Oldalak: 1 ... 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 [432] 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 ... 513   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Terepjárók  (Megtekintve 792491 alkalommal)
oceanwave
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1647



« Új üzenet #6465 Dátum: 2018. Június 14. - 11:48:25 »

Üdv.
Régen jártam itt, és látom éppen megy az eszmecsere melyik terepjáró az "igazi". Én már több min 30 éve vadászom, volt több Niva a fenekem alatt, és nagyon meg voltam elégedve vele, azonban én is tudom, hogy talán már lejárt az idejük. Nagyon jók, de állandó szerelést igényelnek, igaz olcsón elvégezhető.
Én hosszas megfontolás után, nagyon sokat keresgéltem Samut, Vitarát de rozsdaboglya volt csak a piacon, ami meg nem azt horror áron adták. Ezen megfontolásból, mert egy vadászbarátomnak ilyen autója van vettem egy Toyota RAV4 -t, 1995-s évjárat, mert ennek még igazi "terepes hajtása" van, hajt mind a 4 kerék és difizárja van, ami mindkét tengelyen zárja a difit, így szinte ekkor mind a 4 kerék hajt akkor is ha az egyik a levegőben van. Olyan helyeken elment vel ahol az L200 és a Niva is elakadt.

Nálam csak 1 hónapja van, igazából még nem tudok komoly véleményt mondani róla. Esetleg valakinek volt ilyen, mi a tapasztalat vele.
Terepen és országúton nagyon jó, eddig ez a véleményem.  Taps

Ha "terepre" kell menni, akkor én egy 2006-os évjáratú ötajtóssal szoktam kimenni személyautó helyett. Okozott már jónéhány meglepetést, és mindegyik pozitív volt. Télen volt olyan, hogy az orráig érő hófúvásban kellett megtenni 300 métert, de csak ment, mint a tank. Amit külön kiemelnék még, hogy nincs az a taknyos, felázott föld, amiben elásná magát. Pedig sima utcai gumik vannak rajta. Másrészről meg baromi kényelmes. Vadkárban, ha kint vagyunk egész éjjel jókat lehet aludni benne és el sem gémberedik az ember (pedig verem a 190 cm-t). Ilyenkor felváltva szoktunk őrködni a kísérőmmel.
Naplózva

„Hallgass meg engem, édes jó Istenem!
Lám odaadtad angyaltársaimnak a jóságot, meg a szeretetet meg a békességet,
de ők bizony nem érnek velök semmit, amíg az emberek szíve zárva marad.
Add nekem az erdőket, és én majd megnyitom velök az emberek szívét!”
Lefer
Liget
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



« Új üzenet #6466 Dátum: 2018. Június 14. - 18:06:04 »

Én úgy értelmezem, hogy ezzel a kapcsolóval csinálsz az  első kerék meghajtású autóból 4 kerék meghajtásút, ami fixen 55% hajtás az első kerekeken és 45% a hátsókon. Emelem

Háát ezt elnézted, mert ezek az autók fix 4 kerekesek, Toyota márkakereskedő ismerősöm javasolta, hogy a jó hajtást úgy ellenőrizzem, hogy puha, murvás talajon "rugassam " meg az autót, és mind a 4 keréknek kaparnia kell, A difi bekapcsolása nélkül. Vásárláskor murvás úton próbáltam és mind a 4 kerék gödröt kapart. A gyári használati utasításban írták le a difi bekapcsolását, csak állva, egyenes első kerekekkel !! Vajon miért, mert az első difit is zárja nem csak a hátsót.

oceanwave : köszi az infót   Emelem , örülök, hogy kellemes tapasztalatod van remélem nekem is hasonló lesz !!  Taps
Naplózva
hahnbarna
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 347



WWW
« Új üzenet #6467 Dátum: 2018. Június 14. - 22:01:04 »

Háát ezt elnézted, mert ezek az autók fix 4 kerekesek, Toyota márkakereskedő ismerősöm javasolta, hogy a jó hajtást úgy ellenőrizzem, hogy puha, murvás talajon "rugassam " meg az autót, és mind a 4 keréknek kaparnia kell, A difi bekapcsolása nélkül. Vásárláskor murvás úton próbáltam és mind a 4 kerék gödröt kapart. A gyári használati utasításban írták le a difi bekapcsolását, csak állva, egyenes első kerekekkel !! Vajon miért, mert az első difit is zárja nem csak a hátsót.

oceanwave : köszi az infót   Emelem , örülök, hogy kellemes tapasztalatod van remélem nekem is hasonló lesz !!  Taps

Valóban állandó összkerekes (mint a Niva). Sem az első, sem a hátsó difin nincsen zár (mint a Niván).
A központi difi (osztómű) zárható (mint a Niván).

A Rav4 ügyes kis autó (mint a Niva), használd egészséggel, megelégedéssel!
A szerviznapok fognak csak a Nivához képest 3%-ra csökkenni.   Ördög

 Wave
 
Naplózva

Üdv,
Barna
ptomi
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 114


« Új üzenet #6468 Dátum: 2018. Június 15. - 07:35:32 »

Háát ezt elnézted, mert ezek az autók fix 4 kerekesek, Toyota márkakereskedő ismerősöm javasolta, hogy a jó hajtást úgy ellenőrizzem, hogy puha, murvás talajon "rugassam " meg az autót, és mind a 4 keréknek kaparnia kell, A difi bekapcsolása nélkül. Vásárláskor murvás úton próbáltam és mind a 4 kerék gödröt kapart. A gyári használati utasításban írták le a difi bekapcsolását, csak állva, egyenes első kerekekkel !! Vajon miért, mert az első difit is zárja nem csak a hátsót.

oceanwave : köszi az infót   Emelem , örülök, hogy kellemes tapasztalatod van remélem nekem is hasonló lesz !!  Taps

Mondtam korábban, hogy biztos lesz aki kijavít, mindig tanul az ember! Wave Emelem
Naplózva
táborilelkész
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3506



« Új üzenet #6469 Dátum: 2018. Június 15. - 10:18:36 »

Valóban állandó összkerekes (mint a Niva). Sem az első, sem a hátsó difin nincsen zár (mint a Niván).
A központi difi (osztómű) zárható (mint a Niván).

A Rav4 ügyes kis autó (mint a Niva), használd egészséggel, megelégedéssel!
A szerviznapok fognak csak a Nivához képest 3%-ra csökkenni.   Ördög

 Wave
 

 Igen Emelem  Időnként még némi hasmagasság fog hiányozni.
Naplózva

Engedd Uram,hogy tisztán lőjek, tisztán öljek és,ha nem lőnék tisztán, engedd Uram,hogy tisztán hibázzak.
Lefer
Liget
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



« Új üzenet #6470 Dátum: 2018. Június 20. - 17:31:24 »

Igen Emelem  Időnként még némi hasmagasság fog hiányozni.

Igen, a hivatalos adatok szerint a Niva hasmagassága 4 cm-l több  Emelem
Naplózva
Ruger
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 918



« Új üzenet #6471 Dátum: 2018. Június 20. - 19:16:04 »

Igen, a hivatalos adatok szerint a Niva hasmagassága 4 cm-l több  Emelem

4cm nagyon sok, mármint terepjáró hasmagaságnál is..
Naplózva

"Mindennek ellen tudok állni, csak a kísértésnek nem!"
Stefi
Vendég
« Új üzenet #6472 Dátum: 2018. Június 21. - 08:30:29 »

4cm nagyon sok, mármint terepjáró hasmagaságnál is..

   Ördög
Naplózva
Erdojaro (Molnár Attila)
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14841



« Új üzenet #6473 Dátum: 2018. Június 21. - 10:44:09 »

4cm nagyon sok, mármint terepjáró hasmagaságnál is..

 Röhög Röhög Röhög
Naplózva

A Vadászat olyan mint a NŐ!  Minél több időt töltesz vele, annál jobban rájössz, hogy nem tudsz róla semmit!
galoscsabus
Vadász
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #6474 Dátum: 2018. Június 28. - 06:13:43 »

Üdv Urak!
Tudom, lerágott csont, de mégis bátorkodnék egyet kérdezni:
Nissan X-Trail.
Benzines kontra olajkályha.
Melyiktől mit lehet elvárni megbízhatóságban, menetdinamikában, esetleg lakókocsi vonszolásban?
(Mennyire francia ez a kocsi? Stoel)
Igaz, hogy a Duster ennek a technikáját kapta?
 Emelem
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Gergusz
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 109


« Új üzenet #6475 Dátum: 2018. Június 28. - 09:55:37 »

Üdv Urak!
Tudom, lerágott csont, de mégis bátorkodnék egyet kérdezni:
Nissan X-Trail.
Benzines kontra olajkályha.
Melyiktől mit lehet elvárni megbízhatóságban, menetdinamikában, esetleg lakókocsi vonszolásban?
(Mennyire francia ez a kocsi? Stoel)
Igaz, hogy a Duster ennek a technikáját kapta?
 Emelem


Szia,

Szerintem inkább a dízel. Nem rosszak a dci motorok, nagyon jó a fogyasztás, kellően erős is, csak az olaj csere és a jó minőségű gázolaj kulcs kérdés. Más nyűgje nincs.
Vadász szomszéd családnak van egy, ha elvisznek engem is az ő területükre vadászni, akkor az X Trailel megyünk( amúgy egy Samu is van ). Volt pár rázós helyzet, aminél azt gondoltam, hogy ott maradunk, de mindig megoldotta a kocsi. Ráadásul az egyik vadászat végén egy zsigerelve 2 mázsás bikát is becsomagoltunk az X Trailbe.

Asszem a Duster a hajtását kapta.
Naplózva

"Mert a békét nem lehet csinálni. Az van, s azt csupán megtalálni lehet."
nagyi 571027
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 390


« Új üzenet #6476 Dátum: 2018. Június 28. - 22:37:09 »

Üdv Urak!
Tudom, lerágott csont, de mégis bátorkodnék egyet kérdezni:
Nissan X-Trail.
Benzines kontra olajkályha.
Melyiktől mit lehet elvárni megbízhatóságban, menetdinamikában, esetleg lakókocsi vonszolásban?
(Mennyire francia ez a kocsi? Stoel)
Igaz, hogy a Duster ennek a technikáját kapta?
 Emelem


Szia, Csaba!

Az első X-Trail-em (T30) benzines volt. Nagyon szerettem, lakókocsit is sokszor vontattam vele, igaz nem nagy távolságokra.
Ha tojással a lábam alatt vezettem, még a fogyasztása is egészen elviselhető volt. (Lakókocsival, teljes terheléssel azért tudott fogyasztani.)
Kihozott mindig a horgászatból még lakókocsival is, egyszer kellett a Fűzvölgyi csatornán, egy két napos eső után feltenni rá a hóláncot.
Azt azért tudni kell róla, hogy nem egy nyomaték bajnok.

A mostani X-Trailem, a T31 csúcsmodellje, 173 lóval. Minden tekintetben különb autó mint a benzines volt, bár azt nem mondom, hogy szerethetőbb is.
Nagyon tud menni, rendkívül jó fogyasztás mellett.
Terepre, a jóval nagyobb hossza miatt talán kicsit gyengébb mint az elődje, bár még ezzel sem maradtam sárban sosem.
Az alja viszont tele van műanyag burkolatokkal, amiket szép lassan elhagyogatok, a réginél nem volt ilyen gond.
Az enyémben most 140000 km van, kisebb problémák persze voltak már vele.
Figyelgetem a hirdetéseket, látok nem egy 300000 km fölöttit árulni, így én is bízom, hogy még sokáig fog szolgálni.

Az ereje, a hajtása, az óriási csomagtere és nem utolsó sorban a fogyasztása miatt, ebben az árkategóriában számomra jelenleg nincs optimálisabb autó.

 Emelem
Naplózva

"Hajnal" csak hat betű papíron; jelentőségét csak az tudja, aki ismeri, aki nemcsak szemével látta, hanem lelkével megérezte, aki elmerült a virradás természeti csodájában, aki áhítatosan nézte a keletről jövő rózsás derengést és megérezte a végtelenséget és az örökkévalóságot.
Nadler Herbert
galoscsabus
Vadász
*****
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 6369


vadász


« Új üzenet #6477 Dátum: 2018. Június 30. - 14:46:20 »

Köszönöm szépen!
Közben még innen-onnan csurrant-cseppent infó a kocsiról, azt kell mondanom, hogy az eddigiek alapján megfelelő lehet arra, amire használni tervezem.
Viszont egy kolléga bele tette a hülyebogarat a fülembe, mert a típus megjelenése óta megrögzött Rav-4 felhasználóként csupa olyan dolgot mesélt a Toyotáiról, amik szintén nagyon szimpatikusak....
Ez ám a dilemma.... Vigyorog
Naplózva

Vadász vagyok...így egyszerűen.
Borzgróf
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 673


« Új üzenet #6478 Dátum: 2018. Június 30. - 15:58:52 »

Köszönöm szépen!
Közben még innen-onnan csurrant-cseppent infó a kocsiról, azt kell mondanom, hogy az eddigiek alapján megfelelő lehet arra, amire használni tervezem.
Viszont egy kolléga bele tette a hülyebogarat a fülembe, mert a típus megjelenése óta megrögzött Rav-4 felhasználóként csupa olyan dolgot mesélt a Toyotáiról, amik szintén nagyon szimpatikusak....
Ez ám a dilemma.... Vigyorog
Milyen dilemma? Megveszed mindkettőt, a jobbik marad.......  Röhög
Naplózva
Jager74
Vadász
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1686


« Új üzenet #6479 Dátum: 2018. Június 30. - 17:04:21 »

Köszönöm szépen!
Közben még innen-onnan csurrant-cseppent infó a kocsiról, azt kell mondanom, hogy az eddigiek alapján megfelelő lehet arra, amire használni tervezem.
Viszont egy kolléga bele tette a hülyebogarat a fülembe, mert a típus megjelenése óta megrögzött Rav-4 felhasználóként csupa olyan dolgot mesélt a Toyotáiról, amik szintén nagyon szimpatikusak....
Ez ám a dilemma.... Vigyorog
Ugyan nem terepjáró,de... Toyota Verso 1,8 VVTI benzin: 120 ekm alatt 1 db fényszóró izzó csere! (olajon és szűrőn kívül)
Talán szerelnek ilyen motort RAV-4-be is.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 412 413 414 415 416 417 418 419 420 421 422 423 424 425 426 427 428 429 430 431 [432] 433 434 435 436 437 438 439 440 441 442 443 444 445 446 447 448 449 450 451 452 ... 513   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás: