Oldalak: 1 ... 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 [500] 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 793148 alkalommal)
Németh Lajos
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9994



« Új üzenet #7485 Dátum: 2021. Június 03. - 06:18:29 »

Nem tudom volt e ARO-d , de a NIVA álom autó ahoz a román istenveréséhez képest.(rémálmaimban se találkozzak vele)

A dízel teherautó verzió ismerősi körben volt, ritkán láttam úgy, hogy ne két láb lógott volna ki elöl, a motor alól.
Annál rosszabb csak a dacia motoros jeep változat volt, az volt a tsz-ben, egy ember vezette, egy meg folyamatos műszakban javította.
Az igaz, hogy ha mondjuk a Nivát csak hetente kell javítani, nem naponta, az már hétszer olyan használható.  Vigyorog
Naplózva

Vagy láng csap az ódon, vad vármegye-házra,
Vagy itt ül a lelkünk tovább leigázva.  /Ady/
cyrano
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új üzenet #7486 Dátum: 2021. Június 03. - 18:59:16 »

Az is egy fostalicska, de csak így hasonlít kicsit a versre.

K aroval jöttél nem virág nivával...
ez jó ,elöször nem esett le Röhög
Naplózva
cyrano
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95


« Új üzenet #7487 Dátum: 2021. Június 03. - 19:03:54 »

Az ARO-nál nagyobb rakás szarral életemben nem találkoztam..brrrrrrrrrrrrr.Nem tudom volt e ARO-d , de a NIVA álom autó ahoz a román istenveréséhez képest.(rémálmaimban se találkozzak vele)

Nem volt, tényleg olyan rossz?
Naplózva
galoscsabus
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #7488 Dátum: 2021. Június 03. - 20:17:19 »

Az igaz, hogy ha mondjuk a Nivát csak hetente kell javítani, nem naponta, az már hétszer olyan használható.  Vigyorog
Röhög
Az a dacia motoros trágyadomb, a LUAZ után a következő a citromdíjasok klubjában.
Egy igazi román förmedvény.
Gyulajon egy kollégának volt, de nem sokáig.
A megbízhatatlanság mintapéldánya, az elsőtől az utolsó darabjáig.
Talán a kormánykerék nem romlott el benne, de ebben sem lehetek teljesen biztos🤣

Az UAZ terén és Nivában van nemi tapasztalatom.
Mindkettőről elmondható, hogy vannak megbízhatósági gondjaik.
De ezeket nagyon látványosan lehet csökkenteni, ha napi szinten oda van rájuk figyelve, és amint csak a gyanú felmerül
valamely alkatrész meghibásodására, máris javítani kell őket.
Eleve igényelnek egy nagyon alapos szakembert (szerelő kell, mert az alkatrészcserélő szakmunkás ide nem elég), aki
szinte pszichiáterként képes analizálni a kerdéses egyedet, és meg tud csinálni olyan beállításokat is, amik egy  modern markaszervizes
iparos tudását messze túlhaladják.
Na, sajnos belőlük nagyon kevés van.
Aki profin ki tud hézagolni egy első-hátsó differenciált, vagy a függőcsapokat, esetleg képes az adott UAZ motorblokk tolórudas
vezérlését és a gyújtást rendesen összehangolni. Ez utóbbin pl. csak az múlik, hogy indul-e hidegen/melegen a kocsi,
mekkora lesz az ereje és ugy cirka +/- 5 litert jelent a fogyasztásában😁
De ezekkel a dinoszaurusz technikákkal együtt eltűnnek lassan ők is a színről, és a többinél megáll a tudomány
abban a pillanatban, ahogy nincs fészek a diagnosztikai hibakód olvasó számára a műszerfal alatt.
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
vadasz75
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1813


« Új üzenet #7489 Dátum: 2021. Június 04. - 08:42:23 »

Nem volt, tényleg olyan rossz?
Az előző hsz-be Csaba leírja a lényeget, és még 15 alatt ritkán zabált a ponyvás be ázott és ugy korrodált mintha kötelező lenne.
Naplózva
vegeza
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3061



« Új üzenet #7490 Dátum: 2021. Június 05. - 12:09:12 »

https://www.origo.hu/auto/20210604-elkezdte-bontani-a-szerelo-az-autot-amit-talalt-attol-mindenki-megdobbent-a-muhelyben-video.html
Ötlet, ami a Niva-hoz is jó.
 Ördög
Naplózva

"Sors bona, nihil aliud"
Az optimista angolul tanul, a pesszimista héberül.....
A realista meg lőni!
Balkóbátya
Globális moderátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11253


Lábonlőtt Akác törzsfőnök


« Új üzenet #7491 Dátum: 2021. Június 05. - 19:50:00 »

A tégla építőanyag. Biztosan "épített autó" -ként volt eladva. Vállat von
 Ördög
Naplózva

„ Ha el tudnánk adni a tapasztalatainkat annyiért, amennyibe nekünk kerültek: milliomosok lennénk. ”

Abigail Van Buren
Genfi
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1042



« Új üzenet #7492 Dátum: 2021. Június 10. - 20:53:29 »


Szervusz!

Ez csak nekunk durva. Kubaban sokaig nem kaptak alkatreszt a regi amerikai autokhoz es egyszeruen kibetonoztak, es lefestettek ami szetrohadt. Na az mar "nem hasadt" tovabb...  Taps
Naplózva

Magyarország dús ország volt,
Van termése, kincse, vadja,
De amit a bús nép szerzett,
Víg uraság zsebre rakja. (Ady Endre)
Bentshaft
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2128


vadaszijasz


« Új üzenet #7493 Dátum: 2021. Augusztus 13. - 20:31:59 »

Mit lattam a tegnap. Jobb kez felul a kormany. Japanbol hoz be hebe hoba itt egy hasznalt auto arus (hasznaltul mar)



Naplózva

I don't hunt in order to kill, I kill in order to have hunted.
Voldi
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9528


Piros betűs nagyokos...


« Új üzenet #7494 Dátum: 2021. Szeptember 20. - 08:43:25 »

Uraim!

Lassan a 24. életévébe lép a Terrano II-esem, én még eljárnék vele, de a Zasszony is időnként rákényszerülne a használatra, leginkább a városban, amit  a kis teherautó feeling miatt nem nagyon kedvel. Gondolkodóba estem egyrészt valami fiatalabb évjáratú (már látom a nyújtózkodó kezeket a magas labda felé) terepjáró váltásban a számomra még megfizethető kategóriát megcélozva. Hónapok óta keresgetek a hirdetések között, de 1.7- max.2M között gyakorlatilag alig van valami.

Egyrészt vadászati célra kellene, felénk azért nem túl veszélyes a terep, - na jó, időnként van rendes sár- másrészt egy csónakszállító futót is kellene húznom vele, és alkalom adtán kavicson is sólyázni, nem csak kiépített pályán.

Már megbékélek lassan a Jimny 4 személyességével, meg a kicsit szűkösnek tűnő belsővel (jó, fogyókúrázzak, értem én). Benzin, vagy diesel?

Ha jól látom volt egy váltás 2005 után, amikor a karos kapcsolható összkerék egy gombra költözött. Mik a tapasztalatok ezzel?

Még Samurai-t vezettem régebben, az gyakorlatilag felénk mindenhol elment, de az is elég szűkös volt. A Jimnyről meg semmit sem tudok.

Azt gondolom, a karosszéria allapota itt is a gyenge pont.

Illetve meghallgatok minden jó tanácsot a fent említett árkategóriában.

Kösz: Voldi   Emelem
Naplózva

-Voldi, ritka rusnya vagy alsógatyában...
-Levegyem?

-"Ha mindenki úgy tesz, ahogy tenni köll, akkor minden úgy lösz, ahogy lenni köll!"
Embandy
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 292



« Új üzenet #7495 Dátum: 2021. Szeptember 20. - 10:06:00 »

szia Voldi,

pár éve vettem a 2008.10 havi magyarországi, 1.3 benzines Jimny-m.
Kizárólag benzinest kerestem, a korábbi GV diesel kálváriám miatt.
Azóta tíz ezer km-t tettem bele, nagyrészt aszfalton, a maradékot könnyű terepen.
Már ez is a gombos kapcsolású, de nincs vele nyűg, teszi a dolgát.
Kezes kis autó, tényleg kellemesen csalódtam benne, nekem és a céljaimnak abszolút megfelel.
Ha képes vagy kompromisszumot kötni a belső, illetve a "csomagtér" méretével kapcsolatban, akkor jó választás lehet.
Nem lesz egyszerű dolgod ebben az ár- kategóriában kifogni egy viszonylag költség mentes autót, de legyen hozzá szerencséd!
A külhoni hegyekből származókkal csak óvatosan, persze lehet azok között is egy egy ékszer. De sajnos nem ez a jellemző.
A karosszériája átrozsdásodásra hajlamos ennek is, így azt mindenképp tüzetesen nézd át ( hátsó ülés alatti padlólemez, csomagtér fenéklemez, hátfal alul, Frontend lemez alsó része, első lámpák mögötti lemez, küszöbök & azok véglemezei... )
Ha a hajtás csendes, a váltó & összkerék oda- vissza könnyen kapcsolható, a kormány egyik végponttól a másik eléréséig zajmentes, az autó menet közben 70-80km/h sebesség között nem/ csak minimálisat ráz, akkor érdemes alkudozni Wave.
 
Naplózva

"Nedves, földszagú, ibolyás hazai erdő, takarodót fújó feketerigó, rekedten dürgő fácánkakas, estcsillag alatt korrogva szálló szalonka, de megörülnék nektek! Szalonka nélküli Március, pótolhatatlan mulasztás a vadász életében."
Corbett
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 413


« Új üzenet #7496 Dátum: 2021. Szeptember 20. - 10:07:59 »

Mester,

a Jimny mindenhol elmegy, olyan helyen mentem vele, hogy senki nem hitte el. Utólag visszamentem megnézni és én is alig hittem, hogy lejöttünk.
Sosem volt semmi baja a gombbal kapcsolható összkerékhajtásnak. Az enyém 1.3-as benzines volt, nem fogyasztott sokat, de 90-100 utazó felett nem volt szívem kergetni. Sajnos már csak volt, mert elfogadtam Zasszony érvelését és beláttam, hogy az új mellett felesleges a régi és a Focusszal együtt beszámítódott új autóba. Mikor ott hagytam, kimentem a szalonból, mer szégyenszemre azt hittem elsírom magam, pedig nem vagyok az a sírós fajta. Nagyon szerettem, ha lenne rávaló, még ráfizetéssel is azonnal visszavenném, mert még fenn van a használtautón és Zasszony is megenyhült, látva kedélybetegségemet, sajnos már későn.
 
A Jimny nagyobb a Samurainál, szerintem két ember simán elfér benne, mondjuk Boart ne ezzel taxizd  Ördög.

Viszont én nem biztos, hogy Jimnyt választanék, ha csónakot is vontatsz, szerintem nem igazán erre találták ki.
De ha Jimnyt veszel egy dolgot mindenképpen próbálj ki a próbakörön. Feltétlenül vezesd és menj legalább 90-nel, mert szinte mindegyiknél van egy olyan sebesség tartomány, ahol a kormány elkezd rázni és még olyan szakival nem találkoztam, aki egzakt módon meg tudta volna mondani, hogy miért és meg tudta volna teljesen szüntetni. Talán a felnibe beleragadó sár okozza, akár már minimális mennyiség is, amit más terepjáró lehet hogy észre sem venne.

Az újnál ezt már kiküszöbölték.

 Emelem

Naplózva
táborilelkész
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3506



« Új üzenet #7497 Dátum: 2021. Szeptember 20. - 10:30:20 »

Uraim!

Lassan a 24. életévébe lép a Terrano II-esem, én még eljárnék vele, de a Zasszony is időnként rákényszerülne a használatra, leginkább a városban, amit  a kis teherautó feeling miatt nem nagyon kedvel. Gondolkodóba estem egyrészt valami fiatalabb évjáratú (már látom a nyújtózkodó kezeket a magas labda felé) terepjáró váltásban a számomra még megfizethető kategóriát megcélozva. Hónapok óta keresgetek a hirdetések között, de 1.7- max.2M között gyakorlatilag alig van valami.

Egyrészt vadászati célra kellene, felénk azért nem túl veszélyes a terep, - na jó, időnként van rendes sár- másrészt egy csónakszállító futót is kellene húznom vele, és alkalom adtán kavicson is sólyázni, nem csak kiépített pályán.

Már megbékélek lassan a Jimny 4 személyességével, meg a kicsit szűkösnek tűnő belsővel (jó, fogyókúrázzak, értem én). Benzin, vagy diesel?

Ha jól látom volt egy váltás 2005 után, amikor a karos kapcsolható összkerék egy gombra költözött. Mik a tapasztalatok ezzel?

Még Samurai-t vezettem régebben, az gyakorlatilag felénk mindenhol elment, de az is elég szűkös volt. A Jimnyről meg semmit sem tudok.

Azt gondolom, a karosszéria allapota itt is a gyenge pont.

Illetve meghallgatok minden jó tanácsot a fent említett árkategóriában.

Kösz: Voldi   Emelem

Én is hasonlón vekengek már egy jó ideje. Nekem volt Samuraiom is meg Vitrám is, így a Jimnyvel is nagyjából képben vagyok. A legnagyobb problémája mindnek a rozsda. Motorikus gondokra nemigen kell számítani. Egy Suzuki benzinmotor két alvázat és kasztnit is elkoptat hiba nélkül. A kisebbik probléma a méret. A forgalmiba írt négyszemélyesség igazából három. Nekem a Vitarában (három ajtós volt) a mögöttem levő ülés mindig fel volt hajtva. Különben nem volt semmi csomagtér, de meg amúgy sem fért volna el mögöttem senki. Szóval ha nincs másik autótok, akkor ez necces lesz. Kicsi, szűk. Vadászni, az igen, arra tökéletes. Ahonnan egy Jimnyvel nem jössz haza, onnan mással sem nagyon. Sajnos az áruk embertelenül elszállt. 1,5 - 2 millió között még szinte mind rozsdaboglya.

Elkezdtem hát nézegetni az összkerekes Igniseket. Meg Daihatsu Teriosokat, Hyundai Tucsonokat, Kia Sportage-et, Nissan X-Trail-eket, Subaru Justykat (ugyanaz mint az Ignis) Forestereket. Szigorúan benzinesben. Ezek a mostani dízelek már nem olyanok, mint a Terrano dízelmotorja volt. Nem az a kérdés, hogy a nagynyomásu befecskendező, a turbó, a kettős tömegű meg fog-e halni, hanem hogy mikor. Nálad-e és ha igen akkor mind a három-e. Ezek mindegyike külön is fél millió környékén játszik ha cserélni kell. Márpedig kell.

Szkeptikus voltam sokáig ezekkel az autókkal szemben. Azt gondoltam, hogy az összkerékhajtásuk csak a csúszós közutakra való. De a vőm X-Tarilja alaposan rámcáfolt. Álmomban nem gondoltam volna, hogy milyen helyeken, milyen sárban, hóban elmegy. De kérdezd meg Erdőjáró Attilát, mert ő tudtommal már évek óta egy összkerekes Ignist nyúz és nagyjából hasonló lehet a terep is, mint a tied. Remélem tudtam kicsit segíteni.  Emelem
Naplózva

Engedd Uram,hogy tisztán lőjek, tisztán öljek és,ha nem lőnék tisztán, engedd Uram,hogy tisztán hibázzak.
táborilelkész
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3506



« Új üzenet #7498 Dátum: 2021. Szeptember 20. - 10:42:37 »

Azért az nem lehet véletlen, hogy a legújabb Jimnynél visszatértek a karos-mechanikus terepváltóhoz.
Naplózva

Engedd Uram,hogy tisztán lőjek, tisztán öljek és,ha nem lőnék tisztán, engedd Uram,hogy tisztán hibázzak.
Boar
Adminisztrátor
Vadász
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16601



« Új üzenet #7499 Dátum: 2021. Szeptember 20. - 10:49:43 »

Uraim!

Lassan a 24. életévébe lép a Terrano II-esem, én még eljárnék vele, de a Zasszony is időnként rákényszerülne a használatra, leginkább a városban, amit  a kis teherautó feeling miatt nem nagyon kedvel.


Ha ez szempont, akkor először kérezkedjetek be egy Jimnybe is mert meglehet, azt sem fogja szeretni.
Az én feleségem nagyon szerette a terranot vezetni, pont a magassága miatt. A patrolt még nem mertem rábízni, hat éve nem vezetett csak automata váltós kocsit, elfelejti a kuplungot aztán letarolja a sort a lámpánál... Ördög
1 Voldi + 1 Manka befér a suzukiba. 2 Voldi már csak akkor, ha leeresztitek az ablakot.
Naplózva

Lassan lépked a fűben
a vak zenészek kara.
Mondjátok emberek,
ez már Európa?
Oldalak: 1 ... 480 481 482 483 484 485 486 487 488 489 490 491 492 493 494 495 496 497 498 499 [500] 501 502 503 504 505 506 507 508 509 510 511 512 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: