most te, az utóbbi kettővel foglalkozz. Az elejét hagyd békén."  Vigyorog

Nagyon hasonló elveket vallok én is, nem sok értelmét látom, hogy napokat töltsek el azzal, hogy még nagyobb kárt tegyek a gépben, mint amekkora már van benne. Végszükségben belepiszkálok néha az MTZ-be (ha pl. leáll az erdőn, mert eldugult a gázolaj átfolyó rendszer és gyalog kéne hazajönni) de komolyabb szerelésnek nem állok neki.
Minden szakmának megvannak a fogásai, titkai, tapasztalatai.
Megmondom őszintén éN sem szeretem, ha a TV szerelő elvégez egy OKJ-s tanfolyamot, aztán másnap könyvelőirodát nyit.

Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #5463 Dátum: 2014. Június 05. - 14:13:09 »

Nagyon hasonló elveket vallok én is, nem sok értelmét látom, hogy napokat töltsek el azzal, hogy még nagyobb kárt tegyek a gépben, mint amekkora már van benne.
Konkrétan mi a baja? Füstöl és/vagy eszi az olajat? Összefolyt a víz az olajjal,netán az olaj a vízzel? Mert ha "csak" az első,akkor kár is vele vesződni.Felújítás után is ugyanolyan lesz.Végülis ez is csak egy IFA konstrukció.Gyári DDR cuccot már nem kapsz hozzá,a kínait meg nem soknak hívják.De ha végleges az elhatározásod,szerintem akad itt olyan fórumtárs (nem magamra gondolok),akit ha meghívsz a Birtokodra,egy reggeli és egy esti vadászat között összedobja a technikát... Kacsint
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #5464 Dátum: 2014. Június 05. - 14:42:11 »

Konkrétan hidegen elindul, melegen nem.
A szerelő szerint nagyon sok a kartergáz, kopott a motor, túl sok égéstermék megy le a hengerek alá, és a nyomás kinyomja a főtengelyszimeringet, ezért a motorolaj is kifolyik a teknőből. Többet eszik motorolajból, mint gázolajból momentán, a frissen cserélt szimering kb. 5 percig bírta.

Szóval nem az a bajom, hogy füstöl, hanem hogy nem füstöl.  Ördög
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #5465 Dátum: 2014. Június 05. - 15:19:47 »

Konkrétan hidegen elindul, melegen nem.
A szerelő szerint nagyon sok a kartergáz, kopott a motor, túl sok égéstermék megy le a hengerek alá, és a nyomás kinyomja a főtengelyszimeringet, ezért a motorolaj is kifolyik a teknőből. Többet eszik motorolajból, mint gázolajból momentán, a frissen cserélt szimering kb. 5 percig bírta.

Szóval nem az a bajom, hogy füstöl, hanem hogy nem füstöl.  Ördög
Kompressziómérés,porlasztócsúcs ellenőrzés,adagoló bevizsgálás...addig ne vegyétek le a hengerfejet! Többesélyes a dolog.Meleg motornál húzd ki a nívópálcát,ha a helyén jön a füst,akkor a szerelő jó helyen kapisgál.
Szerencsésebb esetben egy gyűrűgarnitúrával megoldódik a probléma.
Naplózva
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #5466 Dátum: 2014. Június 05. - 15:21:35 »

Kompressziómérés,porlasztócsúcs ellenőrzés,adagoló bevizsgálás...addig ne vegyétek le a hengerfejet! Többesélyes a dolog.Meleg motornál húzd ki a nívópálcát,ha a helyén jön a füst,akkor a szerelő jó helyen kapisgál.
Szerencsésebb esetben egy gyűrűgarnitúrával megoldódik a probléma.
A szelephézag állítást kihagytam,azzal kezdjétek!
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #5467 Dátum: 2014. Június 05. - 22:18:24 »

Adagolót, porlasztócsúcsot, izzítógyertyát, vezérműtengelyt már kicseréltük.
Ezekkel jutottunk el oda, hogy legalább hidegen elindul.

Elbaszott egy motor, szemrebbenés nélkül kidobnám, ha valami indíthatót lehetne a helyére tenni. De annyira speciális a váz kialakítása, (srévizavé' van benne a motor, meg a váltó) hogy nem igazán megoldható. Előre meg nem akarom megnyújtani, meg szétvághatnám az egész vázat, meg a rönkrendezőt, aztán ki tudja hogyan borítom fel a stabilitást. Az sem mellékes szempont, hogy ha megy, elketyeg 1.5-2 literrel óránként és vonóereje megközelíti az MTZ-ét. Szóval vagy megjavítjuk, vagy kidobom úgy ahogy van a vasas cigányoknak. Egyre inkább hajlok az utóbbi megoldás felé, csak akkor ugyanott vagyok, mint tavaly ilyenkor, hogy nem tudom a gyérítésből kihordani a fát. Egy új (Ecotrac 55 V) meg 70 ezer Euro, ami most éppen nincs a sifonírban.
Úgy dolgozunk, hogy a tarvágást kiadjuk bérmunkába, ott nagy hülyeséget nem lehet csinálni. Legalábbis a fával nem. A gyérítéseket viszont magunk végezzük, okulva a szomszédos erdőkben látottakból, ahol olyasmi történik törzskiválasztás címén, mint ami a gímmel a jelenlegi vadászati rendszerben, egyes helyeken.
Kikenjük a javát, meghagyjuk a hitványát.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
forester73
Vendég
« Új üzenet #5468 Dátum: 2014. Június 06. - 12:42:21 »

Lajos nézz szét a neten használható UNIMOG-ot lehet venni 1.5-2m Ft-ért . Mindenre jobb mint az a gazdabosszantó IFA tákolmány , sajnos volt hozzá szerencsém egy billencs/hótoló telephelyi 4 hengereshez de útáltam nagyon .
Naplózva
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9988



« Új üzenet #5469 Dátum: 2014. Június 06. - 22:53:13 »

Lajos nézz szét a neten használható UNIMOG-ot lehet venni 1.5-2m Ft-ért . Mindenre jobb mint az a gazdabosszantó IFA tákolmány , sajnos volt hozzá szerencsém egy billencs/hótoló telephelyi 4 hengereshez de útáltam nagyon .

Ez egy kis vonszoló, Multicar motorral. DFU 451. Ezt nem tudom kiváltani egy teherautóval, nem tudok vele bemenni az állományba.
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
forester73
Vendég
« Új üzenet #5470 Dátum: 2014. Június 07. - 08:33:05 »

Ház akkor marad a motor felújítás . Ha Észak-keleti lennél itt tudok egy szakmestert aki doktora az ilyen technikának .
Naplózva
CID
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3274



« Új üzenet #5471 Dátum: 2014. Június 10. - 20:15:20 »

Üdv a fórumtársaknak!

Horgászattal kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeket, pontosabban: ki milyen lámpát használ illetve milyet lenne érdemes venni éjszakára?
Nézegettem több oldalt is, de a döntés elég nehéz. Jó lenne akkumulátoros és LED-es verzió, amely képes világítani legalább 24 órán keresztül.
Régebben volt egy gázosom az nagyon tetszett, de sajnos a fej nem saját volt. Talán ez is megoldás lenne.. Fejvakarás

Köszi a segítséget előre is.  Piál Wave
Naplózva
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #5472 Dátum: 2014. Június 10. - 20:19:01 »

Üdv a fórumtársaknak!

Horgászattal kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeket, pontosabban: ki milyen lámpát használ illetve milyet lenne érdemes venni éjszakára?
Nézegettem több oldalt is, de a döntés elég nehéz. Jó lenne akkumulátoros és LED-es verzió, amely képes világítani legalább 24 órán keresztül.
Régebben volt egy gázosom az nagyon tetszett, de sajnos a fej nem saját volt. Talán ez is megoldás lenne.. Fejvakarás

Köszi a segítséget előre is.  Piál Wave
Nem saját a fejed??? BEE
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
Bobakos
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1117


« Új üzenet #5473 Dátum: 2014. Június 10. - 20:23:39 »

Üdv a fórumtársaknak!

Horgászattal kapcsolatban szeretném kikérni a véleményeket, pontosabban: ki milyen lámpát használ illetve milyet lenne érdemes venni éjszakára?
Nézegettem több oldalt is, de a döntés elég nehéz. Jó lenne akkumulátoros és LED-es verzió, amely képes világítani legalább 24 órán keresztül.
Régebben volt egy gázosom az nagyon tetszett, de sajnos a fej nem saját volt. Talán ez is megoldás lenne.. Fejvakarás

Köszi a segítséget előre is.  Piál Wave

Gábor!

Hová készülsz horgászni, ahol 24 órán keresztül sötét van?   OOO

Konkrétabban mire kellene a lámpa? Csak a horgászhely kivilágításához?
A gázlámpát régen használtuk, jó is volt (akkor) de eljárt felette az idő. (Sajnos elég érzékeny tud lenni esőre, szélre.)
Ha csak a kötelező horgászhely kivilágításhoz, akkor egy solar elég szokott lenni.
Ha pedig fény is kell, úgyis rajtad van a fejlámpa.
Naplózva

Itt van egy süldő.....   ...  jó lesz ez kannak is!
S.Peti
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6027



« Új üzenet #5474 Dátum: 2014. Június 10. - 20:25:27 »

Gábor!

Hová készülsz horgászni, ahol 24 órán keresztül sötét van?   OOO

Konkrétabban mire kellene a lámpa? Csak a horgászhely kivilágításához?
A gázlámpát régen használtuk, jó is volt (akkor) de eljárt felette az idő. (Sajnos elég érzékeny tud lenni esőre, szélre.)
Ha csak a kötelező horgászhely kivilágításhoz, akkor egy solar elég szokott lenni.
Ha pedig fény is kell, úgyis rajtad van a fejlámpa.
Ákos!


Úgy látom nem érted...nem saját fejre nem jár fejlámpa...  Ördög
Naplózva

...forrókezű fiatal vadásztárs...
Oldalak: 1 ... 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355 356 357 358 359 360 361 362 363 364 [365] 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375 376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 ... 573   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: