Aha...meg terepre olyan könnyű utánad vinni egy kanna ampert ha kifogyott.
Terepen a hagyományos fogyasztási adatokat el kell felejteni. Ahogy Gyuri is írta, a nagyobb terheléstől hamar túlmelegednek a vellanyos rendszerek, a villanyautók cipelnek pár extra mázsát amit nagyon el kell burkolni a dagonyázás miatt viszont gondoskodni kell a temperálásáról, akár túlmelegszik, akár jeges vízben gázolsz.
A G merci csak nekünk nehéz. Egy full size pickuphoz képest szerintem már messze nem az.
Mivel terepjáróban nincs tudtommal elektromos, így csak normál használatnál van összehasonlítási alapom egy normál autóval.
Konkrétan egy Grand Vitara-val egy Tesla Y-t
- városi használatban Vitarában emelkedik a fogyasztás, elektromosban csökken (terep tippre hasonló lenne),
- teljes tankkal kb.450- 500km a Vitara, kb. 450-550 km az elektromos hasonló használat mellett,
- itthoni hőmérsékletek mellett (hideg-meleg) írtam a hatótávot. Szóval ennyire "ellensége" itthon a hőmérséklet az elektromosnak..,
- hajtásláncban, adagolhatóságban (mint amit eredetileg is írtam és kiéleztem az elektromos előnyt) fényévekkel jobb az elektromos hajtás,
- tömeg az elektromos ellensége,
- szerintem (nálam legalábbis) nem szempont az erdei kannázás, van egy hatótáv, erre kell figyelni.
- vízállóság inkább csak "akarat" kérdése.
Fentiek miatt én alig várom, hogy kijöjjön valaki egy elektromos terepjáróval. Vitara megy a levesbe...
Nem vitaindítónak szánom, csak a saját véleményemet, tapasztalatomat írtam le.